Kollektiivinen rankaisu

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Pehmoluopio

Kollektiivinen rankaisu

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Eeva syö hedelmän :arrow: Eevaa rankaistaan. Näin minulle opetettiin Jehovan todistajana.
Toisin on asia, jos Jehovan todistaja-veljen puoliso tekee rangaistavan teon, silloin myös veljeä rangaistaan. Veli joutuu tässä paksaan välikäteen, koska hänen pitää huolehtia siitä, ettei hänen huonekunnastaan kukaan joudu nuhdeltavaksi. Yleensä tämä hoidetaan ehkä väkivallalla ja uhkailulla?
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Tony

Re: Kollektiivinen rankaisu

Viesti Kirjoittaja Tony »

Pehmoluopio kirjoitti:Eeva syö hedelmän :arrow: Eevaa rankaistaan. Näin minulle opetettiin Jehovan todistajana.
Toisin on asia, jos Jehovan todistaja-veljen puoliso tekee rangaistavan teon, silloin myös veljeä rangaistaan. Veli joutuu tässä paksaan välikäteen, koska hänen pitää huolehtia siitä, ettei hänen huonekunnastaan kukaan joudu nuhdeltavaksi. Yleensä tämä hoidetaan ehkä väkivallalla ja uhkailulla?
Mutta eikö Eevan hedelmävarkaudesta asetettu historian suurin kollektiivinen rankaisu?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Nimrod

Viesti Kirjoittaja Nimrod »

JT-yhteisössä jokainen on jokaisesta vastuussa ja jokainen on syyllinen kaikkien synteihin. Olet myös muiden omatunto. Olet myös syyllinen muiden omantunnon "kompastuttamisesta". Helposti se JT usko murtuu. Liekö heillä huterin usko koko kristikunnan suuntauksista ja lahkoista? ;)

Hallintoelimen sanoma meille jäsenille onkin: "Olette kaikki roskaa ja arvottomia ja teemme sen teille selväksi."
"Kuka on jumala, niin että minun pitäisi totella hänen ääntään? En tunne ketään jumalaa." -Mahtava metsästäjä
Natsku

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Nimrod kirjoitti: Helposti se JT usko murtuu. Liekö heillä huterin usko koko kristikunnan suuntauksista ja lahkoista? ;)
Ilmeisesti on, kun sen ylläpitäminen vaatii jatkuvaa mielenhallintaa...
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Nimrod kirjoitti:Liekö heillä huterin usko koko kristikunnan suuntauksista ja lahkoista? ;)
Mitalisijoille ainakin pääsevät. Usko joka ei kestä minkäänlaista avointa keskustelua ja tarkastelua, on yksinkertaisesti heikkoa kamaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin