Eilen rykäistiin käyntiin suomalaiskansallisen vuodenkierron kohokohta, jääkiekon MM-kisat. Tällä kertaa kisanäyttämön tarjoaa Putinilais-Stalinilaisen demokratiaihanteen esimerkkivaltio Valko-Venäjä, mikä on aiheuttanut hieman parranpärinää poliittisesti tiedostavissa piireissä.
Mutta politiikka sikseen, sen sijaan pohditaan missä arvojärjestyksessä kansat kaukalosta poistuvat. Oma veikkaukseni kärjen osalta on:
Venäjä on varmaan paperilla kovin. Sen verran ovat myös alisuorittaneet ja ottaneet takkiin männä kisoissa, että poikia saattaa pitkästä aikaa jopa kiinnostaa voittaminen.
Mutta jotta omasta listasta ei tulisi ihan samaa kuin sulla, niin entrataan tämän verran:
1. Venäjä
2. Suomi
3. Ruotsi
4. USA
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Olen kyllä pettynyt siihen millainen joukkue Suomella tänä vuonna on. Tosin eipä se 2011 vuodenkaan joukkue paperilla ollut hyvä ja voitettiin silti, joten mahdollisesti suhteellisen nimetön joukkue voi olla hyväkin, jos pelataan hyvin yhteen ja ylivoima saadaan toimimaan. Ykkösmokke on onneksi yksi maailman parhaista.
Oma veikkaukseni:
1. USA
2. Ruotsi
3. Venäjä
4. Suomi
Kanandalla ei kyllä ole näköjään mitään toivoa päästä mitaleille tänä vuonna, häviö Ranskalle on sen verran uskomaton juttu.
Mikä tahansa maa saa voittaa kisat muttei Suomi, torille kerääntyville junttilaumoille ja kansalliselle lätkähuumalle no thanks. Johan tässä on tarpeeksi kärsitty sm-liigan takia.
Vaihtelun vuoksi olisi ihan kiva jos joku jääkiekon kääpiömaa munkittaisi finaaliin, vaikkapa Ranska. Patongeilla varmasti kesy momentum eilisen Kanada voiton jälkeen. Mitä Suomen tiimiin tulee, niin sieltä oli kait Keränen ja Teräväinen jääny/pudotettu pois? Ei ainakaan tolla nykyisellä materiaalilla ole palaa ihan voittoon asti vaikka miten optimistinen olisi. Minnesota kun vielä jatkaa playoffien lätkimistä niin MG ja Koivu on kivasti poissa näistä keväthöntsistä!
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
sinner74 kirjoitti:Eilen rykäistiin käyntiin suomalaiskansallisen vuodenkierron kohokohta, jääkiekon MM-kisat.
Wink, kenties voisi muuttaa äänestykseksi vaihtoehtojen kera ? Olisi kiva nähdä veikkauksia tiivistetysti (en voi tietää jaksavatko muut uudelleen täpätä veikkauksia, toivottavasti)
Tosin äänestysvaihtoehto sinänsä saattaa koskea vain voittajaa ; unohtakaa
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Ite en katsonut kuin vikan erän viimeiset vajaat viisi minuuttia. Ja senkin vain siksi että oli tulosvedossa 2-2 ja siis peli samassa tilanteessa. No, TV auki ja samalla sekunnilla omissa soi. Standard.
Peli näytti kyllä vimosen päälle viihdyttävältä.
Tappio tähän voi tosiaan olla loppupeleissä ihan hyväkin asia. Soon peliä pojat nyt!
Peliä pelattiin vasta viimeiset 10 minuuttia. Sitä ennen se oli sellaista yh-äitien kissatappelua . Kynsintää ja tukasta repimistä.
Valitettavasti olen niin kylmä ja väitän suomen olevan hyvin hyvin kaukana kärjestä . Jos kärjessä, niin loppupäästä
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Eiköhän ne ole nämä kisat taputeltu. Leijona ei saanut ärjyttyä niin että kukaan olisi vaivautunut kuuntelemaan. Historian laimein esitys, ei jatkoon. Ja jos nyt jostain kumman syystä jatkoon vielä menisivätkin, niin paljon saa tapahtua että siitä mitään seuraavia jatkotoimenpiteitä seuraisi.
Latvian ja Sveitsin pelin suosikki on kertoimien mukaan Sveitsi. Milläköhän logiikalla. Sveitsillä ei ole mitään panosta ja muutenkin pelannut alakanttiin. Latvialla taas ihan hyvä ilme ollut koko turnauksen.
Myös Tsekki ollut aika yössä turnauksessa. Ranskalla jopa mahdollisuudet yllätykseen.
Jos kultamitaleita ei poimi joku kolmikosta Venäjä, Kanada tai Ruotsi, niin ihme.