Ok, mä pidän todellisena ongelmana sitä, jos sukulaisia ohjeistetaan karttamaan erotettua/eronnutta. Jos joku pitää yhteyttä erotettuun sukulaiseen, hän ei kuitenkaan saa siitä sanktioita. Lähinnä paheksuntaa pienessä piirissä. Se on fakta. Muiden seurakuntalaisten yhtedenpito erotettuun johta kuitenkin sanktioihin, sitä en kiistä. Kun puhutaan karttamisesta, ei voi mitenkään yleistää, että kaikki saavat sanktioita. (Sukulaisetkin) Kun eivät saa! Tarkkuutta kehiin.Siksi kirjoitan miten kirjoitan. Mua ärsyttää yleistäminen yli kaiken.Voimantorni kirjoitti:Jos viestintäkanavaa ei ole lupaa kyseenalaistaa ylipäätään missään asiassa, niin siihen käsittääkseni sisältyvät myös kyseisen viestintäkanavan esittämät selkeät ohjeet, joissa aivan nimenomaisesti ohjeistetaan karttamaan erotettuja lähisukulaisia:Bono kirjoitti:Tuo lainauksesi viestintäkanavan kyseealaistamisesta ei sovi mielestäni tähän juuri siitä syysä.
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... 50#p104994
En oikein ymmärrä logiikkaasi. Miten paljon asiaan jätetään omaa harkinnan varaa, kun luet nuo tämän ketjun alussa olevat lainaukset?Bono kirjoitti:Mutta suoraan siihen ei KÄSKETÄ
En tietenkään pidä sitä oikeana, että, jos joku haluaa pitää erotettuun ystäväänsä yhteyttä, niin hän saa siitä sanktioita. Jos tuohon asiaan jokin muutos saadaan, ja esim laissa kielletään syrjintään kannustaminen, (mikä on toivottavaa) niin olen kuitenkin aika varma siitä, että tilanne ei käytännön tasolla muutu karttamisen osalta mihinkään. Jako meihin ja muihin ja pyhiin ja epäpyhiin pitää yllä tuota erottautumista eronneista/erotetuista luontaisesti. Ne jotka eivät karta, jäisivät varmasti vähemmistöön.