Pystymmekö kumoamaan :"Luopiot ovat"

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Veli-Hopea

Pystymmekö kumoamaan :"Luopiot ovat"

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Olisiko kenelläkään kiinnostusta lähteä kumoamaan vaikkapa yksitellen piirikonventin puheessa esiintyneitä "Luopiot ovat" väitteitä?
Tässä koottu lista :

Luopiot ovat niskoittelevia ihmisiä
Luopiot kehittelevät jumalattomia ajatusrakennelmia
Luopiot maustavat "soppansa" myrkyllisillä valheilla
Luopiot pyrkivät pettämään mielen
Luopiot ottavat osaa demonien pöydässä
Luopiot ovat osa "käärmeen siementä"
Luopiot hylkäävät ylpeästi neuvot
Luopiot ovat katkeria ja mustasukkaisia
Luopiot ovat unohtaneet kaiken mitä ovat oppineet Jehova Jumalasta
Luopiot ovat hylänneet Jumalan antamat normit
Luopiot ovat hengellisesti kuolleita
Luopiot yrittävät viedä Kristuksen opetuslapset mukaansa
Luopiot yrittävät aiheuttaa jakaumia
Luopiot puhuvat vääristeltyjä asioita
Luopiot käyttävät lipeviä sanoja internetissä ja televisiossa
Luopioiden mieltä myrkyttää kriittinen asenne vanhimpia ja hallintoelintä vastaan
Luopiot valehtelevat viranomaisille yrittäen näin saada JT-järjestön työn kielletyksi
Luopiot yrittävät mustamaalata Jehovan kansan median välityksellä
Luopiot ovat "tappavan epidemian" tartuttamia
Luopiot ovat "taudin kantajia", joita pitää karttaa
Luopioiden puhe ei ole vilpitöntä
Luopiot pyrkivät ohjailemaan toisten mieltä ja jäytämään heidän uskoaan
Luopiot ovat osa antikristusta
Luopiot levittävät valheita

Tuossa oli listaa tämän kesän piirikonventin ns. "luopiopuheesta". Jos kiinnostaa kuunnella tuon puheen, tästä linkistä se onnistuu: http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_k69.html
Lista lainattu toisesta aloituksesta, täältä :
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=5755

Itse aloitan tästä ja yritän kumota väitteen, katsotaan ovatko muut samaa mieltä :
Luopiot yrittävät mustamaalata Jehovan kansan median välityksellä
Ei pidä paikkaansa. Median välityksellä yritetään kyllä varmasti vaikuttaa,mutta ei mustamaalaten
vaan tarkoituksena auttaa nykyisiä todistajia ja entisiä, jotka ovat oppitulkintojen takia pakosta erotettu toisistaan. Seuralla ei ole oikeutta tähän, eikä raamattukaan oikein taida antaa todellisuudessa tukea tällaiselle lähimmäisten hylkäämiselle ja karttamiselle, johon pakotetaan jopa sanktioiden uhalla.Läheisten hylkääminen on sairasta. Minä näen tässä rakkautta, en mustamaalaamista.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Veli-Hopea

Re: Pystymmekö kumoamaan :"Luopiot ovat"

Laitetaan vielä alkuperäisestä aloituksesta tämä hieno biisi :D

http://www.youtube.com/watch?v=_yraW8rz ... e=youtu.be

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Nimrod

Viesti Kirjoittaja Nimrod »

Luopiot ovat "tappavan epidemian" tartuttamia
Luopiot ovat "taudin kantajia", joita pitää karttaa

Mitä eroa näillä edes on?

Näistä ilmaisuista; eikö tämäkin jo viittaa siihen että joku koira tässä on haudattuna. Ko. lista ei ole millään muotoa asiallinen. Jäseniin kylvetään pelkoa tämänkaltaisilla hirmulistoilla, koska oppiasioiden vuoksi eronneet jyräävät JT:t 6-1 sillä vedätys on syvemmän tutkimisen jälkeen kiistaton. Tähän todistajilla ei ole varaa. Niin kauan kuin karttaminen on voimassa, myöntää hallintoelin tavallaan vt-seuran valheet.

"Valheen hoksanneet on vaiennettava pelkoa kylvämällä, sillä muutoin he pääsisivät puhumaan järkeä keille tahansa jäsenille ja se taas olisi fataali takaisku meidän bisnekselle!"
"Kuka on jumala, niin että minun pitäisi totella hänen ääntään? En tunne ketään jumalaa." -Mahtava metsästäjä
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

"Luopiot maustavat soppansa myrkyllisillä valheilla"

Eniten tässä viime viikkoina mua on häirinnyt se, että jt-lahkon pomot valehtelee täyttä päätä. Luopioilla ei ole syytä, eikä tarvetta maustaa mitään valheilla. Ainakin minä koitan olla nykyään äärimmäisen tarkka siinä, että kirjoitan ja puhun totta näissä jt-asioissa. Silti jt-t puhuvat tutuilleni, kuinka esimerkiksi Valkila valehtelee televisiossa ja on elänyt haureudessa jne. Mullakin on kuulemma monta lasta eri naisten kanssa.
Viime päivinä on tuntunut, että jehovantodistajat eivät vain mausta soppaansa valheilla, vaan se sopan pääruoka-aine on valhe.
Let me go Master I hate you so
nabander

Viesti Kirjoittaja nabander »

No eihän tuo tilanne ole ollenkaan paha. Tuon listan perusteella olen vain 12,5% luopio, edes 80/20 sääntö ei siis täyty.

Kunnioittavasti teidän
Nabander

Olen luvannut vaieta nykyisistä ajatuksistani, siitä mikä koskee entisiä ajatuksiani ei sovittu mitään
B.Kaktus

Viesti Kirjoittaja B.Kaktus »

Kyllä monet noista kuulostavat tutuilta, omilta mielipiteiltänikin... Ai mutta, kas luopioiden tilalle pitää vain vaihtaa jotain...:

Luopioiden varoittamat jehovan todistajat ovat...

...niskoittelevia ihmisiä
...kehittelevät jumalattomia ajatusrakennelmia
...maustavat "soppansa" myrkyllisillä valheilla
...pyrkivät pettämään mielen
...hylkäävät ylpeästi neuvot
...ovat katkeria ja mustasukkaisia
...ovat hylänneet Jumalan antamat normit
...ovat hengellisesti kuolleita
...yrittävät aiheuttaa jakaumia
...puhuvat vääristeltyjä asioita
...käyttävät lipeviä sanoja internetissä ja televisiossa
...mieltä myrkyttää kriittinen asenne entisiä vastaan
...valehtelevat viranomaisille
...yrittävät mustamaalata luopiot median välityksellä
...ovat "tappavan epidemian" tartuttamia
...ovat "taudin kantajia", joita pitää karttaa
...puhe ei ole vilpitöntä
...pyrkivät ohjailemaan toisten mieltä ja jäytämään heidän uskoaan
...levittävät valheita

..Kyyyllä! Rasti, rasti, rasti... listahan on täyttä totta! Paremmin en olisi voinut keksiä, luopioistahan lista ei selvästikään kerro, vaan pikemminkin todistajista itsestään, lahkona! Ihan silmäni loisti kun tajusin että ei hyvänen aika, suorastaan ironinen lista, varsinkin näin Leinosen 'vilpittömien ja totuudellisten' lausuntojen jälkeen! :P
"Totuuden Jumala” vihaa valheita, ei katso suopeasti niitä, jotka pitävät kiinni valhetta opettavista järjestöistä. Ja haluaisitko sitä paitsi edes kuulua uskontoon, joka ei ole ollut rehellinen sinua kohtaan?" (Nykyinen elämämme 1975, s. 45)
Veli-Hopea

Nooo en minä niin yksittäisiä todistajia lähtisi leimailemaan. Kyllähän nämä ihan mukavia ihmisiä ovat, mutta tuskin sinä sitä niin tarkoititkaan.

Allekirjoituksesi sopii tähän kuin nenä päähän. En tahdo kuulua uskontoon , joka ei ole rehellinen minua kohtaan, eikä näköjään ketään muutakaan kohtaan.

B.Kaktus

Viesti Kirjoittaja B.Kaktus »

Veli-Hopea kirjoitti:Nooo en minä niin yksittäisiä todistajia lähtisi leimailemaan. Kyllähän nämä ihan mukavia ihmisiä ovat, mutta tuskin sinä sitä niin tarkoititkaan.
En tarkoittanutkaan.. tarkensinkin että kuvaa 'todistajia, lahkona', ..as entity eli kokonaisuutena, ryhmänä. Ryhmä jonka veneessä keulapurjeessa keikkuu Leinonen, kipparina hallintoelin ja jota jäsenet soutaa.

Ja kannanottoni on muuten sarkastinen, täytyt muistaa että tuohon listaan jt:t ihan oikeasti yhtyvät kun kerran niin opetetaan. Se on räikeää se, mielikuva yhdistyy helposti vielä kaikkiin exiin, kaikkiin jotka ovat joskus veneen jättäneet. Keihäs on hauska heittää takaisin sinne mistä tuli!
"Totuuden Jumala” vihaa valheita, ei katso suopeasti niitä, jotka pitävät kiinni valhetta opettavista järjestöistä. Ja haluaisitko sitä paitsi edes kuulua uskontoon, joka ei ole ollut rehellinen sinua kohtaan?" (Nykyinen elämämme 1975, s. 45)
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Luopiot ovat unohtaneet kaiken mitä ovat oppineet Jehova Jumalasta
Luopiot ovat hylänneet Jumalan antamat normit
Luopiot ovat hengellisesti kuolleita
Täytyy sanoa, että olin ahkera ollessani JT, mutta siitä huolimatta hengellinen elämäni on vasta alkanut sen jälkeen, kun valmistuin Jehovan todistajista, enkä ole ainoa. Huomattavan moni luopio on hengellisesti aktiivinen. Tämäkin palsta ja sen keskustelut on esimerkki siitä, ettei edes Jehovan todistajien erikoisia opetuksia olla unohdettu, vaan pikemminkin tutkitaan suurella tarkkuudella.
Itse asiassa, Jehovan todistajat ovat hengellisesti kuolleita. Samalla, kun Jehovan todistajat täysin raamatullisesti moittivat niitä, jotka hokevat samaa rukousta yhä uudelleen ja uudelleen, on Jehovan todistajien elämä pelkkää samaa rutiinia yhä uudelleen ja uudelleen.
Luopiot eivät suinkaan ole hylänneet Jumalan antamia normeja. Luopio on hylännyt vain pelkoon perustuvan suhteen Jumalaan. Jehovan todistajan pahin pelko on se, että hän muuttuu täydeksi petoeläimeksi ilman jatkuvaa pelottelua ja puuduttavaa rutiinia. Kuinka silloin voi olla mitään suhdetta Jumalaan?
Luopiot käyttävät lipeviä sanoja internetissä ja televisiossa
Päinvastoin, luopiot käyttävät suoria sanoja netissä. Sen sijaan lipevästi leinostelevat vartiotorniseuran edustajat, jotka puhuvat omille yhtä ja televisioyleisölle toista.
Luopiot levittävät valheita
Tämä pitää paikkansa. Luopio sanoi minulle, etteivät Jehovan todistajat aktiivisesti vakoile jäseniään ja kyllä minua ainakin vakoiltiin silloin, kun olin jäsen. Vartiotornin mielenhallinta on siis saattanut vaikuttaa luopioihin niin, että kuva Jehovan todistajista on kaunisteltu.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Kivikko

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

24 kohdasta 5 sivuaa valheellisuutta. Valheilla ei nykypäivänä pitkälle pötkitä, jos tarkoituksena on todistaa jotakin, koska todisteet vaaditaan esittämään. Valheellinen luopio ei olisi siis minkäänlainen uhka uskolle, toisin kuin totuudenmukainen luopio, mutta ymmärrän kyllä miksei hallintoelin halua kertoa tätä seikkaa jäsenilleen.
Mielikuva ja pelko pitää luoda niin vahvaksi ettei Jt edes todisteet nähdessään usko toisen puheita.
kukkamaaria

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria »

Kyse on just tosta manipuloinnista. Minusta on ihanaa kun nyt olen tajunnut että voin silti rukoilla ja saan uskoa, että jumala kuule ne rukoukset. Nimittäin se on iskostettu aika syvälle että jos lähdet niin taistelet itse Jehovaa vastaan. Jehova ei kuule enää rukouksia etkä ole enää pyhän hengen vaikutuksen piirissä. Ja jos satut suusi avaamaan kriittisesti niin olet täysi luopio. Onhan se hyvä keino hiljentää kaikki jotka lähtee yhteisöstä. Ollaan sitten pelko persiissä että oonko nyt ihan saatanan kätyri jos vähän sanon omia mielipiteitä. Ihan järkyttävän sairasta!! Luopio käsite, millaisena jehovan todistajat sen esittävät on täysin niitten ittensä päässä. Ei anneta sen häiritä!
SonOfJesus

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Luopiot ovat Jehovan lähettämiä profeettoja.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
AnaniasHurmos

Viesti Kirjoittaja AnaniasHurmos »

Minusta tuo litania luopioista on sen verran läpinäkyvä ja sen tarkoitus on niin ilmiselvä, että väitteiden kumoaminen olisi ajanhaaskausta. Tuollaisen demonisoinnin idea on herättää pelkoa luopiota kohtaan ja siten helpottaa karttamissäännön noudattamista.

Jehovan todistaja on amerikkalaisen vapaamuurarin perustaman kulttiuskonnon uhri.
Kaikki todella arvokas tässä elämässä on ilmaista.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

AnaniasHurmos kirjoitti:Jehovan todistaja on amerikkalaisen vapaamuurarin perustaman kulttiuskonnon uhri.
Russel oli ehkä wannabe vapaamuurari, mutta mitään todisteita varsinaisesta vapaamuurariudesta ei tähän päivään mennessä ole esitetty.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
paula

Viesti Kirjoittaja paula »

Kuuntelin johanneksen pojan laittaman linkin kautta konventtipuheen. Huh huh, ei ihme ettei omat lapsetkaan uskalla puhua tälläisen S... siemenen kanssa :twisted: .

Ei sitä muista millaista pask.... sillä ihmisille tarjoillaan Jehovan pöydästä. Kehtaavat vielä valehdella, kauheaa yllytystä karttamiseen.

Ilmankos itsellä oli lähinnä tuskaa olla konventeissa. Sääliksi käy lapsiani :(
Vastaa Viestiin