Tupakankatkuinen juttu 2

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

mirjam123

Tupakankatkuinen juttu 2

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

Kuinka moni on alkanut tupakoimaan
"totuuden" jätettyään? Tästä on ketju parin vuoden
takaa, mutta kiinnostaisi kuulla ajatuksia tältä
päivältä. Itse olen tyytyväinen että todistaja-aikana
kessuttelu jäi, nyt siis keuhkot spirometrian mukaan
kunnossa. 12 vuotta olin täysin ilman ja sitten tuli
jaksoja jolloin polttelin. Ja taas näyttää maistuvan.
Nimrod

Re: Tupakankatkuinen juttu 2

Viesti Kirjoittaja Nimrod »

Yritetään pitää terveydestä huolta siinä missä Totuudessakin ollessa. Aski paloi erottuani. Lystiä ajanvietettähän se on, muttei ole minun juttu.
Sikari UV-aattona on ok.
"Kuka on jumala, niin että minun pitäisi totella hänen ääntään? En tunne ketään jumalaa." -Mahtava metsästäjä
Filippos

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Tuleehan sitä tuotakin harrastettua. Keuhkofunktiolabran testien mukaan mulla on keuhkot huippuvireessä. :P
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Todistajana poltin varmaan enemmän. Nyttemmin viiteellä ja töissä satunnaisesti. Kotona ei mene yhtään.

Sen verran olen yrittänyt elää terveellisesti, että jos poltan, niin poltan seisaaltaan , koska Medical Daily listasi muutamia tavalliseen arkielämään kuuluvaa tapaa, jotka ovat haitallisia terveydelle. :lol:
1. Pitkä istuminen. Aika ajoin joudumme istumaan pitkiä aikoja tietokoneen edessä. Tutkimusten mukaan pitkät istumiset lisäävät sydäntautien, diabeteksen, masennuksen ja joidenkin syöpien riskiä.
http://www.iltalehti.fi/terveys/2014060 ... 1_tr.shtml

Leinonenkin pylly ylös ja mars ulos :D

Hyvin hyvin vähän sitä tupakkia menee.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
mirjam123

Niinpä. Mitenhän tää tietokoneen ääressä makaaminen, taitaa olla
vielä vaarallisempaa. Ja tupakoinnista; eihän tää edelleenkään
terveellistä ole, mutta pieni kevennys tähän vakavaan aiheeseen:
Isäni 104-vuotiasta kaveria haastateltiin hesariin ja kysyttiin
pitkän iän salaisuutta johon tämä että hän lopetti tupakoinnin
70-vuotiaana.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

mirjam123 kirjoitti:Tästä on ketju parin vuodentakaa, mutta kiinnostaisi kuulla ajatuksia tältä
päivältä.
Taisi olla minun epätoivoista pyristelyäni irti Philip Morrisin orjuudesta tuo parin vuoden takaisen ketjun aloitus. Spaddu siis käryää edelleen, muutaman kuukauden olin lakossa tuolloin.

Se on vaan niin hyvää.

Kaikki järkisyyt puoltavat lopettamista. Terveys, yhteiskunnan asettamat rajoitukset ja hintapoliittiset "kannusteet", jälkikasvulle annettava esimerkki. Nuuskamieheksi siirtyminenkin olisi järkevä veto tähän sauhuamiseen verrattuna.
And Justice For All
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Välillä tulee poltettua pari tupakkaa päivässä. Välillä ei ollenkaan. Viihteellä saattaa mennä puoli askia illassa. En oikein pidä itseäni tupakoijana, vaikka tupakoinkin epäsäännöllisesti. Itsepetosta?
Let me go Master I hate you so
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Spaddu ei maistu edelleenkään. Nuuskaa silloin tällöin jos sattuu olemaan saatavilla, ja sekin pelkästään alkoholin kera. Siis täysin tuurinuuskaaja. Viimeksi taisi olla purkki reipas pari kuukautta sitten kun appiukko tarjosi. Sitä edellistä kertaa en muista.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
mirjam123

Ja itse olen ikäni nautiskellut klorofylliä, no vihreät kasvikset tietty, chlorellat,
vehnänoraat ja spiruliinat vuoroin. Poistavat tutkitusti erilaisia myrkkyjä,
raskasmetallijäämiä, lääkeaineita ym. kehosta. Vinkkinä.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Jaha, ensin mentiin saunaan, sitten syötiin vasta. Syöpihän niin kissa kuin koirakin heinää, sisikuntaansa puhdistaakseen, mikseipä ihminenkin. Mutta tohon tupakkikysymykseen. Aloitin parikymppisenä ja röyhyyttelin kolmisenkymmentä vuotta. Ensin aski, pari päivässä, lopulta kolme askia illassa, kun en päivällä voinut polttaa. Väliin taisi mahtua pari tupakkalakkoa, vuosi korkeintaan, mutta kun lakot tulee lopettaa...

Kaiken tämän jälkeen lopettaminen oli hyvin helppo juttu ilman vieroitusoireita. Diagnoosi keukoahtaumataudista riitti. Nyttemmin ei ole tullut polteltua, jo pelkkä tupakan savun haju häiritsee.
jext

Viesti Kirjoittaja jext »

Poltan kyllä, aloitin jo mukana ollessani (tosin huonosti olin silloin jo mukana). Mutta poltan vain töissä ja jos juon. Kotona en polta ollenkaan ja voin olla viikkojakin polttamatta.
Älä suostu olosuhteiden uhriksi.
January

Viesti Kirjoittaja January »

Ei kyllä ole mitään syytä miksi polttaisin. Rahaa kun haluan käyttää ihan järkeviinkin juttuihin. Maisteltua tuli aikoinaan, sillon taisin olla vielä jt.
Elämästä ei selviä hengissä.
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Todistaja-aikoina polttelin tupakkaa välillä innokkaammin, välillä vähemmän. Kun lahkosta pääsi ulos, tupakka ei enää maistunut samalla tavalla kuin aikaisemmin. Nythän se oli minulle sallittua. Sittemmin tupakanpoltto on jäänyt kokonaan, nykyään en polta edes viihteellä. Nikotiinikorvaustuotteita käytän silti satunnaisesti, lähinnä kahvin tapaan tuomaan pientä piristystä väsyneelle mielelle, jotta jaksaisi keskittyä työssä/koulussa.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tupakoitsijoiden olisi syytä muistaa, miten raamattu viittaa"tupakointiin".

Raamatussa sanotaan: ”Sinun on rakastettava lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” (Matteus 22:39.)
Puhdistautukaamme kaikesta lihan – – saastutuksesta.” (2. Korinttilaisille 7:1

Tuttuja kohtia järjestön sisällä.

Höpöilen ja sovellan samoja kohtia makkaraan :D

http://www.iltalehti.fi/terveys/2014061 ... 1_tr.shtml
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
BigBudha

Viesti Kirjoittaja BigBudha »

Tupakointi oli kohdallani yksi erottamisen syy. Jatkoin sitä kait lähes 15 vuotta, nyt ilman tupakkaa lähes yhtä kauan. Ei tee edes mieli, paitsi yksi tai kaksi hyvää sikaria vuodessa, tänä vuonna ei vielä yhtään.
Aina kun näen vanhoja "ystäviä" (eivät puhu eivätkä pukahda) ihmettelen, milloin heidän silmänsä avautuvat.
Vastaa Viestiin