tuomitsemattoman tuomitseva asenne
Valvoja: Moderaattorit
-
jbp5
tuomitsemattoman tuomitseva asenne
Muicidaans !
Joskus ovilla jt:nä kun tuli pälpätettyä valtakunnasta, niin ovenavaaja totesi "uskon että riittää, kun elää elämäänsä ja antaa toistenkin elää, niin se on Jumalankin mielestä ok"
No tähän tietysti piti sanoa että "Ei se riitä !" ja seli seli seli ... (hyvin tuomitsevasti)
Taas jos ovenavaaja kysyi, että tuomitseeko jt:t muut uskonnot tuhoon, niin
tähän piti vastata, että "Ei tuomitse." (vaikka todellisuudessa tuomitsee)
Taas jos ovenavaaja kysyi, että kuoleeko kaikki muut paitsi jt:t harmiksessa, niin
tähän piti vastata että, "Ei suinkaan, sillä on ylösnousemus sekä vanhurskaille että epävanhurskaille." (vaikka totuus asiasta oli hieman erilainen)
Häiritsikö tämä omaatuntoa? Minulla se jonkin verran häiritsi ja aiheutti epäilyksi siitä että onkohan tämä nyt ihan rehellistä.
Joskus ovilla jt:nä kun tuli pälpätettyä valtakunnasta, niin ovenavaaja totesi "uskon että riittää, kun elää elämäänsä ja antaa toistenkin elää, niin se on Jumalankin mielestä ok"
No tähän tietysti piti sanoa että "Ei se riitä !" ja seli seli seli ... (hyvin tuomitsevasti)
Taas jos ovenavaaja kysyi, että tuomitseeko jt:t muut uskonnot tuhoon, niin
tähän piti vastata, että "Ei tuomitse." (vaikka todellisuudessa tuomitsee)
Taas jos ovenavaaja kysyi, että kuoleeko kaikki muut paitsi jt:t harmiksessa, niin
tähän piti vastata että, "Ei suinkaan, sillä on ylösnousemus sekä vanhurskaille että epävanhurskaille." (vaikka totuus asiasta oli hieman erilainen)
Häiritsikö tämä omaatuntoa? Minulla se jonkin verran häiritsi ja aiheutti epäilyksi siitä että onkohan tämä nyt ihan rehellistä.
-
Veli-Hopea
Re: tuomitsemattoman tuomitseva asenne
Ei se häirinnyt. Jostain syystä ei tajunnut että höpäjää ristiin rastiin ihan mitä sattuu. Nolottaa näin jälkeenpäin missä tiedossa ja luulossa on elänyt, puhumattakaan siitä että noita pöhlöyksiä on saarnannu muillekkin. En kyllä ihmettele miksi kukaan ei vakuuttunut.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
- Jaakko Ahvenainen
Älkäähän nyt, hyvät sisaret ja veljet Jehovassa tai ilman. Mun luoksen on Jehovan todistaja tai parivaljakko aina tervetullut, ellei mulla satu jotain kiiruumpaa olemaan. Olen kuunnellut noita opetuksia suurta mielenkiintoa tuntien ja kuuntelen edelleen, olen kuunnellut jo kolmisen vuosikymmentä.
Ahkeraisesti Herätkää -lehtiä ja Vartiotorneja lueskelen ja kirjallisuutta myös, mitä vanhempaa, sen parempaa. Ei siis mitään syytä olla nolona, eikä siitä pidä perin suuttua, jos satun hiukka pöllyyttämään. Katsokaas, heikkoutensa kullakin.
Olen tuntenut moniaita vanhoja ihmisiä, joille viikoittainen käynti on suorastaan tervetullut ja alan pian minäkin olla tuossa iässä.
Ahkeraisesti Herätkää -lehtiä ja Vartiotorneja lueskelen ja kirjallisuutta myös, mitä vanhempaa, sen parempaa. Ei siis mitään syytä olla nolona, eikä siitä pidä perin suuttua, jos satun hiukka pöllyyttämään. Katsokaas, heikkoutensa kullakin.
Olen tuntenut moniaita vanhoja ihmisiä, joille viikoittainen käynti on suorastaan tervetullut ja alan pian minäkin olla tuossa iässä.
-
Veli-Hopea
Voisiko ylläpito erottaa nämä "turhanpäiväiset" vaikka erilliseksi avaukseksi, ettei hyvä aloitus ja kysymys mene pilalle?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
- Tony
Done.Veli-Hopea kirjoitti:Voisiko ylläpito erottaa nämä "turhanpäiväiset" vaikka erilliseksi avaukseksi, ettei hyvä aloitus ja kysymys mene pilalle?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Kivikko
Tuomitsemiseen liittyen Jt voi ajatella ettei itse tuomitse ketään, hän itse ainoastaan tietää mitä kaikkia Jumala tuomitsee, ja toimii sen mukaan. Eli käytännössä tuomitsee kaikki ulkopuoliset kuolemaan ja halveksii heitä koko elämäsä ajan, vaikka Raamatunkin mukaan Jumala tuomitsee vasta kuoleman porteilla (ylösnousemus). Toki tuominnassa on se mielenkiintoinen pointti että jos kuolema poistaa synnit, ei mitään tuomintaa pitäisikään olla ylösnousemusta (tai maanpäällistä paratiisia) ajatellen, vaan ainoastaan toinen mahdollisuus - jos paratiisioppiin tai Raamattuun nyt uskoo.
Eli Jt ulkoistaa ajatuksissaan tuominnan Jumalalle, mutta jättää toiminnan itselleen.
edit: viimeinen lause lisätty.
Eli Jt ulkoistaa ajatuksissaan tuominnan Jumalalle, mutta jättää toiminnan itselleen.
edit: viimeinen lause lisätty.
-
YksinäinenSusi
Niin, ja sekin ajatus on kumma, että Jehova yleensä haluaisi toimia niin, että pakottaa ihmiset uskomaan vasta sitten kun on aika teurastaa heidät.Kivikko kirjoitti: Toki tuominnassa on se mielenkiintoinen pointti että jos kuolema poistaa synnit, ei mitään tuomintaa pitäisikään olla ylösnousemusta (tai maanpäällistä paratiisia) ajatellen, vaan ainoastaan toinen mahdollisuus - jos paratiisioppiin tai Raamattuun nyt uskoo.
Jos Jehova lähettäisi enkelinsä näkyvästi kaikille maan neljälle ympäripyöreälle kulmalle, niin aivan varmasti melkein kaikki ihmiset tulisivat uskoon, koska sitä ei voisi mitenkään kieltää.
Mutta aivan kuin Jehova haluaisikin tappaa kaikki käyttämällä ihmistodistajia jotka hukkuvat miljoonoen uskontojen mereen.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Voimantorni
Mutta koska Jumala on ja pysyy vaiti, jää hänen kuvitteellisista tuomioistaan julistaminen hänen oma-aloitteisten todistajiensa tehtäväksi. Eli suomeksi: Jehovan todistajat tuomitsevat toisenlaisen maailmankuvan omaavat ihmiset Jumalan epäsuosioon. Täsmälleen samalla tavalla myös kilpailevien kristillisten oppihaarojen edustajat kiistävät tuomitsevansa ketään, vaikka kaiken aikaa juuri näin tekevätkin.Kivikko kirjoitti:Tuomitsemiseen liittyen Jt voi ajatella ettei itse tuomitse ketään, hän itse ainoastaan tietää mitä kaikkia Jumala tuomitsee, ja toimii sen mukaan.
Double standards on duty, again.