Muistan selvästi että ollessani pieni lapsi, kauan ennen kuin kuulinkaan Charles Mansonista ja hänen lahkonsa kohtalosta, minulla oli pelko että jonain päivänä veljet lavalta käskevät ottamaan myrkkyä. Että se on uskollisen todistajan merkki jos puraisee kapselin rikki, silloin pääsee paratiisiin elämään onnellisena. Tämä pelko iski aina salille mennessä.
Tietenkään en siitä kenellekään puhunut, tiesinhän että olisin joutunut vaikeuksiin. Tästä en ole itseasiassa kenellekään maininnut tätä ennen.
Näin siitä usein untakin. Muistan sen edelleen vaikka tästä on tosiaan ainakin 15 vuotta. Niin pelottava ja vaikuttava se oli.
Unessa seurakuntamme iäkkäin ja kunnioitetuin vanhin, isoenoni, käski muistonvieton tyyliin muutamaa veljeä jakamaan ne myrkkykapselit jokaiselle läsnäolijalle. Sitten hän piti juhlallisen hiljausuuden saattelemana puheen jossa kertoi että hallintoelimeltä on tullut uutta valoa, että kukaan ei voi päästä elävänä paratiisiin ja harmagedon on nyt. Se joka ei myrkkyään ota on kelvoton ja ansaitsee jäädä tuhoutuvaan maailmaan. Tosiuskon merkki on tappaa itsensä oli puheen viesti ja lopussa kaikki nappasivat sen pillerin.
Minä jäin kahden vaiheille, katselin kuinka kaikki ympärilläni kuolivat tuskallisesti. Itse en myrkkyä ottanut vaan juoksin pois kun korahtelu oli vaiennut.
Siinä vaiheessa yleensä heräsin.
Onko muilla ollut tämän kaltaisia selittämättömiä tai selitettyjä pelkoja liittyen lahkoon?
Tulevaisuuden pelkotiloja
Valvoja: Moderaattorit
-
Love_is_a_lie
Tulevaisuuden pelkotiloja
I'm not Jesus
I will not forgive
I will not forgive
-
jext
Re: Tulevaisuuden pelkotiloja
Näin lapsena painajaista siitä, että tulisi samanlainen vaino kuin mitä oli toisen maailmansodan aikana. En niinkään pelännyt kuolemaa, vaan kipua ja kidutusta.
Älä suostu olosuhteiden uhriksi.
-
Suurenmoinen etu
Se oli lapsena aina vähintään pinnan alla mielessä, että kohta Jehovan todistajat erotetaan toisistaan ja viedään keskitysleireihin, missä yritetään kiduttaa ystävien nimiä ulos, eikä niitä tietenkään saa paljastaa. Mieli askarteli kaikenlaisten uskollisuuden koetusten parissa enkä mä oikein uskonut, että kestäisin niissä.
-
rippeli
Varmaan kaikki ovat nuorena miettineet harmagedonia ja kidutusta. Sehän on ollut tarkoituskin, ei niistä asioista muuten puheissa ja kirjallisuudesta jankutettaisi.
Mulla oli kauhea kiire kasteelle silloin 14v, koska tajusin kesän konventissa, että harma alkaa ihan justiinsa. Seuraavaan kosnventtiin jouduin kuitenkin odottamaan melkein 4kk, ennen kuin sain pelastavan kasteen. Siitä on nyt 26v aikaa, joten ihan niin kamala kiire ei olisi kuitenkaan ollut.
Joskus jollain salityömaalla näin kun teinipojat työnsivät tikkuja kynsiensä alle. Kun ihmettelin toimintaa, he kertoivat valmistautuvansa vainoon.
Mulla oli kauhea kiire kasteelle silloin 14v, koska tajusin kesän konventissa, että harma alkaa ihan justiinsa. Seuraavaan kosnventtiin jouduin kuitenkin odottamaan melkein 4kk, ennen kuin sain pelastavan kasteen. Siitä on nyt 26v aikaa, joten ihan niin kamala kiire ei olisi kuitenkaan ollut.
Joskus jollain salityömaalla näin kun teinipojat työnsivät tikkuja kynsiensä alle. Kun ihmettelin toimintaa, he kertoivat valmistautuvansa vainoon.
Let me go Master I hate you so
-
jak
Minullekin kerrottiin 1983, että nyt se tulee, merkit on täysin selvät. varmin merkki oli Jehovan todistaja Micheal Jacksonin Triller video. Silloisen tutkiskelun vetäjän faijakin kieltäytyi ylennyksistä koska nehän on ihan turhia. Onkohan ukkeli jo kuollut vanhuuttaan? Näitä ylennyksiä ja musiikissa juuri kuuluisaksi tulevia, mutta kääntyneitä on aika useassa Herätkää lehdessä.
-
Love_is_a_lie
jak kirjoitti:Minullekin kerrottiin 1983, että nyt se tulee, merkit on täysin selvät. varmin merkki oli Jehovan todistaja Micheal Jacksonin Triller video. Silloisen tutkiskelun vetäjän faijakin kieltäytyi ylennyksistä koska nehän on ihan turhia. Onkohan ukkeli jo kuollut vanhuuttaan? Näitä ylennyksiä ja musiikissa juuri kuuluisaksi tulevia, mutta kääntyneitä on aika useassa Herätkää lehdessä.
Siis mitä ny vittua!?
I'm not Jesus
I will not forgive
I will not forgive