Tänään ilmestyi uusi YouTube-video englannin kielellä, missä esiintyy myös Suomen Jehovan todistajien tiedottaja Veikko Leinonen.
http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w101.html
John Cedars pohtii sitä, miksi karttaminen on noloa
Valvoja: Moderaattorit
- Johanneksen poika
- Viesti:
-
rippeli
Re: John Cedars pohtii sitä, miksi karttaminen on noloa
Onhan tuossa miettimistä.
Jotenkin tuntuu ihan ihmeelliseltä, että karttamissäännöstä valehdellaan, vaikka senhän pitäisi olla ylpeilyn aihe. Siis jos sääntö olisi jumalallinen.
Jotenkin tuntuu ihan ihmeelliseltä, että karttamissäännöstä valehdellaan, vaikka senhän pitäisi olla ylpeilyn aihe. Siis jos sääntö olisi jumalallinen.
Let me go Master I hate you so
- Johanneksen poika
- Viesti:
Cedars on juuri julkaissut uuden jutun JWsurvey-sivustolle. Veikko Leinonen komeilee myös siinä.
http://jwsurvey.org/cedars-blog/if-shun ... e-practice
http://jwsurvey.org/cedars-blog/if-shun ... e-practice
-
jak
Olen nyt pitkän viikonlopun aikana miettinyt tätä karttamisasiaa. Meikäläisen täti ja sen ukko on todistajia ja kai jonkinlaisessa asemassakin järjestössä (tosin kaikki todistajathan on kyllä saman arvoisia
) . Niille ei tuota mitään tuskaa pitää yhteyttä sukuun. Aina löytyy salamannopea vastaus jokaiseen kysymykseen. Sain muunmuassa valoa heidän kauttaan, että aviorikos on ihan ok ja jopa joku raamatun henkilö on tappanut jonkun aviomiehen ja sekin oli ok, muistaakseni jopa jehovalle otollinen teko. Kuitenkin kun tutkiskelin, niin aviorikos oli yksi ns kuolemansynneistä koska se tehdään aina tietoisesti.
Tosiaan tänä Juhannuksena on selvinnyt lopullisesti, että uutta valoa tulee aina tarpeen mukaan.
Tosiaan tänä Juhannuksena on selvinnyt lopullisesti, että uutta valoa tulee aina tarpeen mukaan.
-
Polyester
Videon loppupuolella sivuttiin kysymystä, jota itsekin olen ihmetellyt. Vartiotorni ei ole aikaisemmin pelännyt kertoa epäsuosittuja näkemyksiä esim. verensiirtojen tai asepalveluksen suhteen. Voisi jopa sanoa, että Vartiotorni on suorastaan hakenut konfliktia "maailman" kanssa tappelemalla pikkuasioista, kuten syntymäpäivät, juhlapyhät ja risti/paalu kiista. Mistä siis moinen kiertely tässä karttamisasiassa?
Jehovan todistajien suoraselkäisyys (tai sellaisena heidät näin) oli eräs merkittävä asia, mikä minua aikoinaan veti lahkoon. Näköjään sekin alkaa olla muisto vain. Vartiotorni sahaa omaa oksaansa tällaisella kiemurtelulla.
Joskus on käynyt mielessä, että voikohan Leinonen pistää kenttäpalvelusraporttiin "tiedottamiseen" käyttämänsä ajan? Minulla kun on ollut käsitys, että siihen saa laittaa vain todistamiseen käytetyn ajan, ei totuuden peittelyyn käytettyä aikaa. Jos Leinosen paskapuheet ovat raporttikelpoista kamaa, varmaan rivijeppula saa vastaavasti raportoida sen ajan, mitä hän viettää kotisohvallaan "tiedotteita" päästellen.
Jehovan todistajien suoraselkäisyys (tai sellaisena heidät näin) oli eräs merkittävä asia, mikä minua aikoinaan veti lahkoon. Näköjään sekin alkaa olla muisto vain. Vartiotorni sahaa omaa oksaansa tällaisella kiemurtelulla.
Joskus on käynyt mielessä, että voikohan Leinonen pistää kenttäpalvelusraporttiin "tiedottamiseen" käyttämänsä ajan? Minulla kun on ollut käsitys, että siihen saa laittaa vain todistamiseen käytetyn ajan, ei totuuden peittelyyn käytettyä aikaa. Jos Leinosen paskapuheet ovat raporttikelpoista kamaa, varmaan rivijeppula saa vastaavasti raportoida sen ajan, mitä hän viettää kotisohvallaan "tiedotteita" päästellen.