Yhteishuoltajuudesta yksinhuoltajuudeksi

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sorbet

Yhteishuoltajuudesta yksinhuoltajuudeksi

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Onko kukaan käynyt tätä prosessia läpi? Onko kuinka tuskallinen prosessi? Meillä isä tätä vastustaa, mutta tää olisi mun viimeinen keino saada joku rauha itselleni. Tässä kovasti miettinyt lapsen etua. Lapsi saa tavata isäänsä edelleen, en lasta olisi isältä mitenkään viemässä. Mutta 4v jatkuvaa uhkailua,kiristystä alkaa jättämään minuun jo sellaisen jäljen, että onko se enään lapsen etu, kun äiti oireilee. Pienet tulot on, eli oikeusaputoimiston kautta pitäisi asia hoitaa. Kerran siellä asioinut muissa asioissa ja ainakin silloin palvelu oli ystävällistä. Lastenvalvojat tässä tilanteessa olleet täysin hampaattomia ja haluttomia puuttumaan asiaan, joten en muuta keinoa enään keksi. Ivaloon asti ei tee mieli muuttaa, että pääsisin tästä tilanteesta eroon...haluan jonkun lopullisen ratkaisun asiaan.
rippeli

Re: Yhteishuoltajuudesta yksinhuoltajuudeksi

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Oikeuteenhan tuo menee, jos isä vastustaa.
Miten asiat parantuisivat, jos saisit yksinhuoltajuuden?
Let me go Master I hate you so
Nezumi

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Noin lyhyesti yhteishuoltajuudessa myös sen toisen vanhemman sana painaa yleisissä jutuissa (esim. passinhakuun tarvii molemmilta luvan jne) millä saa äkkiä halutessaan tehtyä yhtä jos toista kiusaa. Yksinhuoltajana sit taas se vanhempi päättää yksin noista. (sori, vähän tynkä..just heränny niin on vielä vähän ajatukset koomassa. :lol: )
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
sorbet

Lapsi ei ole isällään käynyt kuin 2-3 kertaa näinä 4 vuotena, jotka erosta on mennyt. Lapsi käy hänen vanhemmillaan ja käy siellä katsomassa, jos muistaa. Harvemmin muistaa. Mitään ei lapsen kanssa kaksin. Isällä vaihtuu naiset tiuhaan ja haluaa kaikille esitellä tyttäreni. Jos vastustan kiristää hän yhteishuoltajuudella ja lastensuojelu ilmoituksilla joita hän on tässä vuosien aikana tehtaillut mukavan määrän. Puhtaat paperit tähän asti saanut, mutta alan olemaan niin rikki tuosta kiristyksestä ja uhkailusta, että alkaa voimavarat normaalin arjen pyörittämiseen loppua. Oldn ollut kaikki nämä vuodet lähihuoltaja. Lapsella passi, joka minulla ja aina ennen meidän ulkomaan matkoja, niitä harvoja uhkailee aiheuttavansa minulle ongelmia lentokentällä tms. Siksi soitan aina isälle ilmoittamisen jälkeen lastenvalvojalle, että kirjaa koneelle, että minne mennään, kauan matka kestää, mistä numerosta minut saa kiinni ja että isälle on ilmoitettu. Nyt isä päätti ensimmäistä kertaa elämässään pitää loma ja ilmoitti, että tyttäreni lähtee hänen kanssaan mökille. Tämän uuden naisen mökille jonnekkin keskisuomeen. Uudella naisella tytär, jota minun tyttäreni ei siedä ( on kuulemma niin lapsellinen ja itkee koko ajan) lapseni olisi siis ollut menossa kuukaudeksi jonkekkin hornan tuuttiin, isän kanssa, joka ei lapsesta jaksa huolehtia vaan dumppaa lapsen aina uuden naisen hoidettavaksi...tähän en suostunut ja tyttärenikään ei halunnut mökille lähteä...siitä seurasi taas kiristystä tai uhkailua...isä ei pidä puhelinta päällä viikonloppuisin, että jos meillä on ollut jotain päivystys keikkoja ja olisin lapsen sairaudesta ilmoittanut niin isää ei saa kiinni. Elatusmaksuilla kiristää myös. Maksaa aina päivän pari myöhässä. Tästä olen oikeusaputoimistossa kerran käynyt ja mulle tuli laskua 90e...niin ei niistä elareista jotka oli myöhässä paljon jäänyt kotiin viemisiksi...
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Höh.
Onko se yhteishuoltajuus exällesi jonkinlainen kunniakysymys? Eihän hän selvästikään välitä lapsestaan?
Voimia sulle vaikeassa tilanteessa.
Let me go Master I hate you so
sorbet

Isänoikeudet kuulemma olen viemässä...se on kiista kysymys, että jos mulla yh ja yhtäkkiä kuolenkin niin mihin lapsi menee...haluan, että menee jommalle kummalle siskolleni ja tämä ei käy, kun siskot ei kuulemma hänestä pidä niin se sitten riittävä peruste tehdä kiusaa jo neljän vuoden ajan...
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Ei voi olla oikeuksia ilman velvollisuuksia. Mikäli niistä luistetaan luistetaan oikeuksistakin, olkoonkin kiistakysymys. Pääsääntöisesti lapsi seuraa äitiään ja kaikissa tapauksissa lasta kuullaan hänen omin edellytyksinsä.
Vastaa Viestiin