Tienraivaajan status 40% alennuksella

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Tienraivaajan status 40% alennuksella

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Tarjouksessa: Tienraivaajan status 40% alennuksella.

Mistä on kyse? Jos kiinnostaa, lue täältä.
Kivikko

Re: Tienraivaajan status 40% alennuksella

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Uutta on siis se että käytännöstä tulee vakiintunut, ja käsittää jatkossa aina kaikki 4kk (33% vuodesta). Tähän saakka tällainen on ollut erikoiskampanjana muutamina vuosina 1-2kk keväällä, ja joskus myös vierailuviikon kuukausi.

Esim. 2012 löytyy Valtakunnan Palveluksemme - ohje silloisesta satunnaisesta käytännöstä:
Maaliskuussa 2012 osa-aikaisina tienraivaajina palvelevat julistajat voivat halutessaan valita tuntitavoitteekseen joko 30 tai 50 tuntia. Mikäli kierrosvalvoja vierailee seurakunnassa tuossa kuussa, kaikki osa-aikaiset tienraivaajat tuntitavoitteesta riippumatta saavat olla mukana vierailuviikolla tienraivaajien kanssa pidettävässä kokouksessa koko tuon kokouksen ajan.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kivikko kirjoitti:...
...kaikki osa-aikaiset tienraivaajat tuntitavoitteesta riippumatta saavat olla mukana vierailuviikolla tienraivaajien kanssa pidettävässä kokouksessa koko tuon kokouksen ajan.
Osanotto on hyvin ymmärrettävää, koska tienraivaus sujuu tehokkaammin jos oppii kävelemään luonnottoman hitaasti sekä samanaikaisesti etenemään tarkoituksettomasti. Puhumattakaan siitä, ettei vaan yksikään Jehovan enkelin ripottelema lounas- tai muu seteli jää havaitsematta, sehän osoittaisi arvostuksen puutetta kyseistä järjestelyä kohtaan.
Jaakob

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Ihmeellistä löysäilyä. Minä olin osa-aikaisena ravarina joskus 90-luvun alkupuolella ja silloin tunteja piti saada kokoon muistaakseni 60. Kokoaikaiset sitten taisivat tehdä 90 tuntia kuukaudessa.

Ilmeisesti noilla vanhoilla tuntitavoitteilla kukaan ei enää viitsisi olla tienraivaaja.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Minä oli vakituinen osa-aikainen tienraivaaja Kemissä aikoinaan, ja alkoi käydä niin että en saanut tunteja kasaan. En kehdannut kuitenkaan mennä sanomaan vanhimmille että haluaisi lopettaa sen hommelin. Pelotti se kun se ilmoitettaisiin lavalta ja vanhimmat olisivat vihaisia, ainakin semmoisia ajatuksia minulla oli.

No, pääsin asiasta eroon automaattisesti, kun vain raportoin sen sen määrän tunteja mitä olin saanut kasaan. Eräs veli tulikin sanoi, että "No niin, he tässä poistivatkin minut osa-aikaisen tienraivaajan osasta". Se oli helpotus, kun olin jo muutaman kuukauden raportoinut vajaita kuukausia.

Mutta silti se hävetti. Näin jälkikäteen ajatellen siinä ei ollut mitään hävettävää ja sitä ei ilmoitettu lavalta, koska en itse ollut kieltäytynyt, vaan minut lempattiin siitä pois. Ymmärrettävää?
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Minä oli vakituinen osa-aikainen tienraivaaja Kemissä aikoinaan, ja alkoi käydä niin että en saanut tunteja kasaan. En kehdannut kuitenkaan mennä sanomaan vanhimmille että haluaisi lopettaa sen hommelin. Pelotti se kun se ilmoitettaisiin lavalta ja vanhimmat olisivat vihaisia, ainakin semmoisia ajatuksia minulla oli.

No, pääsin asiasta eroon automaattisesti, kun vain raportoin sen sen määrän tunteja mitä olin saanut kasaan. Eräs veli tulikin sanoi, että "No niin, he tässä poistivatkin minut osa-aikaisen tienraivaajan osasta". Se oli helpotus, kun olin jo muutaman kuukauden raportoinut vajaita kuukausia.

Mutta silti se hävetti. Näin jälkikäteen ajatellen siinä ei ollut mitään hävettävää ja sitä ei ilmoitettu lavalta, koska en itse ollut kieltäytynyt, vaan minut lempattiin siitä pois. Ymmärrettävää?
On sitä ihmisillä ollut huolenaiheita. Itsekin kävin esivalvojan kanssa keskustelemassa, kun tienraivaustavoite tuntui mahdottomalta saavuttaa. Se oli silloin tuhat tuntia vuodessa.
Toisaalta kuitenkin puheissa ja kirjoituksissa sanottiin, että ollaan jehovantodistajia vuorokauden ympäri. Eli periaatteessa olisi voinut raportoida jokaisen hetken elämästään. Jos on aina valmis antamaan vapaamuotoista todistusta, niin eikös sitä ole oikeastaan aina kentällä?

Edit:korjasin kirjoitusvirheet.
Let me go Master I hate you so
YksinäinenSusi

rippeli kirjoitti:[

Toisaalta kuitenkin puheissa ja kirjoituksissa sanottiin, että ollaan jehovantodistajia vuorokauden ympäri. Eli periaatteessa olisi voinut raportoida jokaisen hetken elämästään. Jos on aina valmis antamaan vapaamuotoista todistusta, niin eikös sitä ole oikeastaan aina kentällä?
Niin ja varmasti olisi voinut epäsäännöllisenäkin vaikka tehdä sen yhden kynätunnin vähintään - ollakseen säännöllinen, koska vaikkei puhuisi kellekään mitään, niin todistustahan antaa jo siinä kun kävelee kadulla ja ihmiset katsoo ikuunasta, että tuolla se jt taas menee.

harmi kun silloin ei tajunnut niitä kynätunteja.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Noi kynätunnit tuli mullekin tietoon vasta täällä Veljesseurassa. Itselle ei tullut koskaan mieleenkään kekata tunteja. Jokainen tavallaan.
Let me go Master I hate you so
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Kynätunnit olivat parhaita tunteja. Ei tarvinnut kävellä ja yrittää olla käännyttämättä, mutta sai silti sopivasti aktiivista statusta seurakunnassa.
Lothar II

Viesti Kirjoittaja Lothar II »

rippeli kirjoitti:Noi kynätunnit tuli mullekin tietoon vasta täällä Veljesseurassa. Itselle ei tullut koskaan mieleenkään kekata tunteja. Jokainen tavallaan.
En lisännyt tunteja, korkeintaan pyöristin jostain syystä aina ylöspäin. Kynätunteja vois aktiivisemmin kyllä mainostaa totistajille, kätevä tapa.

Tietääkö kukaan enkelien raportointitavoista, harrastavatko kynäilyä? No, ei sentään, heillähän on kuitenkin saarnaus vastuu. ( en kuitenkaan koskaan nähnyt heidän saarnaavan, ei minkäänlaista havaintoa)
Lothar II

Viesti Kirjoittaja Lothar II »

Lehtiveli kirjoitti:Kynätunnit olivat parhaita tunteja.
Olisiko jo aika lisätä raporttilomakkeeseen oma sarake kynätunneille? Ainakin suosittelen.
sorbet

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Silloin kun niitä kynätunteja tuli tehtailtua oli niiiiin huono omatunto...muut laskeskeli minuutin tarkkuudella kalenteristaan, että missä ja kuinka paljon on saarnattu...useasti olin osa-aikaisena ja tunnit tuli kyllä täyteen ihan rehellisin keinoin, mutta silloin kun oli kiirettä töissä ja opiskelussa niin piti pikkusen pyöristellä....jälkikäteen huvittaa kun niin tarkasti tilastoivat kaiken, että paljonkohan niissä oikeasti on ilmaa...välillä tulee mieleen, että kuinka paljon todistajat ahkeroivat oman asiansa puolesta niin sillä ahkeroinnilla olis jo poistettu nälkä maailmasta...jos käyttäisi sen ajan oikeasti ihmisten auttamiseen...se, että on nälkä nyt niin ei paljon lohduta, että pitää paratiisin viljavia peltoja odotella....
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Jos olisin edelleen sisällä ja harkitsisin eroa, ilmoittautuisin tienraivaajaksi ja raportoisin 30x24h/kk = 720 tuntia. Kun sitä tultaisiin ihmettelemään, ihmettelisin takaisin että ettekö te muut olekaan koko ajallanne jehovantodistajia...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Lehtiveli kirjoitti:Kynätunnit olivat parhaita tunteja. Ei tarvinnut kävellä ja yrittää olla käännyttämättä, mutta sai silti sopivasti aktiivista statusta seurakunnassa.
Meinaatko, että alueellasi oli puutetta autiotaloista?
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
YksinäinenSusi

Pehmoluopio kirjoitti: Meinaatko, että alueellasi oli puutetta autiotaloista?
No voi hitsi sentään!!! Tätäkää en hoksannut, vaikka kemissäkin oli autiotaloja siellä sun täällä. Olis vaan kierrelly niissä lehtilaukku olalla.

Niin, voi harmi kun sitä nuorena ei huomaa mitään. Liikaa naiset pyörii mielessä kait.

Vanhana taas kun ei oikein mikääjn pelaa, niin vapautuu henkisille toiminnoille resursseja enempi ja alkaa huomata asioitakin.
Vastaa Viestiin