JW.org on uusi Jehova?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Tony

JW.org on uusi Jehova?

Viesti Kirjoittaja Tony »

Vartiotorni-seuran nettiosoite on kohonnut viime vuosina yhä isompaan rooliin Jehovan todistajien toiminnassa. Vartiotorni-seura on pyrkinyt tuomaan nettisivustonsa kautta uutta sisältöä ylläpitämäänsä uskontoon esimerkiksi lukuisten videoiden kautta. Myös kirjallisuutta löytyy sivustolta runsaasti.

Jw.orgin roolia on kasvatettu tasaisesti ja se onkin nykyään aivan erityisessä asemassa Jehovan todistajien uskontoa ajatellen. Harppaus esimerkiksi kymmenen vuotta sitten vallinneeseen tilanteeseen on valtaisa. Silloin netti oli ainoastaan välttämätön paha, johon piti tuottaa väkisin myös jotain omaa sisältöä, mutta sitäkin erittäin rajatusti eikä toimintaa ylläpidetty turhilla päivityksillä.

Tänään tilanne on aivan jotain muuta. On vain ajan kysymys kun Valtakunnansalien ja konventtisalien seinääkin koristaa iso plakaatti, jossa seisoo jw.org. Osassa kiinteistöissä se nimittäin jo seisoo. Muistonviettokutsuista näki tänä vuonna selkeästi maininnan jw.org -sivustosta, mutta mainintaa Jehovan todistjista piti ihan hakemalla hakea.

Jehovan todistajien innostus aiheeseen on tietyllä tavalla ymmärrettävää. Toimintaa on supistettu vuosikymmeniä niin että alkaa olla vaikeaa löytää enää mistä supistaa. Tämän rinnalla jw.org on mielenhallitulle todistajalle kuin vettä autiomaan keskellä. Edes jotain sisältöä ja uutta, jota voi pitää merkkinä Uskollisen ja Ymmärtäväisen Orjan erikoisasemasta uskonnollisilla markkinoilla.

Kuva

https://www.facebook.com/HallsWorldwide ... n=timeline

Jehovan diggaaminen on vanhanaikaista, "I <3 jw.org" on enemmän nykypäivää.

Kuva

http://instagram.com/jw_witnesses
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
almi

Re: Jw.org on uusi Jehova?

Viesti Kirjoittaja almi »

JW.orgilla on fanitusta Pinterestissä. Profiileista päätellen kyse on "vapaamuotoisesta todistamisesta". Minua hieman pisti silmään se amerikkalaistyylinen hehkutus, joka asiaan liittyy.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Tony

Lieköhän siitäkin voi kirjata tunteja ylös, jos pitää jw.org -osoitetta vapaa-ajalla jollakin tavalla esillä? Ei kai sentään. :)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
almi

Viesti Kirjoittaja almi »

En tiedä todistetaanko Pinterestissä vai ei, mutta esim. tunnus bonbonpitss spammaa kaikenlaista Jt-materiaalia pahimmillaan kymmenien kuvien vuorokausivauhdilla...
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Tulee vähän mieleen nämä 90-luvun lopun teknohuuman aikaiset kakenautokorjaamo.com viritykset. Tokihan veljesseura.org itseään myös mainostaa, mutta en minä rakennuksen seinää näitä päätteellisiä muotoja silti laittaisi.
jak

Viesti Kirjoittaja jak »

Jaa vai on jengi jo naamakirjassakin (itse en ole muuta kuin joitakin pakollisia kirjautumisia varten). Täytyypä tsekata löytyykö twitteristä.
Eipä löytynyt Twitteristä. Väitän, että Twitter on parempi paikka levittää "sanaa" kuin naamakirja.
Näköjään org sivustolla on rekistötöityminen, mitäs hyvää se tuo tullessaan? Paitsi sen, että seuraavana päivänä joku onneton valju tyyppi soittelee ovikelloa.
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Perheen pienimmät eivät näemmä ole vielä ymmärtäneet, ketä todella palvotaan. Koko JW.org-projektista huokuu kuvien kaltainen naiivi amerikkalaisuus.

I <3 Jehovah
Kuva

JW.org -kakku
Kuva
On vain ajan kysymys kun Valtakunnansalien ja konventtisalien seinääkin koristaa iso plakaatti, jossa seisoo jw.org.
Näin on jo tapahtumassa.

Kuva
Tony

jak kirjoitti:Jaa vai on jengi jo naamakirjassakin
Ollut jo vuosia. Yrittihän Vt-seura sitäkin aikansa demonisoida, mutta hävisi sosiaaliselle medialle kuin Brasilia Saksalle.

Tosin sosiaalinen mediahan on oiva lisätyökalu harrastaa esimerkiksi karttamista. Siinä eroava tai erotettu tietää paikkansa kun porukka lähtee kaverilistalta kuin taikaiskusta. Hieno esimerkki myös siitä, miten ainoa asia mikä todellisuudessa merkitsee, on lahkon jäsenyys. Juuri päinvastoin kuin Leinonen siitäkin valehteli Luopuneet -dokkarissa.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Tuossa uudelleenbrändäyksessä on piirteitä, jotka eivät mielestäni sovi lainkaan niihin nimipoliittisiin perusteisiin, joita ennen wanhaan pidettiin esillä.

Jeremia 16:21 käytettiin muistaakseni sekä perusteena käyttää Jehovan Todistajat nimeä, että todisteena siitä, millä porukalla välit yläkertaan ovat parhaassa jamassa:

"Sen tähden, katso, minä annan heidän tietää; juuri tällä kerralla minä annan heidän tuntea käteni ja väkevyyteni, ja heidän on tultava tietämään, että minun nimeni on Jehova.”

Kohta jengi "tulee tietämään" webbiosoitteen. Leivotaanko tuo urli mukaan uuden maailman käännökseen ? JHWH on alkukantainen versio http-osoitteesta?

Uusi brändi tarjoaa myös mielenkiintoisia tarjokkaita lempinimistöön, joka jehovantodistajiin liittyy.

"Jorkku", "jiiveeorkku", "orkku"...Nämä nyt lähinnä suomen kielen tarjoamia mahdollisuuksia, brändin muutos on tietysti globaali. Saattaa tulla "jehovaa" ja "jehovalaista" vielä ikävä jossain vaiheessa.
And Justice For All
Tony

Että näin.

Kuva
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Jaa että tuosta jw.orgista se on se suuren suuri 100-vuotistraktaattikampanja elokuussa sitten? On se hienoa toiminnan aikaa tuo elokuu! Jokainen todistaja voi jähmettynein hymysuin ottaa itselleen sievoisen nipun ja rynnistää 30 tunnin osa-aikaisena jakamaan tuota suuremmoista traktaattia. Ja elokuussa on vielä viisi (5) perjantaita, lauantaita ja sunnuntaita, joten jokainen kyllä kykenee osa-aikaisuuteen vaikka olisi väsynyt töistä tms. jos vaan on halua tukea järjestön mainostamista eli rakastaa Jehovaa. Yök!

Pitäisi varmaan keksiä jotain vastavetoja kuten vaikka neuvoa ihmisiä miten välttää ko. sivusto esim. googletuksessa (lisäämällä "-jw.org" tai "-site:jw.org" hakusanojen perään) ettei tule lahkon propagandaa vastaan. Vertaa esim. hakua "jehovan todistajat karttaminen" ja "jehovan todistajat karttaminen -jw.org", jossa ensimmäisessä tulee heti hakutuloksena lahkon kysymysväistely karttamisesta kun taas jälkimmäinen haku on jw.org-roskasta vapaa.
Viimeksi muokannut Verilettu, 11.07.2014 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tony

Verilettu kirjoitti:Jaa että tuosta jw.orgista se on se suuren suuri 100-vuotistraktaattikampanja elokuussa sitten?
Tai ehkä tuo tytön lapanderi on vain rekvisiittaa, kun nyt ihan omin pikku kätösin on sen tehnyt.
Love_is_a_lie

Viesti Kirjoittaja Love_is_a_lie »

sinner74 kirjoitti: Uusi brändi tarjoaa myös mielenkiintoisia tarjokkaita lempinimistöön, joka jehovantodistajiin liittyy.

"Jorkku", "jiiveeorkku", "orkku"...Nämä nyt lähinnä suomen kielen tarjoamia mahdollisuuksia, brändin muutos on tietysti globaali. Saattaa tulla "jehovaa" ja "jehovalaista" vielä ikävä jossain vaiheessa.

Orkuista tulee kyllä jotain ihan muuta mieleen kun nettiosotteet.. ;)
I'm not Jesus
I will not forgive
Filippos

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Oravat?
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Kuten on tällä foorumilla jo aiemmin kerrottu, yritimme mielenosoituksen aikana päästä sisään konventtiin - huonoin tuloksin. Joukko avustavia palvelijoita esti sisäänpääsymme, mutta hämmästyin miten joukkoa johtanut kookas ja leveähartiainen AP mainosti innokkaana meillekin - luopioille - JW.org -sivustoa, ikään kuin se saisi meidät kääntymään takaisin todistajiksi. Lahkon mielenhallinnasta kertoo se, miten 8 miljoonaa ihmistä on saatu vuonna 2014 aivan sekaisin siitä, että heidän edustamallaan firmalla on nettisivut.
Vastaa Viestiin