Valehtelu on vakava asia

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Valehtelu on vakava asia

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

10.07.2014 valehteli Jehovan todistajien koordinaattori Jouni Palmu, aikaisemmin siihen on yleensä keskittynyt virallinen tiedottaja Veikko Leinonen. Valheen aihe oli karttaminen.

On suorastaan käsittämätöntä, kuinka törkeää on Jehovan todistajien johtomiesten valehtelu julkisuudessa. He valehtelevat kirkkain silmin toimittajille ja jopa ministereille, että erotettujen ja eronneiden karttaminen koskisi vain ns. "hengellisiä" tai uskonnollisia siteitä, ja muuten saisi olla erotetun sukulaisen kanssa tekemisissä. Miksi he eivät voi kertoa totuutta karttamisesta? Onko määräys valehdella tullut Jehovan todistajien päätoimistosta Amerikasta?

Lue lisää täältä.

Kuva

Kuva: MTV Kymmenen uutiset 10.07.2014
Polyester

Re: Valehtelu on vakava asia

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Minun veikkaukseni on, että näin on Amerikasta määrätty. En pidä Leinosta ja kumppaneita suinkaan tyhminä miehinä, vaan uskon heidän tietävän, että suomalaiset ovat varsin nettilukutaitoista ja uutisia seuraavaa kansaa. Minun on vaikea keksiä muuta selitystä noin härskille, läpinäkyvälle ja kömpelölle valehtelulle kuin se, että USA:n pääkonttorista on tällaiseen määrätty. Suomen JT-johtajat ehkä tietävät, että eihän nämä varmaan läpi mene - mutta he tietävät taatusti sen, että jos he eivät näitä valheita julkisuuteen sano, niin Vartiotorni-seura vaihtaa remmiin uudet miehet, jotka sanovat.

Amerikan-teoriaa tukee sekin, miten nopeasti takki kääntyi, kun tämä mediakohu alkoi:

5.5. "Emme kommentoi karttamisväitteitä julkisuudessa"
http://yle.fi/uutiset/jehovan_todistaja ... sa/7221411

8.5 "Yhteisö kiistää karttamisrangaistukset"
http://yle.fi/uutiset/ministerit_tapaav ... et/7229062

Ja tuolla 8.5. linjalla on sitten menty aina tähän asti. Ensin odoteltiin pari päivää ohjeita, sitten puhutaan mitä käskettiin?
Observer

Viesti Kirjoittaja Observer »

Kyllä päätoimistoon oltiin yhteydessä toukokuun alussa ja sieltä toimintaohjeita pyydettiin.
Mievaan

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

mun äiti on ollu ihmeissään veikon valehtelusta. Mutta kunnon jt.nä hän uskoo että jehova puuttuu ajallaan asiaan, mulla on toi luotto menny ajat sitten ;-)
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Mievaan kirjoitti:mun äiti on ollu ihmeissään veikon valehtelusta. Mutta kunnon jt.nä hän uskoo että jehova puuttuu ajallaan asiaan, mulla on toi luotto menny ajat sitten ;-)
Toki näin. Miten Jehova voi puuttua sellaisten palvelijoittensa elämään, joita hän ei ole ikimaailmassa edes tunnustanut, ei edes teoriassa.

Kyllähän Jehovalla voi ratsastaa, ei siinä mitään, mutta tämä lahko on kovin haitallinen Jehovalla ratsastava, ajatelkaas ja minä en ole edes luopio tämän havaitakseni, en edes pienimmässäkään määrin.
Vastaa Viestiin