Haluaisin tavat voidellun tosi kristityn
Valvoja: Moderaattorit
- Jaakko Ahvenainen
Haluaisin tavat voidellun tosi kristityn
Nyt jo edesmennyt esimieheni, eläköitynyt seurakuntani kirkkoherra, kertoi minulle hartaimman toivomuksensa, edellyttäen osansa olevan taivaassa. Hän halusi keskustella Aabrahamin kanssa. Ei, älkää naurako, pyydän. Asia on meille hyvin vakava. Meillä uskovaisilla on erilaisia odotteita ja toiveita, toivomuksiakin.
Emme näillä halua mitätöidä kenenkään yksilöllistä uskoa, ei edes heidän, jotka haluavat olla uskomatta mihinkään tai uskovat omaan itseensä, jne. Fiksuimmat meistä eivät lähde kinastelemaan Jumalan tai jumalain olemassaolosta, vaikka tämä onkin ollut useimmille antiikin- ja muinaiskulttuurreille itsestään selvyys. Minäkin omaan erään toiveen. Se tosin on paljon edesmenneen esimieheni toivetta vaatimattomampi. Minä haluaisi vain nähdä ihka oikean, elävän, tosi kristityn.
Minulla olisi vain yksi kysymys hänelle, mihin soisin hänen vilpittömästi vastaavan, mimittäin: Mihin Israelin (Jaakob) poikien sukukuntaan hän kuuluu? Tietenkin edellytän hänen peustelevan tämän, että ymmärrykseni lisääntyisi.
Kysymykseni ja siihen vastaaminen ei liene vaikeaa. Paljon vaikeampaa on minun saada tavata tälläinen vilpitönsydäminen tosi kristitty voideltu.
Emme näillä halua mitätöidä kenenkään yksilöllistä uskoa, ei edes heidän, jotka haluavat olla uskomatta mihinkään tai uskovat omaan itseensä, jne. Fiksuimmat meistä eivät lähde kinastelemaan Jumalan tai jumalain olemassaolosta, vaikka tämä onkin ollut useimmille antiikin- ja muinaiskulttuurreille itsestään selvyys. Minäkin omaan erään toiveen. Se tosin on paljon edesmenneen esimieheni toivetta vaatimattomampi. Minä haluaisi vain nähdä ihka oikean, elävän, tosi kristityn.
Minulla olisi vain yksi kysymys hänelle, mihin soisin hänen vilpittömästi vastaavan, mimittäin: Mihin Israelin (Jaakob) poikien sukukuntaan hän kuuluu? Tietenkin edellytän hänen peustelevan tämän, että ymmärrykseni lisääntyisi.
Kysymykseni ja siihen vastaaminen ei liene vaikeaa. Paljon vaikeampaa on minun saada tavata tälläinen vilpitönsydäminen tosi kristitty voideltu.
-
Markku Meilo
Re: Haluaisin tavat voidellun tosi kristityn
Prkl android kadotti mun pitemmän vuodatuksen. Mä sijoittaisin toiveeni audienssiin Jeesuksen kanssa. Ongelma noilla markkinoilla on tarjonnan runsaus, ei puute. Jeesuksen tapaaminen auttaisi haarukoimaan asiaa, siis voiko liikkeen perustajan mielestä olla olemassa sekä voideltuja kristittyjä että voideltuja tosi kristittyjä.
-
Lothar II
En halua masentaa, mutta itse pidän tehtävää lähes mahdottomana, tod.näköisyys on :"yhden suhde äärettömään"Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Minulla olisi vain yksi kysymys hänelle, mihin soisin hänen vilpittömästi vastaavan, mimittäin: Mihin Israelin (Jaakob) poikien sukukuntaan hän kuuluu? Tietenkin edellytän hänen peustelevan tämän, että ymmärrykseni lisääntyisi.
Siksi tapaaminenkaan ei onnistu.
- Jaakko Ahvenainen
Joo, hyvä idis. Mulla onkin suora kontakti Mikaelin kanssa.Markku Meilo kirjoitti:Prkl android kadotti mun pitemmän vuodatuksen. Mä sijoittaisin toiveeni audienssiin Jeesuksen kanssa. Ongelma noilla markkinoilla on tarjonnan runsaus, ei puute. Jeesuksen tapaaminen auttaisi haarukoimaan asiaa, siis voiko liikkeen perustajan mielestä olla olemassa sekä voideltuja kristittyjä että voideltuja tosi kristittyjä.
- Jaakko Ahvenainen
Ei hätää, mulla on aikaa.Lothar II kirjoitti:En halua masentaa, mutta itse pidän tehtävää lähes mahdottomana, tod.näköisyys on :"yhden suhde äärettömään"
Siksi tapaaminenkaan ei onnistu.
- Jaakko Ahvenainen
-
Lothar II
Hyvä niin. Meinaavat, että äärettömän pitkä aika mahdollisti myös alkusynnyn maanpäälle.Kun on tarpeeksi aikaa, kaikki voi tapahtua mikä yleensä on mahdollista.Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Ei hätää, mulla on aikaa.
Muistelen, että olen tavannut henkilökohtaisesti 3 "voideltua".
Harmi, että en huomannut tiedustella heidän sukujuuriaan. Eräs oli tuttu ammattikoulu ajoilta, ei millään pahalla, mutta oli tietynlaisia mielen ongelmia. ( voi olla,että hän ajatteli minusta samoin)
Tässä yhteydessä ihmettelen sitä, miksi konventeissa ei koskaan erityisestyi haastateltu näitä voideltuja. Ja sanottu:" kuunnelkaa ja katsokaa nyt te tavikset HEITÄ, tässä he ovat." (siis, en ainakaan muista, että tällaista ohjelmaa olisi ollut piirikonventeissa)
-
rippeli
Ne voidellut, joihin mulla oli tilaisuus tutustua jt-aikoina, olivat tietenkin aika vanhoja kaikki. Yksi oli mies ja vanhin, mutta muut olivat pikkuisen höperöjä, mutta suloisia mummoja. Toivon todella, että ne mummelit olisivat siellä taivaassa tuomitsemassa, sillä he olisivat varmaan aika paljon armollisempia kuin esim nykyiset vanhimmat.
Let me go Master I hate you so
-
Markku Meilo
Oma mielikuva nuoruuteni voidelluista vastaa tuota. Jokainen avoimeksi ja "normaaliksi" luokittelemani vaikutti Väinämöisenkadulla, toisaalta jokainen Väinämöisenkadulla vaikuttanut ei taas osunut tuohon luokitteluuni.rippeli kirjoitti:Yksi oli mies ja vanhin, mutta muut olivat pikkuisen höperöjä, mutta suloisia mummoja.