Jokainen jt tietää, että luopiot valehtelevat kaikessa
Valvoja: Moderaattorit
-
Veli-Hopea
Re: Jokainen jt tietää, että luopiot valehtelevat kaikessa
Minä olen havainnut valitettavasti sen että keskustelut todistajien (tai sen puolesta puhujien ) kanssa näyttävät käytännössä loppua aika lyhyeen.
Vastauksista katoaa loogisuus, jatkuvan toistamisen jälkeen keskustelu on kiertelyä ja kaartelua jossa välissä väistellään avainkysymykset. Sitten löytyy vielä jokin ryhmä joka et päivääkään pysy asiallisella linjalla puhumattakaan niistä , joille riitely menee kaiken edelle.
Vaikea tietää kuinka moni on milläkin palstalla aito JT, mutta kai näitä muutama S24 palstallakin on.
yksi tunnistamani tunnistui helposti kun kirjoitti omalla nimellänsä.
Jokatapauksessa on ollut tosi surullista huomata, ettei JTn kanssa pääse rehelliseen ja avoimeen keskusteluun, en ainakaan minä, eikä mikään muukaan seuraamani keskustelu ole kovin hyvälle tasolle edennyt syynä Jt puolisten käytös.
Otsikko tosin on virheellinen todistajuuden ulkopuolella. Todistajat luulevat asioita entisistä todistajista, eivät tiedä. Tällaisina "raamatun asiantuntijoina" tietävät heistä (entisistä) yllättävän vähän , josko tuntuu välillä etteivät tiedä paljoa muutakaan.. Ainoastaan sen mitä hallintokalu haluaa.
-Mistä todistajat tietävät että luopiot valehtelevat? Kuka heille niin on sanonut ja mitä nämä luopiot valehtelevat?
Siinäpä ensi kesän konventtiin hyvä kysymyssarja. Kai he nyt edes kerran voisivat seistä kivestensä takana ja kertoa niin tarkkaan kuin mahdollista. Jos pyritään rehellisyyteen niin tuollainen puhe pitäisi olla helppo ( hyvin vaikea) toteuttaa.
Vastauksista katoaa loogisuus, jatkuvan toistamisen jälkeen keskustelu on kiertelyä ja kaartelua jossa välissä väistellään avainkysymykset. Sitten löytyy vielä jokin ryhmä joka et päivääkään pysy asiallisella linjalla puhumattakaan niistä , joille riitely menee kaiken edelle.
Vaikea tietää kuinka moni on milläkin palstalla aito JT, mutta kai näitä muutama S24 palstallakin on.
yksi tunnistamani tunnistui helposti kun kirjoitti omalla nimellänsä.
Jokatapauksessa on ollut tosi surullista huomata, ettei JTn kanssa pääse rehelliseen ja avoimeen keskusteluun, en ainakaan minä, eikä mikään muukaan seuraamani keskustelu ole kovin hyvälle tasolle edennyt syynä Jt puolisten käytös.
Otsikko tosin on virheellinen todistajuuden ulkopuolella. Todistajat luulevat asioita entisistä todistajista, eivät tiedä. Tällaisina "raamatun asiantuntijoina" tietävät heistä (entisistä) yllättävän vähän , josko tuntuu välillä etteivät tiedä paljoa muutakaan.. Ainoastaan sen mitä hallintokalu haluaa.
-Mistä todistajat tietävät että luopiot valehtelevat? Kuka heille niin on sanonut ja mitä nämä luopiot valehtelevat?
Siinäpä ensi kesän konventtiin hyvä kysymyssarja. Kai he nyt edes kerran voisivat seistä kivestensä takana ja kertoa niin tarkkaan kuin mahdollista. Jos pyritään rehellisyyteen niin tuollainen puhe pitäisi olla helppo ( hyvin vaikea) toteuttaa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Veli-Hopea
.Siinäpä ensi kesän konventtiin hyvä kysymyssarja
Niin tai miksi ei lehmän kokosilla kirjaimilla hallin ulkopuolellekin?
Alle vielä vastausmahdollisuudet puhelinnumeroon, sähköpostiin ja veljesseura.org forumille
-
Filippos
Tuo muuten olis hyvä aihe kylttiin: Valehtelevatko luopiot? Mitä he valehtelevat?
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
Tai "Mitä luopiot todella valehtelevat?" tai "Valheet, jotka johtavat maailmaan". 
-
Veli-Hopea
Luulis löytyvän halukkaita kertomaan mitä luopiot valehtelevat. Kuinkas me koskaan voisimme korjata virheitämme, ellei niitä kukaan kerro?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-
Masterpiece
Itse olen nyt aika monesti kysynyt siitä Helsingin sanomien jutusta (Jehova rankaisee omiaan), että mitä mieltä JT on siitä. Yleensä vastaus on, että paljon oli vääristelyä ja valheita. Sitten kun kysyn, että mikä erityisesti oli valhetta, niin tuleekin vastaus, että "noh, en nyt muista oikein tarkkaa mitä siinä oli, kun en niin tarkasti lukenut..."
Vähän sama kun yksi Tampereen Takahuhdin seurakunnan vanhin sanoi minulle muutamia vuosia sitten vuodesta 607 eaa. keskustellessamme, että "olen sinulle jo monesti sanonut, että en kuuntele tuollaisia luopiotodisteita". Kun kysyin, että miksi, niin vastaus oli, että "ne valehtelevat". Kun pyysin tarkennusta, että mikäköhän kohta nyt olisi valhetta silloisissa todisteissani (taisi olla se Meilon pitkä vuosilista), niin vastaus on, että "luopiojutut ovat aina valhetta". Tarkennusta en koskaan saanut.
Vähän sama kun yksi Tampereen Takahuhdin seurakunnan vanhin sanoi minulle muutamia vuosia sitten vuodesta 607 eaa. keskustellessamme, että "olen sinulle jo monesti sanonut, että en kuuntele tuollaisia luopiotodisteita". Kun kysyin, että miksi, niin vastaus oli, että "ne valehtelevat". Kun pyysin tarkennusta, että mikäköhän kohta nyt olisi valhetta silloisissa todisteissani (taisi olla se Meilon pitkä vuosilista), niin vastaus on, että "luopiojutut ovat aina valhetta". Tarkennusta en koskaan saanut.
-
rippeli
Nykyisellä ymmärrykselläni ihmettelen, miksi "luopioiden" pitäisi valehdella missään asioissa?
Jt:t tietenkin ajattelevat, että käynnissä on hyökkäys "totuutta" vastaan. Jokainen jt voisi kuitenkin miettiä, että miksi tämä ns "hyökkäys" torjutaan valheilla ja puolitotuuksilla? Eikös siitä totuudesta pitäisi olla ylpeä?
Jt:t tietenkin ajattelevat, että käynnissä on hyökkäys "totuutta" vastaan. Jokainen jt voisi kuitenkin miettiä, että miksi tämä ns "hyökkäys" torjutaan valheilla ja puolitotuuksilla? Eikös siitä totuudesta pitäisi olla ylpeä?
Let me go Master I hate you so
-
Polyester
Psykologit tuntevat tuon kieltämisenä, joka kuuluu defenssimekanismeihin. Tiedostamattomalla tasolla pyörii jotain sellaista, mitä voisi kuvailla verbaalisesti vaikka näin: "Luopiot eivät voi olla oikeassa, sillä he eivät saa olla oikeassa. En kestä sitä ajatusta, että he olisivat oikeassa, sillä olen uhrannut tämän uskonnon vuoksi niin paljon! Ja miten häpeällistä minulle olisikaan, jos ihmisille saarnaamani uskonto olisikin valhetta! Enhän silloin olisi lainkaan heitä parempi, ehkä päinvastoin huonompi! Luopiot eivät mitenkään voi olla oikeassa. Järjestökin sanoo, että he valehtelevat kaikesta ja haluavat vain horjuttaa uskoamme, ja Jumalan järjestö puhuu varmasti totta. Tiedän siis katsomattakin, että luopiot valehtelevat."Masterpiece kirjoitti:Itse olen nyt aika monesti kysynyt siitä Helsingin sanomien jutusta (Jehova rankaisee omiaan), että mitä mieltä JT on siitä. Yleensä vastaus on, että paljon oli vääristelyä ja valheita. Sitten kun kysyn, että mikä erityisesti oli valhetta, niin tuleekin vastaus, että "noh, en nyt muista oikein tarkkaa mitä siinä oli, kun en niin tarkasti lukenut..."
Been there, done that. Olipa kerran aika, jolloin itsekin torjuin Jehovan todistajiin kohdistuvan kritiikin suoraan tunnetasolla, eivätkä vastaväitteet päässeet syvemmälle "jakeluun" lainkaan. Muistan jopa, että joskus uhosimme erään JT-kaverin kanssa yksimielisesti, että jos joku osoittaa Jehovan todistajien olevan väärässä, vaihdamme samantien firmaa. Luopiomateriaalin vilkaiseminen ei silti tullut kysymykseenkään. Tietysti joku voisi ihmetellä, että miten osoittaa jollekulle, että JT:t ovat väärässä, jos hän ei edes suostu vilkaisemaan kriittistä materiaalia. Me emme kuitenkaan nähneet tuossa mitään ristiriitaa. Hassua, miten ihmismieli joskus toimii.
-
Filippos
Oisko tuossakin taustalla sokea luottamus hallintoelimeen? Eli jos joku osoittaisi seuran olevan väärässä tai seura osoittautuisi jotenkin selittämättömin syin olevan väärässä, niin siitä saisi lukea heti seuraavasta vartiotornista.
-
Polyester
Jotain semmoista varmaan. Meistä kai tuntui täysin mahdottomalta ajatukselta se, että joku voisi kertoa Seuralle mitään oikeasti merkittävää. Ja se, että koko Seuran asema voisi olla vailla mitään pohjaa, ei varmaan käynyt mielessäkään.
-
Masterpiece
Kotkassa asuessani eräs veli vanha vanhin (en millään muista nimeä, reippaasti eläkeiän ylittänyt mies) uhosi samalla tavalla. Tuolloin vielä hieman kokemattomana väittelijänä en osannut heti ottaa haastetta vastaan. Vieläkin harmittaa.Polyester kirjoitti:Muistan jopa, että joskus uhosimme erään JT-kaverin kanssa yksimielisesti, että jos joku osoittaa Jehovan todistajien olevan väärässä, vaihdamme samantien firmaa.
Myöhemmin keskustelin saman vanhimman kanssa evoluutiosta, ja voi pojat miten äijällä oli naama norsunvitulla aina välillä, kun ei uponnut minuun tavalliset kreationistiset argumentit. Jännä miten JT:n naamasta näkee milloin vitutuskäyrä nousee maksimiin ja milloin voi odottaa kommenttia, että "ei ole enää hedelmällistä jatkaa keskustelua".
Ai niin, keskusteltiin myös Nooan tulvasta. Sanoin, että missään päin maailmaa ei ole geologisissa kerrostumissa havaittu maailmanlaajuisen tulvan synnyttämiä jälkiä (joita pitäisi siis olla aivan joka paikassa). Veli vanha vanhin sanoi, että kyllä niitä on. Kysymykseeni, että "missä, onko sinulla näyttää todisteita?" en saanut koskaan vastausta. Paikan päällä sain vain hiljaisen tuijotuksen.
- Jaakko Ahvenainen
En ole Jehovan todistaja (ainakaan vielä), joten riittää, että sanon julki näkemykseni ja kirjoittelen täällä, jolloin ei ole aihetta edes väittelyille. Mikäli Jehovan todistajat pystyvät esittämään minulle sellaisia argumentteja uskonsa puolesta, mihin voin vilpittä yhtyä, liityn heihin.