Mä otan ton talon HARMAN jälkeen...

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Veli-Hopea

Mä otan ton talon HARMAN jälkeen...

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Hyvin usein oon törmäilly tällaisiin kirjoituksiin ja kuullut sen ihan livenäkin, eli JTt valitsevat ja omivat jo nyt itselleen taloja, mihin aikovat muuttaa harmagedonin jälkeen.

Töissä mietin kun pissillä kävin, että mitä järkee tuossa valinnassa on tai mikä hyöty siitä pitemmällä tähtäimellä ylipäänsä on.
Talot rapistuvat ja ne kaipaavat saneerauksia.kuitenkin nothing läästs forever..
Jos nyt lasketaan talon iäksi vaikka 100 vuotta niin mikä merkitys sillä on kun ajan virrassa vaikkapa miljaardin paratiisivuoden jälkeen tuo talo oli ja meni lähes tuon miljardi vuotta sitten?

Se tuntuu niin merkityksettömältä minkä materialistisen valinnan ikinä tekeekään.

Mitä väliä? Sehän on vain hetken hurma ja yksi pikku pillun luikaus ja sitten se talo on poissa.
Vai kestääkö ne ikuisesti?

Onko sitä taloa edes järkee valita? Vain siksi että miljaardien valovuosien päästä voi muistella , kuinka asui Tapio Töppösen (Hammaslääkäri, kuvitteellinen) talossa ekat vuodet kun se oli vähän luksukkaampi ihan kahden auton tallilla...
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Veli-Hopea

Re: Mä otan ton talon HARMAN jälkeen...

Eikös se ole sama, kuin ihminen himoitsisi jotakin taloa nykyisellä elinkaarellaan niin, että pääsisi asustelemaan siihen sekunnin sadasosan sadasosaksi?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Tässä voi olla kysymys siitä, että on kiva haaveilla siitä kuinka harman jälkeen ei ole enää rajoittavia maallisia lakeja.

Voi rakentaa talon mihin haluaa tai vaikka omia jonkun harmiksessa kuolleen talon omakseen. Kaikki saa helposti paratiisissa, ottaa vain parhaaksi katsomansa itselleen.

Nämä helpon elämän haaveet kannustavat sitten ponnistelemaan tässä nykyisessä maailmassa ja antavat ikäänkuin merkityksen inhottavan saarnaamistyön typeryydelle.

Eräs jt-pappa yli-Iistä sanoikin, että se palkka tulee sitten jälkeenpäin.

Turha odottaa ja haaveilla. Kyllä se on se elämä tässä ja nyt.

Ja Iissäkin eräs toinen vanha jt-mies sanoi ennen kuolemaansa, että haluaa vaimonsa viereen. Kun tarpeeksi vanhenee, niin kuolemakin alkaa tuntumaan hyvältä idealta.
Viimeksi muokannut YksinäinenSusi, 07.08.2014 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Moiset patariisihaaveet on vain osoitus materialismista ja hyvä peruste sille harmaahapsiselle ukolle jättää ko. henkilö siitä junasta ulos?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Veli-Hopea

Kaikki kiinteistöt laitetaan paratiisissa vtseuran (eiku jw.orgin) nimiin

Elisenda

Viesti Kirjoittaja Elisenda »

No hitto, pakko tunnustaa, että haaveilin yhdestä talosta jt-aikoina. Olin kyllä aika tenava vielä. Mutta se oli niin ihana. Siinä oli torni ja tornissa värikkäät pikkuikkunat ja mietin, että sitten paratiisissa asun tuossa ja se torni on mun työhuone, jossa soittelen, maalaan ja kirjoitan. Ei tullut kyllä mieleen mitkään kunnossapitoasiat tai ettei se säily ikuisuuksia. :)
"Niin minun äitini itki hieman ja kuiskas miksi sä lähdet?
Kun täällä on turva ja täällä on rauha ja taivaalla kauneimmat tähdet.
Mä sanoin täällä puhua saa vaan jos haluaa kiittää.
Kuka niin voi olla, kenelle se riittää?" M. Vilkkumaa, Timantti
jak

Viesti Kirjoittaja jak »

No johan. Ekan keran tästä sairaasta jutusta kuulin. Vai on talot jo merkattu. Entäs jos ne tuhoutuu siinä sodassa? Vai onko se sota joku neutronipommitus?
Veli-Hopea

jak kirjoitti:No johan. Ekan keran tästä sairaasta jutusta kuulin. Vai on talot jo merkattu. Entäs jos ne tuhoutuu siinä sodassa? Vai onko se sota joku neutronipommitus?

Joo kyllä niitä merkkaillaan. Nyt vaan odotellaan , että Jehova tappaa asukkaat, että Jt porukka saa pitää tupaantulijaiset. Tietenkin vasta sen jälkeen kun edellisen perheen henkilökohtaiset tavarat ja perhealbumit muine valokuvatauluineen on hävitetty.

olisihan se ikävää jos edellisen porukan perhepotretti roikkuisi takan päällä

Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Paratiisissa talotkin ovat täydellisiä eivätkä rapistu tai kaipaa kunnossapitoa. :P

Ihmettähän tuo toki vaatisi, mutta ei likikään niin suurta ihmettä kuin ihmisen ikuinen elämä. Jos taas ajatellaan, että vain ihminen on ikuinen paratiisissa (plus tietenkin maailmankaikkeus, paitsi ei ihan kaikki siihen liittyvä, ainoastaan ne jotka sopivat ihmisen ikuiseen elämään), niin kyllähän siinä erilaiset pytingit ehtisivät maatua sen miljardiin kertaan.

Taitaa muutenkin olla niin, että se joka haaveilee ikuisuuteen liittyvistä asioista, ei ensinkään ymmärrä tai hahmota mitä ikuisuus todellisuudessa merkitsee.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea

Taitaa muutenkin olla niin, että se joka haaveilee ikuisuuteen liittyvistä asioista, ei ensinkään ymmärrä tai hahmota mitä ikuisuus todellisuudessa merkitsee.
Sitä tässä oikeastaan haettiinkin, mutta ehkä tuon hoksaa paremmin sitten paratiisissa, kun on kymmenesmiljoonas lemmikki kisu menossa. Alkaahan se jo vituttaa se minttu ja mirri nimien antaminenkin, joskin jossain vaiheessa ei tahdo lemmikeille uusia nimiä osata antaakkaan.

Mikään ei ole pysyvää ihmisen ympärillä. Kaikki muu on katoavaista, jossakin vaiheessa.
Tylsäksihän se menee, mutta aina voi lyödä vetoa kuinka kauan prisman ostoskassilla kestää maatua. Lähin veikkaaja saa uuden kissan.

Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Veli-Hopea kirjoitti:aina voi lyödä vetoa kuinka kauan prisman ostoskassilla kestää maatua. Lähin veikkaaja saa uuden kissan.
:mrgreen:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea

Tony kirjoitti:
Veli-Hopea kirjoitti:aina voi lyödä vetoa kuinka kauan prisman ostoskassilla kestää maatua. Lähin veikkaaja saa uuden kissan.
:mrgreen:

Ei mut oikeesti :) kiva muistella ekan kissan nimeä : " Joo se oli puffe sillon 35 biljoonaa vuotta sitten! Oli muutes kova nappaamaan hiiriä. ( öh, ei kun syömään käpyjä ja heinää )

Mut siis oikeesti, mikään ihmisen rinnalla ei ole ikuista. Jokainen rakas esine tai asia hajoaa käsiin jossakin vaiheessa. Sen täytyy alkaa vituttamaan jossakin vaiheessa.

Veli-Hopea

Joo niin Jehova ehostaa kaikki asiat, että ne on uusia joka aamu ja kiiltää kuin juutalaisen muna. KYLLÄ!!! Taikaa!

Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Voisi luulla, että paratiisissa aika pian rakentamisen osaaminen pääsee semmoiselle tasolle, että nykyiset asumukset tuntuvat savupirteiltä jos eivät kivikauden luolilta. Siellä kun ihmiset ovat täydellisiä, aikaa on rajattomasti eikä koulutuskielteisyyskään enää taida olla samaa luokkaa kuin nykyään.

Siinä voi lehdenjakaja-ikkunanpesijä-tienraivaaja lohduttaa itseään, kun katselee esim. lääkärin tai ekonomin taloa. Lukulahjoja olisi ollut mutta en viitsinyt käydä kouluja, kun järjestö siitä varoittelee ja haluan palvella Jehovaa pienintä piirtoa myöten oikein, mutta Harmagedonin jälkeenpä katsotaan, kuka tuossa talossa asustelee.
Veli-Hopea

Voisi luulla, että paratiisissa aika pian rakentamisen osaaminen pääsee semmoiselle tasolle, että nykyiset asumukset tuntuvat savupirteiltä jos eivät kivikauden luolilta.
Eihän sellaisia kannata nyt himoita

Vastaa Viestiin