Mä otan ton talon HARMAN jälkeen...

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

kiinnostunut

Re: Mä otan ton talon HARMAN jälkeen...

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut »

Se mitä on tullu keskusteltua paratiisiin liittyvästä jt:ien kanssa niin siellä rakennetaan uudet talot jokaiselle ei menneitä enää haikailla. Sanotaanhan raamatussakin "He rakentavat taloja ja saavat asua niissä, he istuttavat viinitarhoja ja nauttivat itse niiden hedelmän"

Parempia ekologisempia taloja siis luvassa ja jokaiselle omansa.

Täytyy myöntää, että hieman naiivilta kuulostaa kun kun joku jt joskus sanoo, että sitten opettelen soittamaan huilua, tai alan istuttamaan porkkanoita tai tutustun luonnon ja eläinten ihmeelliseen maailmaan. Ajattelin vain, että entä kun sitä samaa tekee miljoonia vuosia eikö se kaikki jo ala kyllästyttämään, vaikka aina välissä vaihtelee uusia harrastuksia ja toki unohtamatta, että ihminen on täydellinen ja mielenkiinto säilyy kaikkeen jatkuvasti eli mitään kyllästymisen tunnetta ei tule kellekään. Uutta aina keksitään ja jokaiselle löytyy mielekästä tekemistä.

Mutta silti pistää ajattelemaan entä sitten joskus miljardien ja miljardien vuosien kuluessa jaksaako sitä aina olla niin iloinen ja riemuita kaikesta aina vaan, no kyllä näin on annettu minulle ymmärtää, että ihmisen elämänhalu ja kiinnostus elämään on ehtymätöntä kun ollaan täydellisiä eli tilassa jota nyt ei kyetä edes käsittämään.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

kiinnostunut kirjoitti: Sanotaanhan raamatussakin "He rakentavat taloja ja saavat asua niissä, he istuttavat viinitarhoja ja nauttivat itse niiden hedelmän"
Tämäpä se on silloinkin ongelma, viini virtaa ja aina välillä joku humalassa onnistuu tekemään jonkin täydellisen synnin. (koska täydellisenähän ei voi tehdä epätäydellisiä syntejä, synnitkin on silloin täydellisiä) :wink:
Mutta silti pistää ajattelemaan entä sitten joskus miljardien ja miljardien vuosien kuluessa jaksaako sitä aina olla niin iloinen ja riemuita kaikesta aina vaan.
Ehkäpä siellä on lääketiede jo niin kehittynyttä että voi vaihtaa uudet aivot entisten tilalle, niin jo taas jaksaa seuraavat pari miljardia vuotta.

Sekin on jännä juttu, että jos jokin yksittäinen skitsofreenikko puhelisi tällaisia asioita ja uskoisi niihin, niin häntä hoidettaisii pahasti harhaisena ihmisenä, joka ei kykene erottamaan todellisuutta kuvitelmasta.

Mutta kun jokin uskonto opettaa tällaista, niin sitä oikein autetaan valtionkin puolesta esim rekisteröitymään yleishyödylliseksi uskonnolliseksi järjestöksi jne.
Ei haittaa mitä opettaa ja levittää, koska uskonnonvapauslaki ja ihmiset voivat halutessaan liittyä tai olla liittymättä.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Kivikko

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Jos jotain hyvää kenttäilyssä on ollut, niin se että todellakin on saanut tutustua monenlaiseen pihaan ja taloon. Minulle on sitä kautta selkiytynyt millainen ihannetaloni olisi, ihan tässä elämässä.
Eri sääoloissa on tullut huomattua hyviä käytännön seikkoja jotka kannattaa ottaa rakentamisessa huomioon jos sellainen mahdollisuus minulle joskus tulee.

Äitini harrasti tätä aikanaan jonkin verran; "Tuosta tulee hyvä koti paratiisissa, ajatella!" Yökötti jo silloin, vaikken osannut sanoa miksi. Levittipä tapaansa sitten muille kanssasisarille siinä sivussa.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Äitini harrasti tätä aikanaan jonkin verran; "Tuosta tulee hyvä koti paratiisissa, ajatella!"
Minä voisin sanoa, että siinä vaiheessa kun "ollaan paratiisissa", nuo talot on jo lahonnu kasaan. Sitä ei osattu ajatella. Ja jos ei oo vielä lahonnu, niin ehkä niillä on jäljellä pari kolme vuosikymmentä...

Ajatella!

Että eipä niistä taloista pitkää iloa ole ja turha niitä on himoita.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Peeveli

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Olen sanonutkin että en edes halua mihinkään paratiisiin, rakkaimmat harrastukset on kalastus,metsästys siinä ohella mökkeily ja kaljottelu..jos näitä ei paratiisissa saa harrastaa eikä varsinkaan vieraissa käyntiä niin siinäkö olkoot, mua kiinnosta asua homeisessa mökissä miljoonaa vuotta :D
...Mess with the best, fuck the rest
Filippos

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Paratiisi on täynnä dementikkoja, kun menneitä ei enää muistella. Dementia on sikälikin kätevä täydellistyttäjä, ettei koskaan tule kyllästymistä kun kaikki on aina uutta.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Dementia on suuri etu, kaiken aikaa tapaa uusia tuttavuuksia.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Filippos kirjoitti:Paratiisi on täynnä dementikkoja, kun menneitä ei enää muistella. Dementia on sikälikin kätevä täydellistyttäjä, ettei koskaan tule kyllästymistä kun kaikki on aina uutta.
Niin, saman kirjan voi lukea aina heti uudestaan, kun se vaikuttaa ennen lukemattomalta.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
jak

Viesti Kirjoittaja jak »

Markku Meilo kirjoitti:Dementia on suuri etu, kaiken aikaa tapaa uusia tuttavuuksia.
Kolmea (joista kaksi läheistä) dementikkoa läheltä seuranneena voi vakuuttaa, että ei se ole mikään etu. Aina välillä tulee niitä paskoja päiviä milloin pää pelaa ja tajuaa oman tilansa. Sairauden loppuvaiheessa tulee yleensä kaikki housuun jne. Myös dementikon omaiselle sairaus on todella raskasta katsoa.

Ok, vitsihän tuo oli, mutta vähän osui.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

jak kirjoitti:Kolmea (joista kaksi läheistä) dementikkoa läheltä seuranneena voi vakuuttaa, että ei se ole mikään etu.
Todellisuus tässä aiheessa ei minullekaan ole vieras, olen käynyt useamman vuoden "peruskurssin" aiheesta ja "päättötyönä" oli hautajaisjärjestelyt.
Ok, vitsihän tuo oli, mutta vähän osui.
Nimenomaan oletin porukan tunnistavan tuon ikivanhan vitsinä pyörineen ajatelman.
Filippos

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Paratiisin dementia lienee erilainen kuin tämän ajan.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Dementia paratiisissa lienee väistämätön, koska aivoissa on rajallinen määrä muistipaikkoja eikä tietoa voi loputtomiin pakata tiiviimmäksi, vaikka pakkausmenetelmät olisivat miten tehokkaita. Rajattoman tietomäärän mahduttaminen rajalliseen tilaan on matemaattinen mahdottomuus.

Tietysti Jehova voi järjestää niin, että paratiisin ihmiset roudaavat koko ajan isompia aivoja mukanaan, mutta tämäkin ratkaisu kuulostaa ongelmalliselta pitemmän päälle. Eräs toteuttamiskelpoinen vaihtoehto voisi olla taivaallinen pilvipalvelu, eli antenni päähän paratiisin ihmisille ja aivot voisivat sitten puskea osan tiedoista pilveen, josta sen voisi tarvittaessa palauttaa. Jehova voisi ottaa backupit säännöllisesti siltä varalta, että ihminen resetoi itsensä liialla viinillä tai teloo päänsä rakennustöissä.
Eräsmies

Viesti Kirjoittaja Eräsmies »

Aivan kummallinen ja vieras ajatus. Silloin kun minua haalattiin kokouksissa, niin en ikinä kuullut tuollaista. Kaikenhan oletettiin hajoavan tulipallopommituksessa mäsäksi. Sitten tulee se iso siivousurakka, kun kaikki pahojen ihmisten rojut pitää siivota. Sitä kohtaa myös luettiin, että ei rakenneta muiden asua, vaan itselle rakennetaan... Kuvissakin maa syö pilvenpiirtäjiä ja ihmisiä.

edit. vastasin siis otsikkoon.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Eräsmies kirjoitti:Aivan kummallinen ja vieras ajatus. Silloin kun minua haalattiin kokouksissa, niin en ikinä kuullut tuollaista. Kaikenhan oletettiin hajoavan tulipallopommituksessa mäsäksi. Sitten tulee se iso siivousurakka, kun kaikki pahojen ihmisten rojut pitää siivota. Sitä kohtaa myös luettiin, että ei rakenneta muiden asua, vaan itselle rakennetaan... Kuvissakin maa syö pilvenpiirtäjiä ja ihmisiä.

edit. vastasin siis otsikkoon.

Siitä huolimatta ettei ajatus ole korviisi kantautunut, tämä lienee globaalimpaa.
Esimerkkiä pukkaa muualtapäin muaailmaa :

http://www.jehovahswitnessblog.com/beli ... -the-dead/

http://community.beliefnet.com/go/threa ... ..lol?pg=1

Ps. Eihän tämä kaikkia todistajia koske, eikä tämä tule viralliselta taholta. Toiset valitsee taloja,toisille ei ole koskaan tullut mieleenkään.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
kiinnostunut

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut »

Jos ihmisen luontainen kilpailukyky ja hierarkiataso säilyy samana niin aina siellä toisilla tulee olemana komeampia ja isompia taloja kuin toisilla ellei tule sitten olemaan joku standardi siihen millaisia taloja saa rakentaa. Uskon myös, että talot tulevat olemaan parempia joten kukaan ei haikaile nykyisiä luxux talojakaan enää ja ne saattavat muutenkin mennä harmagedonissa kaikki.
Vastaa Viestiin