Vartiotorniseura ei milloinkaan kerjää rahaa - vai kerjääkö?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Vartiotorniseura ei milloinkaan kerjää rahaa - vai kerjääkö?

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Vartiotorni-lehdessä vuonna 2007 kerrottin rahan pyytämisestä näin:

*** Vartiotorni 2007 1/11 s. 17 ”Minun on hopea ja minun on kulta” ***

Vuonna 1879 Vartiotorni-lehdessä ... sanottiin: ”Me uskomme, että JEHOVA tukee ’Siionin Vartiotornia’, ja koska näin on, niin se ei milloinkaan kerjää eikä pyydä ihmisiltä avustusta. Jos Hän, joka sanoo: ’Kaikki vuorten kulta ja hopea on minun’, ei anna tarvittavia varoja, niin me ymmärrämme, että on aika lakkauttaa julkaiseminen.”

Tuon tekstin mukaan Vartiotorniseura "ei milloinkaan kerjää eikä pyydä ihmisiltä avustusta". Siis "ei milloinkaan", paitsi aina silloin tällöin.

Tästä rahan kerjäämisestä on esimerkkinä lappunen, joka pyydettiin palauttamaan raporttilaatikkoon 15.05.2014 mennessä. Siinä sitouduttiin vuoden ajaksi lahjoittamaan tietty summa Vartiotorniseuralle.

Lue lisää.

Kuva
Veli-Hopea

Re: Vartiotorniseura ei milloinkaan kerjää rahaa - vai kerjä

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

(2. Korinttilaisille 8:12-14) 12 Sillä jos alttius on ensin, se on erityisen otollista sen mukaan mitä jollakulla on, ei sen mukaan mitä jollakulla ei ole. 13 Sillä en tarkoita, että toisilla olisi helppoa, mutta teillä vaikeaa, 14 vaan että tasauksen avulla teidän ylijäämänne juuri nyt korvaisi heidän puutteensa, jotta heidän ylijäämänsä tulisi myös korvaamaan teidän puutteenne, niin että syntyisi tasaus.

Hassua tosiaan vedota tällaisiin raamatunpaikkoihin. Ylijäämää pitäisi antaa sellaiselle taholle,joilla tilillä ei kellukkaan muuta kuin ylijäämää.

Lisää rahaa ! Pentele!
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vastaa Viestiin