Voimantorni kirjoitti:No näinkö se pitikin homman edistyä lopun lähetessä?
Juuri näin sen piti mennä, oli odotettavissa Saatanan vaikutuksen kasvavan niin suureksi, että loppua on pakko siirtää. Aiemmin, etenkin ennen vuotta 1975, Saatana oli vielä niin hampaaton, ettei kyennyt estämään Jehovan suunnitelmia:
Jotkut saattavat ihmetellä, miksi rakennetaan uusia haaratoimistoja ja entisiä laajennetaan, miksi hankitaan jatkuvasti lisää painokoneita (mm. meidän painomme uusi kaksivärikone on jo toiminnassa) ja rakennetaan valtakunnansaleja, jos Seura uskoo, että tämä asiainjärjestelmä loppuu muutaman vuoden kuluttua. Vastaus on yksinkertainen: ystävät haluavat tehdä lahjoituksia Valtakunnan työtä varten nyt kun rahalla on vielä arvoa, ja mikä olisi parempi tapa käyttää sitä? Vaikka näitä Beetel-koteja, painokoneita ja valtakunnansaleja voitaisiin käyttää ainoastaan muutama vuosi, eikö niitä tarvita sitä kipeämmin mitä lähemmäksi loppu tulee? Ne ovat välttämätön apu voimakkaan todistuksen antamiseksi harvoina jäljellä olevina vuosina. Näinä vuosina halutaan pelastaa mahdollisimman paljon ihmiselämää. (km-FI 5/1972)
Mutta ei hätää, Jeesus on seuraillut tilannetta jo 1800-luvun loppupuolelta, eikä noita haarakonttorin kirjeessä mainittuja harvoja jäljellä olevia vuosia ole kulunut kun vasta nelisenkymmentä, niitä riittää, onhan kyseessä se kuuluisa lopun lopun aika.
Minulle kyllä tuossa vielä viime vuosikymmenellä Jehovan todistajana ollessani vakuuteltiin jotain aivan muuta: nimittäin että lahjoituksia tarvitaan kovasti uusien valtakunnansalien yms. rakentamiseen, sillä "työ menee eteenpäin ja ihmisiä tulee jatkuvasti lisää Jehovan järjestöön", tjsp.
Jehovantodistajia ei kannata ottaa kovin sanatarkasti, ovellani käyneen jt-parin nainen vakuutteli minua siitä, että jehovantodistajuus on nopeimmin leviävä uskonto maailmassa. Minä tosesin siihen, että islamilaisuus leviää nopeammin, mutta tätä ei jt-nainen hyväksynyt. Jt-kasvu on ollut siinä 2 % pinnassa kun islaminuskoisten kasvuksi ilmoitetaan 2,2 %.
Vanhoille V-saleille on kysyntää, ne muutetaan moskeijoiksi, eli kyseessä on tarkistettu näkemys siitä, että työ menee eteenpäin. Kyseessä oleva työ on salien myyntityö.
Esimerkiksi kymmenisen vuotta sitten...
Joo, se oli silloin se, nyt elämme toista aikaa, näin useampi jt on todennut minulle kun olen ottanut esiin hankalia aiheita menneisyydestä. Siitä huolimatta samat henkilöt lainaavat Raamattua ajatustensa tueksi.