mikä loukkasi eniten tai paljon, kun olit jt

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

YksinäinenSusi

mikä loukkasi eniten tai paljon, kun olit jt

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Muistan kun olin ammattikoulussa jt:nä, niin siellä eräs mies sanoi aina että "Voi Jeesuksen Perse!", suureen ääneen, kun tapahtui jotain kenkkua.

Ja minua se loukkasi niin kauheasti että oli aivan paha olla ja suututti tehdä töitä sen kanssa.

Ja nuo sanat soivat päässäni illallakin kotona ja tuntui pahalta.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Veli-Hopea

Re: mikä loukkasi eniten tai paljon, kun olit jt

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Mä en niin paljon välittänyt kuulemistani asioista, mitä nyt joskus vedin herneen nenään kun joku jehovaksi nimitteli. No minähän sitten esimerkillisesti käänsin vain poskeni ja jatkoin toiseen suuntaan enkä käynyt tinttaamassa. (tietenkään :))
No se siitä , mutta jos nykypäivää ajattelee niin todistaja aikana minua loukkasi paljon joidenkin vanhimpien ylimielinen asenne ja esimerkiksi minun aliarviointi muiden joukossa. Se oli yksi syistä minä laittoi etomaan ja vauhditti kovaa kyytiä kohti eroprosessia.

Suurimmat mielipahat ja loukkaamiset elämässä on kyllä tullut lahkon sisäpuolelta, ei ulkopuolelta.
Se kyllä tämäkin lause jää nyt mietityttämään miksi ja miten se näin voi olla.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Minua ottaa edelleen päähän jehoviksi nimittely.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Itselleni on muodostunut rakkaaksi ilmaisu "voi jeesuksen kristuksen viimeinen peräreiän valkaisu", en tiiä miks.

Ja itse topicin kysymykseen, mikään ei loukannu. Musta oli luonnollista jos joku nimitti mua jehovaks. lähinnä olisin halunnu tunnustaa etten uskonu tuohon satuolentoon, mutku moisesta tunnustuksesta olis voinu jäädä kii...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Kivikko

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Menee vähän ohi sen mitä JarkkeParkke on ajatellut, mutta oikeasti minua on eniten loukannut se, etten ollut riittävä. Lapsena en ollut tarpeeksi. Ei kai sitä voi kiteyttää sen enempää. Yritin ja tein kaikkeni, mutten kelvannut.
Peeveli

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Kivikko kirjoitti:Menee vähän ohi sen mitä JarkkeParkke on ajatellut, mutta oikeasti minua on eniten loukannut se, etten ollut riittävä. Lapsena en ollut tarpeeksi. Ei kai sitä voi kiteyttää sen enempää. Yritin ja tein kaikkeni, mutten kelvannut.
Veit sanat suusta. Juuri näin.
...Mess with the best, fuck the rest
Veli-Hopea

Nykypäivänä, kun ajelen valtakunnan salin ohi, en nyt sanoisi loukkaantuvani mutta tulen ainakin surulliseksi.
Suru tulee siitä , kun muistelee kuinka paljon mielipahaa tuo touhu on elämässäni aikaan saanut.

Jos minä tunsin mielipahaa, tunsi joku muukin. Ja jos muukin tunsi , niin myös moni muu tuntee tälläkin hetkellä.

No, olen ilmeisesti hieman loukkaantunut tuon lahkon takia ja onnun jollakin tasolla lopun elämästäni.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Arja Parka

Viesti Kirjoittaja Arja Parka »

No se loukkasi, että minulle valehdeltiin. Että minut marinoitiin valheessa ihan pikkuisesta saakka. Ja kasvoin pitämään valhetta totuutena. Ja opetettiin kertomaan suomalaisille tätä valhetta. Se loukkasi.

Eikä se putoaminen, vaan se äkkipysähdys. Varsinainen loukkaantuminen tapahtui siinä kohtaa kun tajusin, että olin perustanut kaiken valheelle. Kun törmäsin totuuteen totuudesta. Siinä hetkessä kaikki elämäni tärkeimmät ihmiset pesivät kätensä, käänsivät selkänsä, peittivät kauhistuneet suunsa kämmenillään, ja olivat kuin minua ei olisi olemassakaan.

Se loukkasi.
Veli-Hopea

Siinä hetkessä kaikki elämäni tärkeimmät ihmiset pesivät kätensä, käänsivät selkänsä, peittivät kauhistuneet suunsa kämmenillään, ja olivat kuin minua ei olisi olemassakaan
Niin, silloin kun heitä eniten tarvitsisi..
Se on sitä lähimmäisen rakkautta, siitä mistä heidät tunnetaan.

Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Arja Parka kirjoitti:No se loukkasi, että minulle valehdeltiin. Että minut marinoitiin valheessa ihan pikkuisesta saakka. Ja kasvoin pitämään valhetta totuutena. Ja opetettiin kertomaan suomalaisille tätä valhetta. Se loukkasi.
Eikä se ainakaan helpota, että puolustuskyvytöntä ovat valheeseen marinoimassa olleet omat vanhemmat, tai riittää kun toinenkin heistä,
Masterpiece

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

En ole koskaan ollut todistaja, enkä tule todennäköisesti olemaankaan, mutta itseäni loukkaa se valtava vähätteleminen. Joka kerta, kun haastan JT:n jossakin asiassa, niin jossain vaiheessa nurkkaan ajettuna hän sanoo, että "pitää ymmärtää kokonaisuus". Vituttaa suunnattomasti tuollainen. Mielestäni ymmärrän asioista kokonaisuuden, jos niistä olen itse alkanut puhumaan. Jos en ymmärrä, niin se voidaan minulle kyllä osoittaa, mutta sellaista vittuilua en kuuntele, että en ymmärrä kokonaisuutta joten siksi minulla on väärät lopputulokset.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Merkillistä! Kukaan Jehovan todistaja ei ole tullut minulle sanomaan, että minun tulisi ymmärtää kokonaisuus. Mikäli näin tapahtuisi, saattaisin pitää parituntisen esitelmän siitä. :D
Veli-Hopea

Hehheh vai kokonaisuudesta puhuu jt, jonka kaikki katsomukset x5 on edelleenkin hyvin suppeat.
Mitä todistajat tietää kokonaisuudesta kun tietävät vain sen mitä vtseura haluaa heidän tietävän?

Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Tuo kokonaisuuteen vetoaminen on sarjaa "et vaan osaa", tuollaiset voi jättää omaan arvoonsa.

Joskus olen miettinyt, mitä JT:t ajattelisivat fyysikosta, joka takertuu Newtonin teoriaan ja julistaa, että tämä on totuus, koska minä tiedän että tämä on totuus, enkä edes halua kuulla mitään muuta. Hän tuntee hyvin Newtonin teoriat, mutta esim. suhteellisuusteoriasta tai kvanttimekaniikasta hänellä on vain jotain tiedon sirpaleita ja nekin usein vääristyneitä.

Toinen fyysikko tuntee Newtonin teoriat yhtä hyvin, mutta lisäksi tietää paljon suhteellisuusteoriasta ja kvanttimekaniikasta. Kummallakohan on parempi kokonaiskuva fysiikasta? Ja onko johonkin tiettyyn (olkoon se mikä tahansa) fysiikan teoriaan takertuva fyysikko JT:n mielestä fiksu, ammattitaitoinen ja totuutta etsivä? Mitenkäs sitten JT-uskoon takertuminen, eikö se ole vähän sama asia? Alkaisikohan jo raksuttaa.
kiinnostunut

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut »

Mua loukattiin usein ihan sanallisesti arvostelemalla, suoranaista pilkkaamista ja pahinta silloin kun lapsena kävin kokouksissa niin aikuinen todistaja arvosteli ja haukkui mua äidilleni mitä pahimmilla nimityksillä ja kyllähän sitä sai myös omat vanhemmat haukkuja koska olivat "tietyssä" alemmassa asemassa ja näinhän sitten perin heiltä sen saman aseman hierarkia tasossa. Eli ei todellakaan jäänyt epäselväksi mikä mätäpaise paska olin siellä seurakunnassa.

Joskus jos otti asian puheeksi niin se kuitattiin vain, että Jehova katsoo sydämeen ja rakastaa meitä vioista huolimatta (sillä tarkoitettiin lähinnä vain omia vikojani) tai me ollaan epätäydellisiä ihmisiä Aadamilta perityn synnin vuoksi (silläkin tarkoitettiin selvästi mua tai ainakin, että mussa se synti vaikuttaa heitä selvästi enemmän) ja käskettiin rukoilla ja tutkia ahkerasti, että ne mun ajatukset häviäisivät. Sitähän mä tein silloin, mutta ei ne ajatukset miksikään muuttuneet kun todistajien käytös jatkui sellaisena kuin jatkui eikä niiden käytös mua kohtaan koskaan muuttunu paremmaksi, vaikka rukoilin ja tutkin pää höyryssä.

Onneksi sieltä seurakunnasta lähdin enkä mene koskaan takas enkä halua nähdä ainoatakaan sen seurakunnan ihmistä enää koskaan.
Vastaa Viestiin