Historiallinen traktaatti-kampanja on ohi, mitä se saavutti?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Veli-Hopea

Re: Historiallinen traktaatti-kampanja on ohi, mitä se saavu

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kyllähän tämä saarnaustehokkuus kertoo aika paljon siitä kuinka paljon esimerkiksi suomen 18000 todistajaa todella rakastaa Jehovaa.
Ainahan sitä kehutaan kuinka MINÄ MINÄ MINÄ teen sitä ja tätä ja juorutaan toisista kuinka "tuo toinenkin rakastaa (esim) jalkapalloa enemmän kuin Jehovaa,kun käy enemmän potkimassa palloa kuin kokouksissa" jne...

Sitten kun tällainen historiallinen kamppis on käynnissä, voi katsoa peiliin ja kaiken teeskentelyn taakse, kuinka paljon oikeastaan Jehovaa rakasti ja uhrasi aikaansa kamppiksen eteen?

Muutenkin perusjulistajien kuukausittaiset raportoidut tunnit Jehovan eteen on aika säälittäviä määriä, niin jäänee ne säälittäväksi myös kampanjasta.

Jos tämän nyt yksinkertaistaa, niin käytännössä perusjulle istuu kuukaudessa paskalla kauemmin kuin viettää aikaa kentällä.
(Tosin tämä on karkea arvio ja voi olla harhainen, koska on mielipiteeseen perustuva)

Onko jollain heittää julistajien tuntien keskiarvo vaikka vuoden 2014 alusta?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Rynnistysnääs kirjoitti:...JT-julistajia on 20 000...
Suomessa ei ole koskaan ollut tuota määrää jehovantodistajia, eikä näillä näkymin myöskään tule olemaan, ellei sitten vaikka Suursuomi II ole pian tekeillä. Lähimmillään on (2001) ollut 19467, nyt viimeisin vastaava luku on enää 18643.
...joten luonnollisesti eivät varmaan kaikkien kanssa pääse kontaktiin vaikka kuinka rynnistelisivät.
Nykyään kaupataankin pelkkää URL-näkyvyyttä, ovat varmaan havainneet Raamatuistaan, että nk. hyvän uutisen kertominen hoidettiin loppuun jo ajanlaskumme ensimmäisellä vuosisadalla kun Paavali saattohoiteli asian. Tämä ei ollut lainkaan ensimmäinen havahtuminen asiaan, Russell katsoi myös saarnaamiskäskyn täytetyn, ei tosin Raamatun tekstisisällön perusteella, vaan painettujen Raamattujen lukumäärällä.

Mitä kaikkien kanssa "kontaktoimiseen" tulee, niin minulle opetettiin aikoinaan niin, että aivan jokaisella ovella käydään ennen maailmanloppua ja uutta maailmaa. Pari vuotta ennen mun syntymää rivijullen kuukauden tuntitavoite olikin 60 tuntia kuukaudessa, mulla oli räkänokkana enää 10 tuntia.

Homma on kaiken aikaa menossa jt-inhokin - nimikristillisyyden - suuntaan, eikä paluuta enää ole.
SonOfJesus

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Veli-Hopea kirjoitti:Kyllähän tämä saarnaustehokkuus kertoo aika paljon siitä kuinka paljon esimerkiksi suomen 18000 todistajaa todella rakastaa Jehovaa.
Ainahan sitä kehutaan kuinka MINÄ MINÄ MINÄ teen sitä ja tätä ja juorutaan toisista kuinka "tuo toinenkin rakastaa (esim) jalkapalloa enemmän kuin Jehovaa,kun käy enemmän potkimassa palloa kuin kokouksissa" jne...

Sitten kun tällainen historiallinen kamppis on käynnissä, voi katsoa peiliin ja kaiken teeskentelyn taakse, kuinka paljon oikeastaan Jehovaa rakasti ja uhrasi aikaansa kamppikseen
Aika rankkoja väitteitä tuhansista henkilöistä, joita et lainkaan tunne. Mitä todisteita sinulla on väitteillesi?

Itse olen tuntenut useita antaumuksellisia todistajia. Heitä ei ole syytä pilkata. Johtohenkilöt ovat erikseen.
Eikö joku täällä kirjoittanut, että ei arvostella kuin johtajia / oppeja.

Edit: Luopiot siis tosiaan parjaavat todistajia?!
Viimeksi muokannut SonOfJesus, 07.09.2014 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
SonOfJesus

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Ehkä on hyvä ottaa huomioon, ketkä hehkutusta tekevät, ja keidän se pitäisi toteuttaa. Seuran johto hehkuttaa, mutta harva toimii. Toimimattomuus voi olla myös epäluottamuslause johdolle!
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Veli-Hopea

SonOfJesus kirjoitti:
Veli-Hopea kirjoitti:Kyllähän tämä saarnaustehokkuus kertoo aika paljon siitä kuinka paljon esimerkiksi suomen 18000 todistajaa todella rakastaa Jehovaa.

Sitten kun tällainen historiallinen kamppis on käynnissä, voi katsoa peiliin ja kaiken teeskentelyn taakse, kuinka paljon oikeastaan Jehovaa rakasti ja uhrasi aikaansa kamppikseen
Aika rankkoja väitteitä tuhansista henkilöistä, joita et lainkaan tunne. Mitä todisteita sinulla on väitteillesi?

Itse olen tuntenut useita antaumuksellisia todistajia. Heitä ei ole syytä pilkata. Johtohenkilöt ovat erikseen.
Eikö joku täällä kirjoittanut, että ei arvostella kuin johtajia / oppeja.

Kuten kirjoitin se on mielikuva. Mielikuva joka perustuu omiin kokemuksiin.
Varmaan puhut totta antaumuksellista todistajista ja varmaan tämä oli sitten parjaustakin.

Omalla kohdalla nämä "antaumukselliset" teki tunteja alle 10h kuussa ja olivat samaan aikaan vielä työttömänä. Jos se on parjausta, olkoot. Jos tuolla määrllä on tosiaakin tehty kaikella rakkaudella Jehovan eteen mitä pystyy, olkoot niin.

Onko väärin arvostella julistajan työmäärää valtakunnan hyvän uutisen puolesta?

Odotan lukuja jw. Org kampanjasta. Pitäisihän se näkyä.

Olkoot parjausta, mutta turhaa sanomaani on yleistää.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo

SonOfJesus kirjoitti:Itse olen tuntenut useita antaumuksellisia todistajia.
Sama täällä, mutta tuntemani olivat sitä vanhaa kaartia, joka ei juurikaan ehtinyt altistua kritiikille. Viimeisin tapaamani tulisieluinen (taisi olla tyttärensä käyttämä termi) jt joutui sen verran koville, että esitti julkisella paikalla Vt-materiaalia samalla tarjotessaan, ettei usko kaikkeen mitä Vt-seura opettaa ja lopuksi kaikkosi takaviistoon mitään kommentoimatta. Joka tapauksessa aiemmin tuntemamme antaumukselisuus on katoava luonnonvara, nykyään ei ole enää yhtä tuloksellista sanella yläviistosta itsestäänselvyytenä, että jumala on ensin luonut ja sitten hukuttanut maan joitain tuhansia vuosia sitten.
Heitä ei ole syytä pilkata.
Kritisoida toki antaumuksellisenkin sanomisia toki voi, kun ja jos kohdalle sattuu.
Miten tähän mahdollisesti liittyvät tuhannet tuntemattomat luopiot?
Veli-Hopea

Ehkä todistajien käyttämän saarnausajan kritisointi tulee minulle suvussa kirouksena.
Esimerkiksi setäni, joka toimii vanhimpana sanoo ettei edes seurustele sellaisten todistajien kanssa, jotka tekevät kenttätyötä alle 10 tuntia kuussa.

Mielestäni hän kyllä on oikeassa siinä, että Jehovan vuoksi alle 10 tuntia kuukaudessa on hyvin vähän, katsoohan se suomalainenkin jo televisiota keskimäärin 3 tuntia päivässä.

Mielestäni tätä asiaa saa arvostella. Jos se koetaan parjaukseksi, niin eihän tästä ole pakko puhua. Voin jättää asian näinkin

Freedom

Viesti Kirjoittaja Freedom »

En ole kyllä minäkään nähnyt pihaustakaan koko kampanjasta. Hämmästyttävintä vielä, että asun kuitenkin vain 500 metrin päässä salista. Liikun paljon Tampereella ja ympäristökunnissa, mutta en ole nähnyt minkäänlaista liikehdintää muuallakaan. Jehovan todistajiin olen kyllä törmännyt useastikin tänä aikana........ kaupassa :)
Markku Meilo

SonOfJesus kirjoitti:Seuran johto hehkuttaa, mutta harva toimii.
Etenkin kehittyneissä maissa se menee tuota rataa kiihtyvällä vauhdilla, nimellisesti jehovantodistajiksi luettavien suhteellinen osuus kasvaa kaiken aikaa. Tuo nimellisyys saavutetaan vaikka kynätunneilla.
Toimimattomuus voi olla myös epäluottamuslause johdolle!
Johdolla on tunnetut leimakirveet tähänkin, epäsäännöllinen ja toimeton. Eli korkeintaan ajatuksen tasolla on tuollainen epäluottamus, ei siis arkikielen epäluottamuslause, joka on julki tuotu lausuma.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Markku Meilo kirjoitti:Mitä kaikkien kanssa "kontaktoimiseen" tulee, niin minulle opetettiin aikoinaan niin, että aivan jokaisella ovella käydään ennen maailmanloppua ja uutta maailmaa. Pari vuotta ennen mun syntymää rivijullen kuukauden tuntitavoite olikin 60 tuntia kuukaudessa, mulla oli räkänokkana enää 10 tuntia.
Tästä ihan kaikille julistamisen ajatuksesta lienee käytännössä luovuttu jo aikoja sitten, mutta asiasta ei mielestäni hirveästi huudella. JW.orgin usein kysyttyä -kusetusosiossa mainitaan ainoastaan mahdollisuudesta alkaa palvella Jumalaa ts. kääntyä Jehovan todistajaksi ennen Harmagedonia. En tiedä onko Vartiotorni sitten antanut jotain virallisempaakin valoa mm. sen suhteen, miten Kiinan maaseudun muutama miljoona asukasta pääsee vapaalipulla paratiisiin.

http://www.jw.org/fi/jehovan-todistajat ... elastuvat/
Markku Meilo

Polyester kirjoitti:Tästä ihan kaikille julistamisen ajatuksesta lienee käytännössä luovuttu jo aikoja sitten...
Silkka järki voitti ja Vt-seura otti lusikan kauniiseen käteen hieman kasteeni jälkeen nk. lukijain kyssässä, jossa viitattiin kiinalaisten suureen määrään:
We can rest assured that God will see that the preaching work is done to his satisfaction. After that “the end” comes. (w65 Sept. 15 pp. 575-576)
...mutta asiasta ei mielestäni hirveästi huudella.
Joskus lipsahtaa suorempikin mielipide:
"Tajuamme, että loppu voisi tulla milloin tahansa. Jehovan ei tarvitse odottaa, kunnes jokaiselle maapallolla elävälle ihmiselle on todistettu henkilökohtaisesti" (Vartiotorni 15. syyskuuta 2010 sivu 9)
Hyvä esimerkki siitä kuinka esimerkiksi 1950 ja 1960-luvun opeilla ei saavuteta saliuskottavuutta, vaan tarvitaan mm. Pohjos-Koreasta tuttua ajattelun uudelleenohjelmointia. Tuo ajattelun uudelleenohjelmointi saattaisi olla koetuksella jos Raamatun Jeesuksen lähtökohdista pyrkisi saliuskottavaksi jehovantodistajaksi. Tosin Raamatun Jeesuksellakin olisi pari asiaa selitettävänä.
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

SonOfJesus kirjoitti:Seuran johto hehkuttaa, mutta harva toimii.
Sillehän tässä onkin naureskeltu, näin se täällä Suomessa menee. Ei yksittäisille todistajille naureskella.

Tosin pakko myöntää, että itse en ollut niin tarkkanäköinen, että esim. näistä kommenteista olisi paljastunut niiden takana olevankin järjestön johto eivätkä yksittäiset todistajat:
Kuva
Kuva
No en silti yksittäisiä todistajia ole mollannut, kai?
SonOfJesus kirjoitti:Toimimattomuus voi olla myös epäluottamuslause johdolle!
Ja se näkyy seuralle miten? Jos kuitenkin raportoidaan ihan vain pikkuisen liioitellut numerot (muista, seura rakastaa numeroita), ja hehkutellaan somessa että "The Heat Is On, nyt syntisillä maailmallisilla alkaa puntti tutista ja jännäkakka vieriä, tulossa kun on sellaista traktaatti-kamppista ettei ole koskaan nähty! (Eikä joka maassa nähdä vieläkään)".

No, ehdin olla niin vähän aikaa todistajana, ettei kaikkein kierroimmat epäluottamuslausumat ole minulle selvinneet näemmä. Pahoitteluni.
sorbet

Viesti Kirjoittaja sorbet »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Lienee mahdollista sekin, että traktaattikamppanja oli näkymätön, kuten Jeesuksen paluukin oli näkymätön.
Tää on ihan paras. Nauraa pissit housussa :lol: :lol: :lol:
Vastaa Viestiin