Karttamispaskaa
Valvoja: Moderaattorit
-
rippeli
Karttamispaskaa
Olen tässä viimeaikoina käynyt jututtamassa jehovantodistajia ja kysellyt heiltä "sinisilmäisesti" esimerkiksi karttamisesta. Useimmiten olen saanut vastaukseksi, että vain hengelliset suhteet katkeavat ja vanhempien suhdetta lapseen ei voi mikään rikkoa.
Asia ärsyttää minua todella paljon, koska esimerkiksi oma lapseni karttaa minua. Syy karttamiseen on se, että "vastustan hänen uskoaan". Hänen uskonsa vastutaminen tarkoitti sitä, että pyysin häntä lykkäämään kasteelle menoa 18v saakka.
Puheluihini, tekstiviesteihini, taikka sähköposteihini ei vastata, eikä tapaamisiin suostuta.
Opettelen elämään asian kanssa, mutta minua kirjaimellisesti vituttaa, kun jututtamani todistajat väittävät, ettei karttamista oikeastaan edes ole.
Jos se kerran on jumalan määräys, niin miksi siitä pitää valehdella?
Asia ärsyttää minua todella paljon, koska esimerkiksi oma lapseni karttaa minua. Syy karttamiseen on se, että "vastustan hänen uskoaan". Hänen uskonsa vastutaminen tarkoitti sitä, että pyysin häntä lykkäämään kasteelle menoa 18v saakka.
Puheluihini, tekstiviesteihini, taikka sähköposteihini ei vastata, eikä tapaamisiin suostuta.
Opettelen elämään asian kanssa, mutta minua kirjaimellisesti vituttaa, kun jututtamani todistajat väittävät, ettei karttamista oikeastaan edes ole.
Jos se kerran on jumalan määräys, niin miksi siitä pitää valehdella?
Let me go Master I hate you so
-
Veli-Hopea
Re: Karttamispaskaa
On kyllä kurjaa , että uskonnon takia menee välit omiin lapsiin ja toisinpäin. Ei auta kun toivoa, että lapsesi oppii joskus ymmärtämään sinua ,antamiasi ohjeita ja päätöksiä omasta suhteesta vtseuraan.
Rippeli, sinuakin on vain yksi kappale ja yksin sinä olet lapsellesi/lapsillesi isä. Toista samallaista ei tule ja toivon ettei sinun tarvisi olla päivääkään erossa turhaan jälkeläisistä. Sinulla on suuri sydän, se on jo nähty.
Ehkä me näemme vielä päivän jolloin kaikki on paremmin. Toivotaan sitä todellakin.
Uskonto jakaa perheitä ja suhteita. Vaikea kenenkään on auttaa kun juurikaan mitään ei ole tehtävissä ennenkuin vtseuran puoli ja väki herää miettimään.
Enpä haluaisi kenkiisi. Jaksamisia kovasti
Rippeli, sinuakin on vain yksi kappale ja yksin sinä olet lapsellesi/lapsillesi isä. Toista samallaista ei tule ja toivon ettei sinun tarvisi olla päivääkään erossa turhaan jälkeläisistä. Sinulla on suuri sydän, se on jo nähty.
Ehkä me näemme vielä päivän jolloin kaikki on paremmin. Toivotaan sitä todellakin.
Uskonto jakaa perheitä ja suhteita. Vaikea kenenkään on auttaa kun juurikaan mitään ei ole tehtävissä ennenkuin vtseuran puoli ja väki herää miettimään.
Enpä haluaisi kenkiisi. Jaksamisia kovasti
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
hajonnut
Voin tässä nyt puhua vain omista kokemuksistani. Mulle jäänyt kuva on että ei haluta kuulostaa "vihaisilta" tai pelotella mahdollisia uusia tulokkaita.
Tuosta "vain hengelisten suhteitten katkeamisesta": ei pitänyt itselläni millään tavalla paikkaansa, kaikki mukana olleet kaverit ja perhe siinä hävisi yön yli. Koko sanonta kuulostaa kirjasta saadulta.
Tsemppiä
Tuosta "vain hengelisten suhteitten katkeamisesta": ei pitänyt itselläni millään tavalla paikkaansa, kaikki mukana olleet kaverit ja perhe siinä hävisi yön yli. Koko sanonta kuulostaa kirjasta saadulta.
Tsemppiä
"I have defied gods and demons. I am your shield.. I am your sword."
-
Veli-Hopea
Tuosta Rippelin kirjoituksesta jäi näkemys että puhutaan alaikäisestä lapsesta, about 15v ihmisestä. Tällaistähän hallitsee vtseuran ja toisten mielipiteet, ei omat läheskään aina. Lisätään tähän pettymys siitä, kun isä ei ole mukana "totuudessa" ja ripaus teiniangstia, niin eiköhän homma ole paketissa.
Kuitenkin tämä ongelma on vtseuran aikaansaannosta, eikä kenenkään muun. Onneksi teiniajat ovat väliaikaista ja oma itsenäistyminenkin tekee muutoksia ihmisen ajatuksille. Eiköhän me vielä nähdä päivä jolloin nähdään teidät yhdessä.
Johnny cash -hurt-
Kuitenkin tämä ongelma on vtseuran aikaansaannosta, eikä kenenkään muun. Onneksi teiniajat ovat väliaikaista ja oma itsenäistyminenkin tekee muutoksia ihmisen ajatuksille. Eiköhän me vielä nähdä päivä jolloin nähdään teidät yhdessä.
Johnny cash -hurt-
-
Peeveli
Tuota vihaa on vaikea pukea sanoiksi mitä karttaminen aiheuttaa..
mutta olisipa sekin jos leinonen olisi kerrankin rehellinen antamissaan haastatteluissa, voisi aika moni herätä todellisuuteen:
Haastattelija: "Käytetäänkö karttamista vt-seurassa?"
Leinonen: " Kyllä, ehdottomasti, jäsenille on johdolta tiukat käskyt olla MISSÄÄN tekemisissä eronneiden kanssa. Tämä on tälläistä hmm.. rakkaudellista perheiden erottamista. Katsos kun ei tämä seura tässä pyöris jos kaikki eronneet täällä pyöris"

mutta olisipa sekin jos leinonen olisi kerrankin rehellinen antamissaan haastatteluissa, voisi aika moni herätä todellisuuteen:
Haastattelija: "Käytetäänkö karttamista vt-seurassa?"
Leinonen: " Kyllä, ehdottomasti, jäsenille on johdolta tiukat käskyt olla MISSÄÄN tekemisissä eronneiden kanssa. Tämä on tälläistä hmm.. rakkaudellista perheiden erottamista. Katsos kun ei tämä seura tässä pyöris jos kaikki eronneet täällä pyöris"
...Mess with the best, fuck the rest
-
Veli-Hopea
Toi cash oli lähinnä jälkikasvulle. Jospa tulis päivä jolloin huomaisi : " what have i done"
-
Veli-Hopea
Tuli vaan tuosta angstailusta mieleen että mäkin varmasti monien muiden joukossa oon angstaillu faijalle.. Oikeestaan ilman mitään oikeasti järkevää ja painavaa syytä. Siinä meni 3 vuotta hukkaan ihan turhaan
-
Veli-Hopea
Mä sotken tähän nyt vielä omia juttuja, sori.. Tää kuitenkin epäsuorasti voi liittyä...
Mutta oma herääminen tapahtui kun yks kaunis päivä huomasin olevani täysin yksin ja ainoa kuka oli silloin mun tukena ollut missä tahansa , niin ylä- kuin alamäissä, oli mun oma isä.
Sitä ennen mun ajattelua ja tekemisiä ohjas muiden mielipiteet.
Sittenhän mä otinki varovaisesti yhteyttä ja kävin viikonloppusin kylässä. Nykyään kaikki paremmin kuin koskaan, toki tästä on jo vuosia.
Mutta oma herääminen tapahtui kun yks kaunis päivä huomasin olevani täysin yksin ja ainoa kuka oli silloin mun tukena ollut missä tahansa , niin ylä- kuin alamäissä, oli mun oma isä.
Sitä ennen mun ajattelua ja tekemisiä ohjas muiden mielipiteet.
Sittenhän mä otinki varovaisesti yhteyttä ja kävin viikonloppusin kylässä. Nykyään kaikki paremmin kuin koskaan, toki tästä on jo vuosia.
-
rippeli
Poitsu täyttää lähiaikoina 15v ja on siinä pahimmassa kasteellemenoiässä. Voi mennä vuosia, ennen kuin sen silmät aukeaa. Ehkäpä ei aukea koskaan. Vaikeaa suhtautua asiaan tasapainoisesti. Mieleen tulee paljon asioita, joilla voisin kostaa lahkolle. Mutta enhän mä tietenkään kosta. Totuuden lahkosta voin kyllä tuoda esiin aika monessa paikassa. Tiedoksi vaan Leinoselle ja muille paskanjauhajille.
Let me go Master I hate you so
-
Veli-Hopea
rippeli kirjoitti:Poitsu täyttää lähiaikoina 15v ja on siinä pahimmassa kasteellemenoiässä. Voi mennä vuosia, ennen kuin sen silmät aukeaa. Ehkäpä ei aukea koskaan. Vaikeaa suhtautua asiaan tasapainoisesti. Mieleen tulee paljon asioita, joilla voisin kostaa lahkolle. Mutta enhän mä tietenkään kosta. Totuuden lahkosta voin kyllä tuoda esiin aika monessa paikassa. Tiedoksi vaan Leinoselle ja muille paskanjauhajille.
Kyllä ne lapset tuuppaa kypsymään
-
Polyester
Tuo karttamisesta valehtelu on harvinaisen vastenmielinen piirre JT-uskonnossa. Asia on ollut viime aikoina esillä sen verran paljon, että tuntuu melkein siltä kuin kyseessä olisi uusi piirre, vaikka kyllä kai totuutta on osattu muunnella ennenkin.rippeli kirjoitti:Olen tässä viimeaikoina käynyt jututtamassa jehovantodistajia ja kysellyt heiltä "sinisilmäisesti" esimerkiksi karttamisesta. Useimmiten olen saanut vastaukseksi, että vain hengelliset suhteet katkeavat ja vanhempien suhdetta lapseen ei voi mikään rikkoa.
Täytyy vain toivoa, että karttamisesta valehtelu tuntuisi pahalta myös Jehovan todistajien mielestä ja tämä saisi ainakin heistä joidenkin silmät avautumaan. Itsekin mielenhallinnassa olleena tiedän, että tuossa tilassa ihminen on vähintäänkin täyttä ymmärrystä vailla jos ei kokonaan kuutamolla. Silti uskon, että karttamisesta valehtelu noin suoraan olisi tuntunut minusta pahalta, vaikka järjestön manipuloimana ja ryhmäpaineen alaisena olisin voinut niin tehdäkin.
Toimisikohan sellainen taktiikka, että sinisilmäisesti kysyttyään antaa JT:n valehdella, ja sen jälkeen kysyy napakasti esim. "Miksi valehtelet? Tiedän, mitä karttaminen oikeasti on." Tässä vaiheessa ovelta-ovelle työtä tekevä JT mitä todennäköisimmin siirtyy "hyvää päivänjatkoa" -vaiheeseen ja kärrynvartija menee mykäksi, mutta napakka kysymys saattaa jäädä mieleen itämään. Oikein hyvällä tuurilla JT jatkaa keskustelua, minkä jälkeen hänelle voi jw.orgista näyttää mitä järjestö oikeasti opettaa (kunhan ei eksy sinne usein kusetettua -osioon).
-
Polyester
Myyntipuhettahan tuo on, jolla lahko yritetään esittää mahdollisimman houkuttelevana ja vähän pelottavana. Totuus voidaan kertoa myöhemmin esim. kun "tutkistelut" ovat alkaneet, tai sitäkin myöhemmin. Joka tapauksessa vasta sitten, kun uhri on saatu jo henkisesti kiinnittymään lahkoon ja rakkauspommituksen piiriin.hajonnut kirjoitti:Voin tässä nyt puhua vain omista kokemuksistani. Mulle jäänyt kuva on että ei haluta kuulostaa "vihaisilta" tai pelotella mahdollisia uusia tulokkaita.