rehellisyys ei kannata kenttäpalveluksessa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Masterpiece

Re: rehellisyys ei kannata kenttäpalveluksessa

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Hmm, niin. Vaikea ymmärtää tällaisen, joka ei koskaan ole ollut JT.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Masterpiece kirjoitti:Hmm, niin. Vaikea ymmärtää tällaisen, joka ei koskaan ole ollut JT.
Sitä se varmasti on. Asiaa on myös hankala selventää sellaisille , jotka eivät ole todistajia ollut.
Toivottavasti kuitenkin jonkin asteinen kirkastuminen asiaan tuli.

Ihan samalle levelille ei varmaan pääse koskaan :D
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

No, minun luokseni saa tulla kenttäilemään ihan luvan perästä, kunhan tulee iltapäivällä. Lauantaisin haluan nukkua pitkään ja syödä aamupalani rauhassa. Samalla voisimme tehdä sellaisen puolen tunnin kenttälenkin ja jutella matkalla. Tällainen tekisi minulle oikein hyvää.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti: ... voisimme tehdä sellaisen puolen tunnin kenttälenkin ja jutella matkalla. Tällainen tekisi minulle oikein hyvää.
Oletko koskaan päässyt mukaan kenttäpalvelukseen?
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Ei ole kysytty ja jos kysyttäisiin, jättäisin asian sikseen, mutta kyllähän muuten olen lukuisissa kodeissa vieraillut. Yleensä nämä käynnit sovittiin edeltä käsin ja uusintakäynnit niin ikään. Eivät diakoniatyöntekijän kotikäynnit kovinkaan paljon käytännössä Jehovan todistajien käynneistä poikkea, paitsi että niissä otetaan asiakas, kotikäynnin kohde, paremmin huomioon.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti: ... mutta kyllähän muuten olen lukuisissa kodeissa vieraillut. Yleensä nämä käynnit sovittiin edeltä käsin ja uusintakäynnit niin ikään. Eivät diakoniatyöntekijän kotikäynnit kovinkaan paljon käytännössä Jehovan todistajien käynneistä poikkea, paitsi että niissä otetaan asiakas, kotikäynnin kohde, paremmin huomioon.
Niin ja näissähän ei ole tarvetta käännyttää, vaan vain muuten auttaa ihmistä.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Niin ja näissähän ei ole tarvetta käännyttää, vaan vain muuten auttaa ihmistä.
Tasan tarkkaan näin, on omakohtaista sekä luottamuksellista tietoa asiasta. Vt-seuran kammoksumassa piirissä ihminen on pääosassa, ei hänen suhtautumisensa Vt-Jehovaan. Erilaistahan se on kun kyse on pelkästään ihmisen senhetkisestä tilanteesta, ei auttajan kenttätunneista.
Vastaa Viestiin