Mikä on raamatussa mainittu "Elämänpuu?"

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Occamin partaveitsi

Mikä on raamatussa mainittu "Elämänpuu?"

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

Ehkä nyt on hyvä aloittaa uusi aihe keskusteltavaksi. Tämä aihe ei minun mielestäni ole niin selväpiirteinen, kun aikaisempi "Hyvän ja pahantiedon puuta" koskeva kysymys ja vastauksien kirjo saattaa olla hyvinkin laaja...lähes yhtä laaja kun "puussa on oksia".

Kun ajattelemme puun muotoa ja olemusta, niin sehän käsittää ensinäkin RUNGON ja sitten paljon oksia ja oksissakin on haarakkeita.

Yksi raamatun antama vastaus elämänpuun suhteen on VANHURSKAUS, eli ikään kuin runkona voitaisiin ajatella Jumalan ohjeiden noudattamista elämänsä aikana, elää siis vanhurskaasti.

Elämänpuun oksat ja haarakkeet voisivat olla esim. oikeat elämän tavat ja terveellinen ravinto.

Veli - Hopea taisikin mainita mm sipulin ja oli siinä jokin marjakin, eli mielestäni jäljillä olet.

Minä varsinkin viime vuosina olen hyvin paljon kiinnittänyt huomiota ruokiin joissa ei olisi lisä-aineita ja kaikkein radikaalisin elämäntapa muutos tapahtui elämässäni, kun hylkäsin kaupan väärennetyn maidon ja aloin hakemaan suoraan maitotiloilta TUORETTA MAITOA, eli pastöroimatonta sekä homogenisoimatonta maitoa.

Tuoreessa maidossa on kaikki alkuperäiset vitamiinit ja ennekaikkea ihmiselle tärkeät bakteerit.
Kaupan maidossa nämä on kaikki tapettu pastöroinnissa, ja sitten vain lisätty esim synteettistä D vitamiinia, joka ei edes imeydy kunnolla ihmiseen.
Tuoreessa maidossa olevat bakteerit huolehtivat taas ihmisen immuniteetista, eli hyvästä sairauuden vastustuskyvystä.
Kehoittaisin kaikkia ostamaan kirjan nimeltä "VALLANKUMOKSELLINEN MAITO " ja lukemaa sen ajatuksella.

Jos me huolehdimme oikeasta elämänasenteesta ja oikeasta ravinnosta niin on odotettavissa paljon pitempi elämä edessämme kuin se nyt on.

Sanomalehdissäkin jo kirjoitellaan, että "Nyt on jo syntynyt ihminen joka elää tuhat vuotta".

Kenties sinäkin voit olla se ihminen kun olet löytänyt ELÄMÄN PUUN.

En väitä sitä varmasti löytäneeni, mutta "toivossa on hyvää elää jne....

Olkoon tämä nyt alustuksena uudelle kysymykselle MIKÄ ON RAAMATUSSA MAINITTU ELÄMÄN PUU ?
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Veli-Hopea

Re: Mikä on raamatussa mainittu "Elämänpuu?"

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Veli - Hopea taisikin mainita mm sipulin ja oli siinä jokin marjakin, eli mielestäni jäljillä olet.
Olen muuttanut mieltäni. Olen melko vakuuttunut että juuri Kannabis on tämä elämän puu, ei hyvän ja pahan tiedon puu.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jouko Pallari kirjoitti:Ehkä nyt on hyvä aloittaa uusi aihe keskusteltavaksi. Tämä aihe ei minun mielestäni ole niin selväpiirteinen, kun aikaisempi "Hyvän ja pahantiedon puuta" koskeva kysymys ja vastauksien kirjo saattaa olla hyvinkin laaja...lähes yhtä laaja kun "puussa on oksia".

Kun ajattelemme puun muotoa ja olemusta, niin sehän käsittää ensinäkin RUNGON ja sitten paljon oksia ja oksissakin on haarakkeita.
Koko miettiminen kannattaa aloittaa siitä kirjoittaako Raamatun kuvitteellisesta puusta, vaiko jostain kirjaimellisesta puumaisesta kasvista.
Yksi raamatun antama vastaus elämänpuun suhteen on VANHURSKAUS, eli ikään kuin runkona voitaisiin ajatella Jumalan ohjeiden noudattamista elämänsä aikana, elää siis vanhurskaasti.
En viitsi kaivaa esille Raamatun vanhurskauden perverssejä ilmentymiä, vaan kysyn sopiiko orjien pito vanhurskaille? Jos sopii, niin menkäämme yksityiskohtaisemmin vanhurskauden ilmentymiin.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Maitokeskustelu siirretty yleiselle puolelle.

http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=6&t=6736
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin