Risto kysyi - Jehovan todistajat vastasivat

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

03.11.2014 Risto kävi vähän haastattelemassa Jehovan todistajia, jotka päivystivät kärryjen luona. Voit lukea aidon keskustelun tältä sivulta. Keskustelu kesti hiukan yli puoli tuntia.

http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s302.html

Kuva
Tämän kuvan Jehovan todistajat eivät liity Riston juttuun
Polyester

Re: Risto kysyi - Jehovan todistajat vastasivat

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Kärrynvartijat eivät tunnu seuraavan uutisia ollenkaan. Eikö sitä pitäisi silmä kovana tarkkailla, mitä lopun ajan merkkejä maailmalla esiintyy? Samalla voisi saada ajankohtaista jutun juurta kärrylle tulevia ihmisiä varten.

Mukavahan tuo on, että kärrynvartijat ovat ryhtyneet noinkin pitkään keskusteluun. Jospa siitä olisi jotain itsenäisen ajattelun siemeniä heille jäänyt, jotka voivat aikanaan itää. Tuossa tulee kuitenkin esiin se perusongelma, etteivät rivi-JT:t oikein tiedä, millaisen järjestön asialla todellisuudessa ovat. Lasten hyväksikäyttötapausten peittely tuntuu täysin mahdottomalta ajatukselta rivijäsenen mielestä ja karttaminenkin nähdään järjestölle uskollisesti "rakkaudellisena järjestelynä".

Täsmällisen tiedon lisääminen on myrkkyä luulolle, mutta vähän vaikea lisätä täsmällistä tietoa, jos JT:t elävät tynnyrissä, jonne uutisetkaan eivät kuulu.
Masterpiece

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

On se hankalaa. Ei voi muuta sanoa.
Peeveli

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Polyester kirjoitti:karttaminenkin nähdään järjestölle uskollisesti "rakkaudellisena järjestelynä".
Niin se vain menee kun ulkopuoliset alkaa karttamisesta kyseleen niin kaikkialla on sama vastaus..kakistellaan,kierrellään,valehdellaan jne..

Ei ole vielä tullut vastaan tapausta että kerrotaan selkä suorana miten asia on, eli kyllä ne itsekkiin asian tiedostaa.

ps. karttamisesta sivuten niin pitkällisen sairauden jälkeen, muutamia kuukausia sitten pappani kuoli. Mulle ei asiasta tiedotettu mitään, kuulin viikon hautajaisten jälkeen asiasta järkyttyneenä ja asiasta sen enempiä puhelematta kyseltiin vain tilinumeroa perintöasioista.
-Rakkaudellistapa hyvinkin.
...Mess with the best, fuck the rest
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Hienoa että nauhoite on muutettu myös tekstiksi, erittäin hienoa.
Toivottavasti jatkossa toimitaan samoin. Kiitokset !!
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Erinomaista tutkivaa journalismia!

Harvoin markkinamiehet ovat nuin pihalla markkinoimansa tuotteen ominaisuuksista.
And Justice For All
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Koitan saada oman blogin aikaiseksi lähiaikoina.
Mulla alkaa olla aika paljon noita nauhoituksia kärryjepsujen kanssa.
Joku voi tietenkin ajatella, että miksi minä teen tällaista? Vastaisin, että ihan omaksi iloksi. Se on itsellenikin hoitavaa terapiaa, kun huomaan miten paljon tavalliset rivijulistajatkin ovat valmiita valehtelemaan, taikka kertomaan puolitotuuksia, kun heiltä kysytään vähän vaikeampia asioita. Itse olen ollut ihan samanlainen, enkä edes tajunnut sitä.
Let me go Master I hate you so
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

rippeli kirjoitti:Koitan saada oman blogin aikaiseksi lähiaikoina.
Mulla alkaa olla aika paljon noita nauhoituksia kärryjepsujen kanssa.
Joku voi tietenkin ajatella, että miksi minä teen tällaista? Vastaisin, että ihan omaksi iloksi. Se on itsellenikin hoitavaa terapiaa, kun huomaan miten paljon tavalliset rivijulistajatkin ovat valmiita valehtelemaan, taikka kertomaan puolitotuuksia, kun heiltä kysytään vähän vaikeampia asioita. Itse olen ollut ihan samanlainen, enkä edes tajunnut sitä.

Hienoa jos blogi onnistuu. Tee se oman ilon lisäksi vaikka siksi, että minä mm tykkään lukea näitä.
Tuskin olen ainoa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Masterpiece

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Hyvä idea tuo blogi! Jos jaksat, niin tekstiversio on kanssa suotava.
rippeli

Tänään havaitsin jo, että paikalliset kärrynvartijat alkaa tunnistaa minut. Mutta eipä sillä sinänsä ole väliä. Kyllä jokainen vastaa, kun kysytään.
Nykyisten nauhoitusten avulla saan ihan kivan blogin aikaiseksi.
rippeli

Jos joku haluaa kuunnella nauhoituksiani, niin yksityisviestiä kiitos. Nauhoitukset on niin huonolaatuisia, että niitä ei viitsi laittaa yleiseen jakeluun.
entinen

Viesti Kirjoittaja entinen »

Olipa hyvä keskustelu! Ei liian provosoiva Riston kohdalta,vaan faktat faktoina! Kirjoituksen perusteella erittäin hyvin on osattu esittää ajankohtaiset kysymykset,ei sitä ainaista samaa 1914 jaarittelua,vaan muitakin todellisia epäkohtia. Jotenkin jäi kuva,että tuon tyylinen keskustelu voisi todella herätellä todistajia sisimmässään edes hiukan. Miksi järjestö salailee ja jopa valehtelee.
jak

Viesti Kirjoittaja jak »

rippeli kirjoitti: kun huomaan miten paljon tavalliset rivijulistajatkin ovat valmiita valehtelemaan, taikka kertomaan puolitotuuksia, kun heiltä kysytään vähän vaikeampia asioita. Itse olen ollut ihan samanlainen, enkä edes tajunnut sitä.
Tossahan se tuli. Et itsekkään tajunnut puhuvasi paskaa. Eli onko nämä rivijulistajat valehtelijoita? On, mutta eivät omasta mielestään kun uskovat asiaansa. Tekeekö se asiasta hyväksyttävän? Ei! Natsit uskoivat vilpityömästi asiaansa ja pitivät Hutleriä jonkinlaisena jumalolentona. Onko heidän toiminta silti hyväksyttävää? Ei tietenkään!
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

jak kirjoitti:Natsit uskoivat vilpityömästi asiaansa ja pitivät Hutleriä jonkinlaisena jumalolentona.
Ihanko kaikki? Epäilen. Sama koskee Jehovan todistajia. Mistä nämä kuuluisat luopiot muutoin sikiäisivät!
jak

Viesti Kirjoittaja jak »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
jak kirjoitti:Natsit uskoivat vilpityömästi asiaansa ja pitivät Hutleriä jonkinlaisena jumalolentona.
Ihanko kaikki? Epäilen. Sama koskee Jehovan todistajia. Mistä nämä kuuluisat luopiot muutoin sikiäisivät!
Hmm, no ei tietenkään kaikki. Paljon oli porukkaa "työleireillä". Mutta kai pointti viestistä selvisi? Pelolla ja väkivallalla Natsit hallitsivat, kuten JT-seurakin tekee. Väkivalta ei ole niin fyysistä kuin Natsien.
Mitä näitä oikeuskomitea juttuja olen lukenut, niin JT-seuralla ja Natseilla (Gestapo) on paljonkin yhtäläisyyksiä. Ilmiantaja verkosto. Gestapo sai aikaan tuhatkin sivua syytteitä väärin sijoitetun pilkun takia (asia muuttui). Sanoit julkisesti, että Aadolf on sika, matkalippu oli varma. Sano seurakunnassa, että hallintoelin on joukko hourupäisiä hölmöjä. Miten käy?
Vastaa Viestiin