Jälleen yksi uusi uhri verensiirtokiellon uhrialttarille
Valvoja: Moderaattorit
- Tony
Jälleen yksi uusi uhri verensiirtokiellon uhrialttarille
Jehovah’s Witness member dies after child delivery for refusing blood transfusion
http://dailypost.ng/2014/11/13/jehovahs ... ansfusion/
Vuosikausia kestäneiden ja epäonnistuneiden hedelmöityshoitojen jälkeen rouva Adeline Kweku Keh tuli vihdoin raskaaksi luonnollisella tavalla - ainoastaan kuollakseen synnytykseen, kieltäydyttyään välttämättömästä verensiirrosta.
"Joka kerran kun olin menossa hakemaan vaimoani sairaalasta, minulle kerrottiin ettei hän voinut vielä päästä kotiin. Lopulta vaimoni hävisi taistelun ja menehtyi, emmekä koskaan päässeet takaisin kotiin perheenä."
Kiitos Vartiotorni-seuran, mies menetti vaimonsa ja lapsi äitinsä.
Vuosikausia kestäneiden ja epäonnistuneiden hedelmöityshoitojen jälkeen rouva Adeline Kweku Keh tuli vihdoin raskaaksi luonnollisella tavalla - ainoastaan kuollakseen synnytykseen, kieltäydyttyään välttämättömästä verensiirrosta.
"Joka kerran kun olin menossa hakemaan vaimoani sairaalasta, minulle kerrottiin ettei hän voinut vielä päästä kotiin. Lopulta vaimoni hävisi taistelun ja menehtyi, emmekä koskaan päässeet takaisin kotiin perheenä."
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Veli-Hopea
Re: Jälleen yksi uusi uhri verensiirtokiellon uhrialttarille
, koska Jehovalle oli tärkeämpi tuo veren pyhyys , kuin tuon äidin elävä elämä.Kiitos Vartiotorni-seuran, mies menetti vaimonsa ja lapsi äitinsä.
Vittu mitä logiikkaa vt-seuralta. Pitäs kyllä herätä joskus miettimään, koska jumala ei voi yksinkertaisesti olla noin tyhmä. Jossain mättää. Voimia aviomiehelle.. I am so sorry!
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
YksinäinenSusi
Jep, eihän elämän vertauskuva(veri) saisi tietenkään olla itse elämää tärkeämpi.Veli-Hopea kirjoitti:, koska Jehovalle oli tärkeämpi tuo veren pyhyys , kuin tuon äidin elävä elämä.Kiitos Vartiotorni-seuran, mies menetti vaimonsa ja lapsi äitinsä.
Vittu mitä logiikkaa vt-seuralta. Pitäs kyllä herätä joskus miettimään, koska jumala ei voi yksinkertaisesti olla noin tyhmä. Jossain mättää. Voimia aviomiehelle.. I am so sorry!
Sen voisi ymmärtää että jehovan todistajat kieltäytyisivät vain ainoastaan verensyömisestä, koska se heidän mukaansa halventaa elämän pyhyyttä ja raamatunkin mukaan(silloin kun muuta ruokaa on tarjolla).
Mutta miten voisi olla mahdollista että verensiirto halventaisi elämän pyhyyttä, koska sillähän yritetään pelastaa itse elämä. Kumpi on tärkeämpi? Veri vai itse elämä, jota veri vertauskuvaa.
Verensyönnillä ei tähdätä elämän pelastamiseen vaan hetkelliseen ravinnon saantiin,
mutta veren siirrolla tähdätään juurikin elämän pelastamiseen.
Näsäviisas hapuileva älynväläykseni:
Sekin on vielä huomionarvoista, että vaikka verta söisikin niin se pilkkoutuu mahassa ja suolistossa niiksi veren fraktioiksi, jotka uuden valon mukaan sallitaan nykyään jt-uskossakin.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Veli-Hopea
Uudessa testamentissa samassa "verijakeessa" mainitaan myös haureus.
Onhan tää mainittu sentäs samassa yhteydessä..
Siis esimerkki Eemeli sanoo näin : " Olen ollut vieraissa siellätäällä ja tuonnempana. Joskus lankean uudelleen ja senkin jälkeen, mutta verta en ota.. IKINÄ!"
Onko haureus vähempiarvoisempi synti, kun veren eteen kuollaan mutta haureutta löytyy todistajista (kuin muistakin) aika lailla ja mitalla?Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
20. vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
Onhan tää mainittu sentäs samassa yhteydessä..
Siis esimerkki Eemeli sanoo näin : " Olen ollut vieraissa siellätäällä ja tuonnempana. Joskus lankean uudelleen ja senkin jälkeen, mutta verta en ota.. IKINÄ!"
-
jak
Milloin ne kusipäät julkaisevat totuuden seuransa kannasta verensiirtoa kohtaan? Murhasta pitäisi tuomita tuo kuohilas lauma.Tony kirjoitti:Jehovah’s Witness member dies after child delivery for refusing blood transfusion
-
jak
En vaan voi mitään, mutta tuo verivalhe saa minut aina totaalisen raivon valtaan. Rikollisia murhaajia.
-
Veli-Hopea
jak kirjoitti:En vaan voi mitään, mutta tuo verivalhe saa minut aina totaalisen raivon valtaan. Rikollisia murhaajia.
Ainahan se nostaa tunteet pintaan. Tämä äiti kuoli tulkinnan tähden, sen tulkinnan joka on ammennettu aika vanhasta kirjasta. Pelkän tulkinnan (ainakin tällaisen [edit])varassa on huono tehdä valintoja elämästä ja kuolemasta ja varsinkaan vtseura ei ole mikään eikä kukaan näitä päätöksiä kenenkään puolesta tekemään.
-
rippeli
Aika absurdia ajatella tuota sääntöä ja oppia.
Oma uskoni romahti aikoinaan, kun vastasyntynyt poikani oli kuolemanvaarassa verensiirtokiellon vuoksi.
Nyt sitten se sama poika karttaa minua kun en hyväksy tuollaista kamalaa uskontoa ja oppia.
Pitää joskus laittaa poitsulle vaikka kirjepostia aiheesta, jos hän lukisi sellaista.
Oma uskoni romahti aikoinaan, kun vastasyntynyt poikani oli kuolemanvaarassa verensiirtokiellon vuoksi.
Nyt sitten se sama poika karttaa minua kun en hyväksy tuollaista kamalaa uskontoa ja oppia.
Pitää joskus laittaa poitsulle vaikka kirjepostia aiheesta, jos hän lukisi sellaista.
Let me go Master I hate you so
- Jaakko Ahvenainen
Et ole yksin.jak kirjoitti:En vaan voi mitään, mutta tuo verivalhe saa minut aina totaalisen raivon valtaan. Rikollisia murhaajia.
-
Polyester
Uskomattoman turha ja typerä kuolema. Verikysymys ei ole muistaakseni ollut otsikoissa Suomessa viime aikoina, mutta eiköhän tuo täälläkin vielä tule. Toivottavasti kuitenkin vain yleisellä tasolla eikä uusien veriuhrien takia.
Jos Vartiotorniseura noudattaisi johdonmukaisesti omia opetuksiaan, tuon perusteella pojallasi olisi mielestäni velvollisuus kuunnella isäänsä ainakin jonkin verran:
Verikysymys herättää hyvin ristiriitaisia ajatuksia Jehovan todistajissa ja uskon, ettei poikasi ole mikään poikkeus tässä suhteessa. Omatunto joutuu taistelemaan järjettömien sääntöjen kanssa.rippeli kirjoitti:Oma uskoni romahti aikoinaan, kun vastasyntynyt poikani oli kuolemanvaarassa verensiirtokiellon vuoksi.
Jos Vartiotorniseura noudattaisi johdonmukaisesti omia opetuksiaan, tuon perusteella pojallasi olisi mielestäni velvollisuus kuunnella isäänsä ainakin jonkin verran:
http://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/200044315 Entä jos vanhempasi menettelevät tavalla, jonka vuoksi heitä on vaikea kunnioittaa? Yritä nähdä asiat heidän kannaltaan. Eivätkö he olekin ’saaneet aikaan syntymäsi’ ja huolehtineet tarpeistasi? (Sananlaskut 23:22.) Eikö heidän vaikuttimenaan olekin rakkaus sinuun? (Heprealaisille 12:7–11.) Puhu vanhemmillesi kunnioittavasti ja selitä lempeyden hengessä, miltä sinusta tuntuu. Vaikka heidän suhtautumisensa ei miellyttäisikään sinua, älä puhu heille epäkunnioittavasti (Sananlaskut 24:29). Muista, miten Daavid säilytti kunnioituksensa Saulia kohtaan silloinkin, kun kuningas ei noudattanut Jumalan neuvoja. Pyydä, että Jehova auttaisi sinua tulemaan toimeen tunteittesi kanssa. ”Vuodattakaa sydämenne hänen eteensä”, sanoi Daavid. ”Jumala on turvamme.” (Psalmit 62:8; Valituslaulut 3:25–27.)