Luottamuksellista aineistoa
Valvoja: Moderaattorit
-
Festus
Luottamuksellista aineistoa
Tuosta oheisesta linkistä löytyy linkki sivustolle jolta voi ladata "Preparing for a child custody case involving religious issues" kirjasen.
Kirjanen sisältää yksityiskohtaista tieto mm. ristikuulustelu kysymyksistä. Itse en koskaan ole vastavaan törämnnyt, mutta kohtuu hyvin on seuran lakiosasto ainakin USAssa varautunut asiaan jos toiseenkin.
http://www.jehovahs-witness.net/watchto ... -Apple-Pie
Kirjanen sisältää yksityiskohtaista tieto mm. ristikuulustelu kysymyksistä. Itse en koskaan ole vastavaan törämnnyt, mutta kohtuu hyvin on seuran lakiosasto ainakin USAssa varautunut asiaan jos toiseenkin.
http://www.jehovahs-witness.net/watchto ... -Apple-Pie
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
- Tony
Re: Luottamuksellista aineistoa
Aaac näytti takavuosina suomentaneen kirjasesta oleellisen. Onhan toi aika huikeeta shaissea, mitä lasten suuhun pistetään. Malliesimerkki disinformaatiosta. Lapsen todellisilla kokemuksilla ja tuntemuksilla ei myöskään näytä olevan mitään merkitystä.
Aaac kirjoitti:Miten Jehovan todistaja -lapsia opetetaan valehtelemaan tuomarille
Jehovan todistajien kirjanen Preparing for Child Custody Cases on tarkoitettu niille Jehovan todistaja -vanhemmille, joilla on meneillään huoltajuuskiista ei-todistajan kanssa.
Kirjassa annetaan neuvoja siitä, miten Jehovan todistaja voi valmistautua psykologiseen kuulusteluun sekä siihen, miten tuomarille pitää vastata ”oikeaoppisesti”. Kirjasen tarkoitus on antaa Jehovan todistajista ja heidän elämäntavastaan mahdollisimman myönteinen kuva.
Kirjanen käsittelee viiden sivun verran kysymyksiä, joihin alaikäinen Jehovan todistaja -lapsi voi törmätä oikeudenkäynnin aikana. Jos tuomari haluaa kuulustella toisia nuoria Jehovan todistajia vertailukohteena, annetaan tällainen neuvo:
Sitten annetaankin jo sanasta-sanaan-vastauksia:Ole huolellinen, etteivät he saa sitä kuvaa, että he ovat kierroskonventin näytteessä, jolloin he esittäisivät, että heidän elämänsä tärkeimmät asiat ovat palvelus ja valtakunnansalilla käyminen. Esittele harrastuksia, askareita, sosiaalista toimintaa, urheilua ja erityisesti tulevaisuuden suunnitelmia. Ole huolellinen, etteivät he kaikki sano haluavansa tienraivaajiksi. Suunnitelmissa voi olla kaupallinen ala, naimisiin meno ja lasten hankkiminen, journalismi ja kaikki muut asiat. Saatat ehkä osoittaa kiinnostusta taidetta ja teatteria kohtaan.
Oletko nähnyt erilaisia uskonnollisia näkemyksiä nuoruudessasi? Kuinka se on vaikuttanut sinuun?
Kuinka jäsenyytesi Jehovan todistajissa on vaikuttanut elämääsi?Opin olemaan suvaitsevainen ja arvostamaan mielipiteiden runsautta; vaikka olen henkilökohtaisesti valinnut Jehovan todistajien opetukset, olen oppinut arvostamaan toisten oikeutta valita.
Eikö kolme [nykyisin kaksi] uskonnollista kokousta viikossa ole tylsää?Kommentoi totuuden positiivista arvoa; elämällä on tarkoitus, kiinnostus toisia ihmisiä kohtaan; hyvä moraali, lainkuuliaisuus jne.
Kuinka sinulla meni koulussa? Oliko sinulla ongelmia?Ei. Kokoukset ovat kiinnostavia. Osallistun teokraattiseen palveluskouluun ja opin puhumaan ihmisille. Seurustelen toisten nuorten kanssa kokouksissa. Teen sopimuksia sosiaalista ja virkistystoimintaa varten.
Ei yhtään; pysyin erossa huumeista; rötöstelevistä lapsista, näpistelystä jne. Sain kypsän näkemyksen koulutuksen tarpeesta, joten voin tehdä jotakin hyödyllistä ja kiinnostavaa elämässäni.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Misled
"Ole huolellinen, etteivät he saa sitä kuvaa, että he ovat kierroskonventin näytteessä, jolloin he esittäisivät, että heidän elämänsä tärkeimmät asiat ovat palvelus ja valtakunnansalilla käyminen. Esittele harrastuksia, askareita, sosiaalista toimintaa, urheilua ja erityisesti tulevaisuuden suunnitelmia. Ole huolellinen, etteivät he kaikki sano haluavansa tienraivaajiksi. Suunnitelmissa voi olla kaupallinen ala, naimisiin meno ja lasten hankkiminen, journalismi ja kaikki muut asiat. Saatat ehkä osoittaa kiinnostusta taidetta ja teatteria kohtaan."
Mä oon sanaton. Johtopäätös asiasta kun kaikki on kuultu on: "Valhetta kun oli uskontomme."
Mä oon sanaton. Johtopäätös asiasta kun kaikki on kuultu on: "Valhetta kun oli uskontomme."
-
Peeveli
Kyllä tuo aika sanattomaksi vetää..aivan uskomatonta toimintaa.Misled kirjoitti: Mä oon sanaton. Johtopäätös asiasta kun kaikki on kuultu on: "Valhetta kun oli uskontomme."
...Mess with the best, fuck the rest
-
Veli-Hopea
Mä kun luulin et palvelus ja valtakunnan salilla juokseminen on aina ykkönen. Niin mulle aina opetettiin..
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Emmy
Kunpa tämä olisi kaikkien luettavissa, varsinkin päätöstä tekevien käsillä. 
En siis kannata että lapsi annettaisiin mieluummin juopolle isälle kuin JT- äidille, but just saying.
En siis kannata että lapsi annettaisiin mieluummin juopolle isälle kuin JT- äidille, but just saying.
-
Polyester
Pari helmeä:
Eli täytyy valehdella, sillä tuotahan uskonto nimen omaan vaatii.Sivu 54:
You do not want to give the impression that your religion requires you to allow your child to die should a medical emergency arise.
Virallinen piiskaamislupa.Sivu 47:
Therefore, the goal of discipline is primarily, not to cause pain, but to train. Much of this can be accomplished without spanking, though that may be necessary at times.
-
Gloria
Kierroskonventin näytteet on kyllä usein täysin hatusta vedettyjä
.
Mutta nyt sitten lasten pitäis näytellä silleen vähän eri tavalla kun konventin näytteessä, "nyt lapset näytellään et teillä on ihan normaali elämä normaaleine harrastuksineen ja sosiaalisine suhteineen.." Niskakarvat nousee pystyyn tollaisesta.
Mutta nyt sitten lasten pitäis näytellä silleen vähän eri tavalla kun konventin näytteessä, "nyt lapset näytellään et teillä on ihan normaali elämä normaaleine harrastuksineen ja sosiaalisine suhteineen.." Niskakarvat nousee pystyyn tollaisesta.
-
YksinäinenSusi
Jos lasta on aiemmin jo peloteltu, että Jehova suuttuu kaksoiselämän viettämisestä niin lapsi saattaisi pelätä valehdella tilanteessa, jossa vanhempi pyytää valehtelemaan Jehovan nimissä.Gloria kirjoitti:Kierroskonventin näytteet on kyllä usein täysin hatusta vedettyjä.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Gloria
Niin, lapsien on varmasti vaikea hahmottaa milloin valehteleminen on ok ja milloin ei. Ja kun se vielä heille esitetään niin, että uskon asioissa kyse ei ole ollenkaan valehtelusta...Jos lasta on aiemmin jo peloteltu, että Jehova suuttuu kaksoiselämän viettämisestä niin lapsi saattaisi pelätä valehdella tilanteessa, jossa vanhempi pyytää valehtelemaan Jehovan nimissä.
-
Veli-Hopea
Joo hyvin kyllä opettavat että kyse on teeskentelystäJa kun se vielä heille esitetään niin, että uskon asioissa kyse ei ole ollenkaan valehtelusta...
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-
Polyester
Siinä voi lapsella olla ihmettelemistä, kun aikuinenkaan ei oikein ymmärrä.Gloria kirjoitti:Niin, lapsien on varmasti vaikea hahmottaa milloin valehteleminen on ok ja milloin ei. Ja kun se vielä heille esitetään niin, että uskon asioissa kyse ei ole ollenkaan valehtelusta...
Korostus minun. Tuo kertoo aika paljon.Ole huolellinen, etteivät he saa sitä kuvaa, että he ovat kierroskonventin näytteessä, jolloin he esittäisivät, että heidän elämänsä tärkeimmät asiat ovat palvelus ja valtakunnansalilla käyminen.
Viimeksi muokannut Polyester, 20.11.2014 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Polyester
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/blog ... roa-loydat
Ei sitten millään lailla kuulu asiaan? Edes vähän? Verrataanpa:Toimittaja: Hyväksyttekö lasten ruumiillisen kurittamisen?Veikko Leinonen: Ei missään tapauksessa. Se on ihan väärää puhetta. Ensinnäkin me rakastamme lapsia, halutaan niille kaikkea hyvää, niin ruumiillinen kurittaminen ei millään lailla kuulu asiaan.
Veikko ei taida lukea oman järjestönsä julkaisuja. Kannattaisi lukea, ettei tule höpöjä puhuttua televisiossa. Kirjallinen ohje on vuodelta 2008 eli suhteellisen tuore, ja mikäli uudempaa valoa ei asiasta ole kirjallisessa muodossa tullut, ohjetta voi ilman muuta pitää voimassa olevana.Therefore, the goal of discipline is primarily, not to cause pain, but to train. Much of this can be accomplished without spanking, though that may be necessary at times.
- Jaakko Ahvenainen
Tämän olen merkille pannut, eikä minullakaan ole tuoreempaa esittää. Kurituksen (lyömisen) ajatus on johdonmukainen Raamatun Vanhan testamentin näkökulman kanssa. On siis tässäkin suhteessa parempi totella Raamatun neuvoja kuin maailmallista lainsäädäntöä.Polyester kirjoitti:Kirjallinen ohje on vuodelta 2008 eli suhteellisen tuore, ja mikäli uudempaa valoa ei asiasta ole kirjallisessa muodossa tullut, ohjetta voi ilman muuta pitää voimassa olevana.
Mutta hei! Kuvitelkaapa, jos vetäisin turpaan jota kuta aikuista todistajaa, eikö hän (ensin lastaan piestyään) oitis tekisi minusta rikosilmoituksen pahoinpitelijänä maailmallisessa oikeudessa, koska en ole veli. Mutta jos hengelliset veljekset tappelevat nenät verissä, tämä lienee jo toinen juttu, eikä liene missään tapauksessa maailmallisen tuomioistuimen asia.
-
Polyester
Jehovan todistajat lakihenkisyydessään on kaiken kaikkiaan hyvin vanhatestamentillinen uskonto. Myös uusitestamentillinen he ovat siinä suhteessa, että tuovat mieleen Jeesuksen ajan fariseukset.Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Kurituksen (lyömisen) ajatus on johdonmukainen Raamatun Vanhan testamentin näkökulman kanssa. On siis tässäkin suhteessa parempi totella Raamatun neuvoja kuin maailmallista lainsäädäntöä.
Eikä myöskään hengelliseen tuomioistuimen, eiku siis "auttamiskomitean", jos ei ole kahta todistajaa. Vaikeaksi menee.Mutta jos hengelliset veljekset tappelevat nenät verissä, tämä lienee jo toinen juttu, eikä liene missään tapauksessa maailmallisen tuomioistuimen asia.