hiljaisesta kiltteydestä rangaistaan peruskoulussa

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
YksinäinenSusi

hiljaisesta kiltteydestä rangaistaan peruskoulussa

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Nykyään ei enää kymppiä saada käytöksestä olemalla hiljainen ja kiltti, kuten ennenvanhaan sai.
Mielestäni tämä on hyvä uudistus, koska eihän hiljaiset kiltit mitään saavuta elämässä.

http://yle.fi/uutiset/kiltti_ja_hiljain ... us/7700414
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Tony

Re: hiljaisesta kiltteydestä rangaistaan peruskoulussa

Viesti Kirjoittaja Tony »

Onhan tuossa pointtia. Ehdottomasti. Elämässä ei kovin pitkälle pääse hiljaa olemalla ja kilttiä näyttelemällä.

Itse taisin saada kerran kympin käytöksestä ja huolellisuudesta. Kolmannella luokalla kun ensimmäistä kertaa annettiin numerotodistus.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Ala-asteella taisin saada käytöksestä aina sen kympin. Oli melkoinen skandaali, jos jollakulla käytösnumero jäi alle tuon. Siihen sai kolttostella aika mehevästi.

Yläasteella käytösnumeron pohjanoteeraukseni oli vitonen. Siinä liikuttiin jo aikaansaannoksissa, joiden perusteella koulusta määräajaksi erottaminenkaan ei ollut kaukana. Olin siis varsin esimerkillinen jehovan pikku kerubi.
And Justice For All
Lottopallo

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

Muistan monessa jt-kodissa olleen hymypoika ja tyttöpatsaita vuosikertojen kanssa samassa kirjahyllyssä. Muistuu mieleen myös erään silmäätekevän vanhimman poika, joka oli todella lähellä joutua tarkkailuluokalle.

Olin itsekin varsinainen pikku-H, eli pikku-Harmagedon joskus kuudennella ja seiskalla varsinkin. Pitihän sitä näyttää.

Pysyäkseni asiassa; hiljaisesta ja kiltteydestä pitäisi ihan oikeastikin rangaista tai paremminkin viedä ala-asteella liian kiltinoloiset lapset jollekin kovettamisleirille. Säästyisi monelta pahalta vastaisuudessa, ettei tarvitsisi joutua pahimpien öyhöttäjien ja kiusaajien sadismin kohteeksi.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

sinner74 kirjoitti: Yläasteella käytösnumeron pohjanoteeraukseni oli vitonen. Siinä liikuttiin jo aikaansaannoksissa, joiden perusteella koulusta määräajaksi erottaminenkaan ei ollut kaukana. Olin siis varsin esimerkillinen jehovan pikku kerubi.
Jos en olisi liian utelias, jättäisin kysymättä että miten vanhempasi suhtautuivat?
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:
sinner74 kirjoitti: Yläasteella käytösnumeron pohjanoteeraukseni oli vitonen. Siinä liikuttiin jo aikaansaannoksissa, joiden perusteella koulusta määräajaksi erottaminenkaan ei ollut kaukana. Olin siis varsin esimerkillinen jehovan pikku kerubi.
Jos en olisi liian utelias, jättäisin kysymättä että miten vanhempasi suhtautuivat?
Kuten arvata saattaa. Demoni yritettiin saada pojasta pois sekä henkisillä, että fyysisillä keinoilla.
And Justice For All
stigma

Viesti Kirjoittaja stigma »

Jep. Normi on 8, herrantertut 9.
Vastaa Viestiin