Hyvää Joulua 2014!
Valvoja: Moderaattorit
-
rippeli
Re: Hyvää Joulua 2014!
Kun olin pikkuinen, niin meille tuli jouluaattona Pallarit kylään (Jouko Pallarin pikkuserkku perheineen, jos olen oikein ymmärtänyt). Sitten illalla jossain kohtaa meille tuli joulupukki. Tuli siis vahingossa väärään taloon. Eihän jt-perheissä ole kilttejä lapsia. Naapuriin oli menossa oikeasti. Kyllä me sitä naurettiin kun melkein meinattiin saada joululahjoja 
Let me go Master I hate you so
-
Markku Meilo
Tottamooses, tasapuolisesti myös niille jehovantodistajille, joilla on joulukuusi ja verhot ikkunan edessä, jotka paistavat kinkun millä tekosyyllä tahansa, jotka antavat lahjoja aatonaattona tai joulupäivänä, joilla on muunvärisiä kuin punaisia ulkovaloja, jotka tuskailevat asiakaspalvelussa kuinka olla vastaamatta joulutoivotuksiin jne...apostatesanta kirjoitti:...kaikille tasapuolisesti!
Snadina olin tsupparina radioliikkeessä ja joulun aikaan oli vastattava asiakkaiden toitotuksiin "hyviä pyhiä" tai muuta vastaavaa kiertoilmausta. Jehovantodistajan elämä on nuoralla tanssimista ja etenkin joulun tienoilla. Kotona minua valistettiin, ettei tulisi edes oleilla tilassa, jossa on joulukuusi. Samasta lähteestä minua myös rohkaistiin soittamaan rahakorvausta vastaan joululevyjä, siis taustamusiikkia, Naisten joulumessuilla. En nyt muista oliko kyseisinä vuosina paikalla joulukuusi, mutta se ei kai olisi haitannut, koska joulumusiikin soittamisesta sai fyrkkaa.
-
Occamin partaveitsi
En ole viettänyt minäkään joulua koskaan, täytyy tunnustaa, että se lapsena hieman harmitti, mutta varttuneemmalla iällä ei harmittanut yhtään, päinvastoin olin helpottunut-- kun ei tavinnut hössöttää joulukiireissä.
En viettänyt joulua edes silloin kun olin erotettu--ei kiinnostanut. Lahjoja toki annan lapsille ja lapsenlapsille silloin tällöin --jopa joulunakin.
En viettänyt joulua edes silloin kun olin erotettu--ei kiinnostanut. Lahjoja toki annan lapsille ja lapsenlapsille silloin tällöin --jopa joulunakin.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
- Jaakko Ahvenainen
Keskityn otsikon aiheeseen ja toivotan Hyvää Joulua 2014 ja vielä parempaa Uutta Vuotta 2015 säätyyn katsomatta.
PS. Niin, Jouko, ei yksinäisen eläjän enemmälti tarvitse joulua häärätä. Sitä tulee toimeen pelkällä leivällä, perunalla ja kaurapuurolla, mutta tottamooses minä jouluruoan särpimistä aloittaessani luen jouluevankeliumin Luukkaan mukaan. Se lienee niin, että tapansa kullakin.
PS. Niin, Jouko, ei yksinäisen eläjän enemmälti tarvitse joulua häärätä. Sitä tulee toimeen pelkällä leivällä, perunalla ja kaurapuurolla, mutta tottamooses minä jouluruoan särpimistä aloittaessani luen jouluevankeliumin Luukkaan mukaan. Se lienee niin, että tapansa kullakin.
-
rippeli
Miten voi olla helpottunut jostain, mitä ei ole ikinä kokenut?Jouko Pallari kirjoitti:En ole viettänyt minäkään joulua koskaan, täytyy tunnustaa, että se lapsena hieman harmitti, mutta varttuneemmalla iällä ei harmittanut yhtään, päinvastoin olin helpottunut-- kun ei tavinnut hössöttää joulukiireissä.
Let me go Master I hate you so
-
andromeda
Hyvää Joulua kaikille!
-
Occamin partaveitsi
"Rippeli kirjoitti..."Miten voi olla helpottunut jostain, mitä ei ole ikinä kokenut?"
Ihan hyvä huomio!
Olen kuitenkin elämäni aikana voinut nähdä, kuinka jotkut (ei suinkaan kaikki) jopa tressaantuvat joulun valmisteluista ja lahjojenostovelvollisuudesta, ja tunnen jo sisimmässäni, että minulle tuo ei sovi.
Mutta arvostan ihan myönteisesti niitä ihmisiä jotka jaksavat tämän kaiken joulun antaman työmäärän viedä kunnialla läpi.
Itse asiassa pidän muutamista joulun tuomista tunnelmista, kuten kauniista joululauluista ja sävelmistä, itse pidän esim. Sylvian joululaulusta hyvin paljon. Laulan sitä jopa itsekkin silloin tällöin.
Myös Jaakko Ahvenaisen tapa nauttia jouluateria lukemalla myös samassa yhteydessä Joulun Evankeliumi, se on kaunista ja tunteellista.
Ylipäänsä joulun tunnelma on ihan OK.
Eli,... HYVÄÄ JOULUA VAIN KAIKILLE.
Ihan hyvä huomio!
Olen kuitenkin elämäni aikana voinut nähdä, kuinka jotkut (ei suinkaan kaikki) jopa tressaantuvat joulun valmisteluista ja lahjojenostovelvollisuudesta, ja tunnen jo sisimmässäni, että minulle tuo ei sovi.
Mutta arvostan ihan myönteisesti niitä ihmisiä jotka jaksavat tämän kaiken joulun antaman työmäärän viedä kunnialla läpi.
Itse asiassa pidän muutamista joulun tuomista tunnelmista, kuten kauniista joululauluista ja sävelmistä, itse pidän esim. Sylvian joululaulusta hyvin paljon. Laulan sitä jopa itsekkin silloin tällöin.
Myös Jaakko Ahvenaisen tapa nauttia jouluateria lukemalla myös samassa yhteydessä Joulun Evankeliumi, se on kaunista ja tunteellista.
Ylipäänsä joulun tunnelma on ihan OK.
Eli,... HYVÄÄ JOULUA VAIN KAIKILLE.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
-
Veli-Hopea
Ihan offtopicciin menee sellasta se nyt on :
Eli sama uskontoon (tässä tapauksessa Jehovantodistajuuteen ) sovellettuna quottaan sen näin:
Tässä on sellanen pikkunen pätkä jota haluan soveltaa ja muutella sanoja, en koskemaan Pallaria mitenkään vaan muuten vaan koska kyseinen pätkä on hyvä ja siitä saa ajatusta muuhunkin.Olen kuitenkin elämäni aikana voinut nähdä, kuinka jotkut (ei suinkaan kaikki) jopa tressaantuvat joulun valmisteluista ja lahjojenostovelvollisuudesta, ja tunnen jo sisimmässäni, että minulle tuo ei sovi.
Eli sama uskontoon (tässä tapauksessa Jehovantodistajuuteen ) sovellettuna quottaan sen näin:
Niin, kaikilla on vapaa tahto viettää ja olla viettämättä. Jos ei sovi, ei sovi. Hyvä sentäs että joulun kohdalla on valinnanvapaus ilman sanktioita.Olen kuitenkin elämäni aikana voinut nähdä, kuinka jotkut (ei suinkaan kaikki) jopa tressaantuvat kokous/konventti/kenttä valmisteluista ja palvelusvelvollisuudesta, ja tunnen jo sisimmässäni, että minulle tuo ei sovi.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Veli-Hopea
Pitää nyt vielä lisätä:
Joskus tuntuu siltä että stressiin ja turhaan kiireeseen vetoaminen joulun takia on muodostunut todistajuudessa jo pieniksi sanonnaksi ja puolustukseksi.
Siitähän ei voi kiistellä josko joulutohinat ei kiireitä ja sterssiä voisi joillekkin aiheuttaa ja silloinhan on parempi pidättäytyä asiasta, mutta on aina muistettava montako kertaa vuodessa nämä konventit/ kokoukset / kenttäpalvelukset ovat. Nekin aiheuttavat monille hyvin paljon sterssiä ja rahaakin kuluu.
Taas kun toisille konventit ym. Voi olla joillekkin vuoden odotetuin kohokohta ihanuuksineen ,toisille sitä on joulu.
Nyt näin todistajuusesta ja joulusta ulkopuolisena ihmisenä täytyy sanoa etten tunne vielä yhtään, joka valittaa joulusta, sen kiireistä ja stersseistä, mutta voitte arvata tunnenko niitä jotka ovat aina valittaneet todistajuuden tuomista kiireistä ja retseistä.
Anteeksi avautuminen. Tämä yleisesti esitetty stressiin ja kamalaan kiireeseen vetoaminen ei tunnu loogiselta.
Joskus tuntuu siltä että stressiin ja turhaan kiireeseen vetoaminen joulun takia on muodostunut todistajuudessa jo pieniksi sanonnaksi ja puolustukseksi.
Siitähän ei voi kiistellä josko joulutohinat ei kiireitä ja sterssiä voisi joillekkin aiheuttaa ja silloinhan on parempi pidättäytyä asiasta, mutta on aina muistettava montako kertaa vuodessa nämä konventit/ kokoukset / kenttäpalvelukset ovat. Nekin aiheuttavat monille hyvin paljon sterssiä ja rahaakin kuluu.
Taas kun toisille konventit ym. Voi olla joillekkin vuoden odotetuin kohokohta ihanuuksineen ,toisille sitä on joulu.
Nyt näin todistajuusesta ja joulusta ulkopuolisena ihmisenä täytyy sanoa etten tunne vielä yhtään, joka valittaa joulusta, sen kiireistä ja stersseistä, mutta voitte arvata tunnenko niitä jotka ovat aina valittaneet todistajuuden tuomista kiireistä ja retseistä.
Anteeksi avautuminen. Tämä yleisesti esitetty stressiin ja kamalaan kiireeseen vetoaminen ei tunnu loogiselta.
-
Veli-Hopea
Vielä yksi asia. Onko kenelläkään mitään keskiarvoa ( esm ex-vanhimmilla kkn lahjoitusten perusteella) , paljonko rivijullen palvelukseen käytettävän rahan määrä lahjoituksineen vuodessa on?
Tuskin,mutta onko heittää mutuarviota?
Tuskin,mutta onko heittää mutuarviota?
-
Peeveli
Paljon, sen muistan että omat vanhempani lahjoittivat 200mk kuussa(nykyään menee varmaan se 50-100e), lasten oli hyvä (piti) lahjoittaa 20mk kuussa.
Bensat voi laskea et se 3xvko salille,kentät ja konventit 100-300km.
Kun piti maksella sali niin sitä en tiedä paljonko siihen on vielä jokainen sitoutunut maksamaan.
+Nykysellään varmaan testamenttaavat vielä talonsa vt-lahkolle.
Bensat voi laskea et se 3xvko salille,kentät ja konventit 100-300km.
Kun piti maksella sali niin sitä en tiedä paljonko siihen on vielä jokainen sitoutunut maksamaan.
+Nykysellään varmaan testamenttaavat vielä talonsa vt-lahkolle.
...Mess with the best, fuck the rest
-
Veli-Hopea
Niin sitä vaan kuinka todistajat huutelevat joskus kuinka jouluna ihmiset laittavat itsensä vararikkoon ostaessa joululahjoja jne. Jotakin keskiarvoja lahjojen ostoon googlasin ja pääsin keskiarvolta siihen että suomalaiset kuluttavat himpun päälle 300€ joululahjoihin.Paljon, sen muistan että omat vanhempani lahjoittivat 200mk kuussa(nykyään menee varmaan se 50-100e)
No, enmä mitään kantaa ota ja kunhan itsekin huudan, että tämä on kerran vuodessa ja voipi olla että todistaja kuluttaa lahkoonsa enemmän kuin tuo / vuosi, joten turha se on huutaa että joulu on kallis,se kun ei kuulosta loogiselta sekään.
-
Bergerac
Rauhallista Joulun aikaa !!
Myös vilpittömille Jehovan Todistajille harvinaisen hyvää Joulua.
Ja toivotan vilpittömille Jehovan Todistajille myös maukasta joulua. Voihan sitä hyvällä omalla tunnolla "sesonkiajan-tuotteita" ostaa JOULUNA kun niitä on ilmeisesti hivenen hankalampi saada muina aikoina. <- tosin tämä selitys on vesittynyt jo vuosien varrella reaalielämässä koska tarjontaa on tai sitä saa kautta vuoden. Mutta se ei estä sitä että jotkut vilpittömät todistajat saattavat vielä tänäkin päivänä perustella "joulutuotteiden" ostamista ns sesonkituotteena.
https://www.youtube.com/watch?v=xb-pX7sIjFY
Perinteinen lumiukko tänään 11:28 tv2
Myös vilpittömille Jehovan Todistajille harvinaisen hyvää Joulua.
Ja toivotan vilpittömille Jehovan Todistajille myös maukasta joulua. Voihan sitä hyvällä omalla tunnolla "sesonkiajan-tuotteita" ostaa JOULUNA kun niitä on ilmeisesti hivenen hankalampi saada muina aikoina. <- tosin tämä selitys on vesittynyt jo vuosien varrella reaalielämässä koska tarjontaa on tai sitä saa kautta vuoden. Mutta se ei estä sitä että jotkut vilpittömät todistajat saattavat vielä tänäkin päivänä perustella "joulutuotteiden" ostamista ns sesonkituotteena.
https://www.youtube.com/watch?v=xb-pX7sIjFY
Perinteinen lumiukko tänään 11:28 tv2
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Lottopallo
Eikös se jotain sensuuntaista ollut, että lahjoja annetaan ympäri vuotta eikä jouluna. Olisikohan ne pullat noin hyvin uunissa, epäilen.
Kohta joulusaunaan, hyvää juomaa ja ruokaa. Mukavaa yhdessäoloa ja iloista mieltä. On se joulu joskus paljon huonomminkin tullut vietettyä.
Terveisiä. (tonttulakkihymiö)
Kohta joulusaunaan, hyvää juomaa ja ruokaa. Mukavaa yhdessäoloa ja iloista mieltä. On se joulu joskus paljon huonomminkin tullut vietettyä.
Terveisiä. (tonttulakkihymiö)
-
Markku Meilo
Tuota väitettä kuuli aina joulun tienoilla, ja olen sitä itsekin selitellyt ollessani jt-mielenhallinnassa. En vaan muista kohdanneeni yhtään kyseisenmallista tilannetta, jossa jotain lahjaa olisi annettu juhlallisemmalla tavalla kuin vain vaikka ostamalla kasvavalle lapselle uudet pläägät ku edelliset jäi snadeiks.Lottopallo kirjoitti:Eikös se jotain sensuuntaista ollut, että lahjoja annetaan ympäri vuotta eikä jouluna. Olisikohan ne pullat noin hyvin uunissa, epäilen.
Sen sijaan kuulin tapauksista, joissa lahjoja annettiin joko päivää ennen tai päivää myöhemmin jouluaatosta. Hyvinkään Vehkojalla asunut duunikaveri kertoi (aikuisena kääntyneestä) jt-naapuristaan, joka jouluisin veti verhot eteen ja hankki joulukuusen. Kertoi duunikaverilleni, ettei malttanut jättää joulunviettoa, vaikka tiesi seurakunnan karsastavan toimintaansa.
Mä olen ollut siedätys-avohoidossa parikymmentä joulunaikaa ja nyt siedän jo jotenkin joulu-sanaa, mutta joululauluja en siedä, en edes yritä. Lähinnä kilpailen radion tarjonnan kanssa isojen poikien sanoituksilla.Kohta joulusaunaan, hyvää juomaa ja ruokaa. Mukavaa yhdessäoloa ja iloista mieltä. On se joulu joskus paljon huonomminkin tullut vietettyä.
Kuin myös, mutta foliohattuhymiöllä.Terveisiä. (tonttulakkihymiö)