Olemmeko me ex-todistajat onnettomia?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

anne58li

Re: Olemmeko me ex-todistajat onnettomia?

Viesti Kirjoittaja anne58li »

Itse olin masentunut jt aikana ja kun sitten sain lähdöt sieltä olin helpottunut. Olen paljon onnellisempi nyt kuin 28 v sitten.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

anne58li kirjoitti:Itse olin masentunut jt aikana ja kun sitten sain lähdöt sieltä olin helpottunut. Olen paljon onnellisempi nyt kuin 28 v sitten.

Varmaan vain sattunut minun kohdalle sellainen tilanne, etten ole tavannut ainuttakaan ex-todistajaa ,joka olisi onnettomampi kuin jt aikana. Kai sitä niitäkin löytyy , enpä tiiä
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Voimantorni

Viesti Kirjoittaja Voimantorni »

anne58li kirjoitti:Itse olin masentunut jt aikana ja kun sitten sain lähdöt sieltä olin helpottunut. Olen paljon onnellisempi nyt kuin 28 v sitten.
Monet ovat kuvailleet samanlaisia tuntemuksia. Ja kyllä se varmasti jostakin kertoo.

Itse en voi sanoa olleeni varsinaisesti masentunut Jt-vuosinani. Mutta en kyllä aivan oma itsenikään ollut, koska järjestön opit ja maailmankuva ohjasivat ajatteluani voimakkaasti. Liityin todistajiin 20-vuotiaana ja erosin 30-vuotiaana. Toki muistan myös monia hyviäkin hetkiä noilta vuosilta, mutta kun kaiken summaa yhteen, niin valheessa elämistähän se oli. Lahko valjastaa jäseniensä elämät sen omien etujen ajamiseen, eikä tämä ikävä kokonaiskuva muutu siitä miksikään, että systeemi verhotaan "Jumalan palvelemisen" tai "Totuudessa vaeltamisen" valheelliseen kääreeseen. Useat Vartiotorni-seuran opit ovat todistettavasti valheella ylläpidettyjä, jopa lukuisia ihmiselämiä vaatinut verioppikin. Tämä kertoo tuon järjestön johtajista ja heidän moraalistaan kaiken tarpeellisen.
Mutta niin se vain on: totuus vapauttaa.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Mutta niin se vain on: totuus vapauttaa.
Sataprosenttisesti samaa mieltä. Niin kauan kuin syötetään valheita ja uskoo niihin, on myös tottelevainen orja niille.
Totuus vapauttaa orjuudesta henkisesti, jolloin löytyy jonkinmoiset voimavarat irtautua tuosta vankeudesta ja orjuudesta.

"And ye shall know the truth, and the truth shall make you free"

And damn that it feels good! No more lies!
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Vt-seuralla ei ole muuta keinoa kuin demonisoida kaikki muu elämäntapa, paitsi maailman onnellisimman kansan tittelin kybersodalla voittanutta Pohjois-Koreaa emuloiva jehovantodistajuus.
artoodetoo

Viesti Kirjoittaja artoodetoo »

Muuten on paljon helpottuneempi olo, mutta kun suurin osa (ei onneksi kaikki) entisistä JT-ystävistä karttavat, niin kaveripiiri on kutistunut valitettavan pieneksi.
Lottopallo

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

Puhtaalta pöydältä on aina aika ajoin hyvä lähteä.

"Kaveripiiri" kutistuu aina välillisesti, mutta parempia saa aina tilalle.
Vastaa Viestiin