Jehovan todistajuus pilasi elämäni
Valvoja: Moderaattorit
-
Menneisyyden vanki
Jehovan todistajuus pilasi elämäni
Nyt sen uskallan sanoa jo ääneen tai ainakin kirjoittaa julki.
Monta mahdollisuuksien ovea jäi avaamatta todistajuuden takia.
Harmagedonin pelko ja siitä seurannut ahdistus hallitsi lapsuus- ja nuoruusaikaa. Minulla on täysin muistamattomia ajanjaksoja elämässä.
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia ja "mustia aukkoja".
Irrottautuminen jt-yhteisöstä ei käynyt kivuttomasti.
Monta mahdollisuuksien ovea jäi avaamatta todistajuuden takia.
Harmagedonin pelko ja siitä seurannut ahdistus hallitsi lapsuus- ja nuoruusaikaa. Minulla on täysin muistamattomia ajanjaksoja elämässä.
Irrottautuminen jt-yhteisöstä ei käynyt kivuttomasti.
-
Tuiki Tuntematon
- Viesti:
Re: Jehovan todistajuus pilasi elämäni
En ole itse koskaan ollut todistaja, mutta lapsuus- ja nuoruusaikaani on vahvasti hallinnut äitini uskonto. Minäkin yritän rakentaa itsestäni kokonaista.
Ajattelen kolkuttelevani oikeita ovia, vaikka tällainen "mihinkään kuulumattomuus" tuntuu ajoittain hyvin yksinäiseltä. Parempi kuitenkin ajatella omilla aivoillaan yksin, kuin sulkea silmänsä ja sydämensä kaikelta kauniilta.
Pääsit läpi "mustien aukkojen", se on hyvä. Toivon sinulle rohkeutta luottaa itseesi ja jatkaa eteenpäin.
Ajattelen kolkuttelevani oikeita ovia, vaikka tällainen "mihinkään kuulumattomuus" tuntuu ajoittain hyvin yksinäiseltä. Parempi kuitenkin ajatella omilla aivoillaan yksin, kuin sulkea silmänsä ja sydämensä kaikelta kauniilta.
Pääsit läpi "mustien aukkojen", se on hyvä. Toivon sinulle rohkeutta luottaa itseesi ja jatkaa eteenpäin.
-
Veli-Hopea
On. Ja paljon. Jotakin on tapahtunut . olen aina ajatellut että tuskin olen ainut jolla on menneisyys kadonnut.Minulla on täysin muistamattomia ajanjaksoja elämässä.
Jonninverran oon kitissyt itelleni sitä kun ei taho muistaa nuoruudesta mitään lukuunottamatta jotakin pieniä murusia. Ehkä hieman liioiteltua, mutta jotenkin näin se on myönnettävä.
En tiedä josko asialle olis jotakin tehtävissä
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
rippeli
Velipoika on edelleen jt, mutta on joskus valittanut sitä, ettei muista lapsuusajoista juuri mitään. Syytä voi vain arvailla, mutta kaipa sellainenkin mahdollista on. Minua itseäni harmittaa eniten se, että nuorena jäi koulut ja armeija käymättä. Nyt sitten aikuisiällä on pitänyt hankkia koulutusta teinien seassa ja selitellä mitenkäs nyt silleen...
Kovasti vain tsemppiä aloituksen kirjoittaneelle. Luulen, että tällä palstalla aika moni ajattelee samalla tavalla.
Kovasti vain tsemppiä aloituksen kirjoittaneelle. Luulen, että tällä palstalla aika moni ajattelee samalla tavalla.
Let me go Master I hate you so
-
Vieras
Kai lapsuudessas jotain hyvääkin muisteltavaa on..Menneisyyden vanki kirjoitti:Harmagedonin pelko ja siitä seurannut ahdistus hallitsi lapsuus- ja nuoruusaikaa.
-
Elisenda
Mäkin pelkäsin harmagedonia, ja loppuvainoja vielä enemmän. Pieni ääni kuiski takaraivossa, että "tuolla sun asenteella et ikinä tule mihinkään paratiisiin pääsemään". Kaipa mä sitten ajattelin, että yritän nyt elellä sääntöjen mukaan niin pitkälle kuin mahdollista, niin vainojen aikaan kidutetaan vähemmän ja ehkä sitten harmagedonissa saan armollisen kuoleman. Selittämätön ahdistus ja paha olo seurasi mukana koko nuoruuden ja varhaisaikuisuuden. Usein ajattelin, että kun tämä kaikki on jo nyt niin kauheaa, niin minkälaisia ne loppuvainot voi olla ja miten niistä muka voisi selvitä. Jossain vaiheessa (nolostuttavan myöhään) kuppi sitten meni totaalisesti nurin ja pakotti muutokseen ja silmien aukaisuun. Eihän kukaan muutu, ellei ole ihan pakko ja sitten vasta kun ainoastaan jääminen tuntuu lähtemistä mahdottomammalta.Menneisyyden vanki kirjoitti:Harmagedonin pelko ja siitä seurannut ahdistus hallitsi lapsuus- ja nuoruusaikaa.
Uskon kyllä ihan vilpittömästi, että jt-menneisyydestä voi kuitenkin selvitä ja eheytyä ja sen vangiksi ei tarvitse jäädä. Esim. psykoterapiasta voi olla apua haitallisten ajattelumallien korvaamisessa toimivimmilla ja se parhaimmillaan auttaa ymmärtämään itseä ja omaa toimintaa paremmin ja saattaisi se auttaa muistamaan noita unohtuneita lapsuusmuistojakin. Ei se kyllä mikään ihmelääke ole, vaan vaatii aitoa halua tutustua itseensä ja täytyyhän siihen panostaakin jotain, ainakin aikaa ja rahaa. Koen kuitenkin hyötyneeni omasta terapiasta merkittävästi.
"Niin minun äitini itki hieman ja kuiskas miksi sä lähdet?
Kun täällä on turva ja täällä on rauha ja taivaalla kauneimmat tähdet.
Mä sanoin täällä puhua saa vaan jos haluaa kiittää.
Kuka niin voi olla, kenelle se riittää?" M. Vilkkumaa, Timantti
Kun täällä on turva ja täällä on rauha ja taivaalla kauneimmat tähdet.
Mä sanoin täällä puhua saa vaan jos haluaa kiittää.
Kuka niin voi olla, kenelle se riittää?" M. Vilkkumaa, Timantti
-
ajoulupukisti
Itselläni oli vähän Jason Bourne fiilis ja välillä on vieläkin. Luulen, että se kuuluu osana aikuiseksi kasvamista. Ja todistajista lähteminen on aikuiseksi kasvamista, jos mielipidettäni kysyy. Epäilen, että maailmanlopulla fantasioivista uskonnoista poislähtevillä on aika paljon blackout'eja ajasta, jolloin olivat mukana fantasioimassa.
"Ilmaus "uskollinen ja ymmärtäväinen orja" viittaa siis ryhmänä kaikkiin niihin tuon voidellun hengellisen kansan jäseniin, jotka kulloinkin ovat eläneet maan päällä vuodesta 33 lähtien aina nykyaikaan saakka" -w04 1/3 s. 8-12
-
Veli-Hopea
Syy miksi elämä pilalle on mennyt voi olla myös tämä jw.orgin itsensä kirjoittama :
Niin aiheuttaa, se on nähty.
http://www.jw.org/fi/julkaisut/kirjat/r ... -palvonta/Väärällä uskonnolla ei ole todellista arvoa sen enempää kuin väärällä rahallakaan. Mikä pahempaa, väärä uskonto aiheuttaa suorastaan vahinkoa
Niin aiheuttaa, se on nähty.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?