Jouko Pallari kirjoitti:
Tiedemiehet ovat keksineet syyn vanhenemiseen. Oxfordin tutkimuksen mukaan vanheneminen johtuu siitä, että ihminen ikääntyy.
Lähde Aamulehti 31.12.2014. (Pitkon ja Sihdon vuosikatsaus)
Voisitko laittaa linkin, kiinnostaa mitä tuossa artikkelissa on sanottu?
Vai onko juttu pelkästään paperilehdessä, en ainakaan pikakatsauksella löytänyt Aamulehden nettisivuilta?
Jouko Pallari kirjoitti:
Tiedemiehet ovat keksineet syyn vanhenemiseen. Oxfordin tutkimuksen mukaan vanheneminen johtuu siitä, että ihminen ikääntyy.
Lähde Aamulehti 31.12.2014. (Pitkon ja Sihdon vuosikatsaus)
Voisitko laittaa linkin, kiinnostaa mitä tuossa artikkelissa on sanottu?
Vai onko juttu pelkästään paperilehdessä, en ainakaan pikakatsauksella löytänyt Aamulehden nettisivuilta?
Vanheneminen johtuu siitä että ihminen ikääntyy? Miksi mä en ymmärrä tätä? Ikääntyykö ihminen myös koska vanhenee?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Veli-Hopea kirjoitti:Vanheneminen johtuu siitä että ihminen ikääntyy? Miksi mä en ymmärrä tätä? Ikääntyykö ihminen myös koska vanhenee?
Olen antanut itseni ymmärtää, että olemukseltaan nuorekkaat ihmiset ovat iän myötä keskimäärin terveempiä ja elävät pidempään. Siis noin tilastollisesti, vaikka yksittäistapauksessa sairaus voi toki viedä missä iässä vain. Osaltaan kyse on elämäntavoista, mutta myös babyface-geeneistä saattaa tässä suhteessa olla etua.
Nykyisin länsimaisessa kulttuurissa on kuolemasta tehty hyvin steriili käsite. Ei kovin montaa vuosikymmentä sitten ruumislauta roikkui riihen seinällä ja isäntä itse oli askarrellut puhdetöinään arkkunsa. Kuten Make mainitsi, vainajan valvojaiset olivat hyvin tavallisia etenkin ortodoksien keskuudessa.
Arkistoissani on valokuva isoisäni hautajaisista. Arkun kansi on auki ja läheiset jättivät hänelle jäähyväisensä. Samankaltainen perinne jatkuu hieman steriileimmissä tiloissa edelleen, mikäli arkkua voidaan kohtuudella avata (aina ei voida, eikä ole syytäkään).
Ihminen lienee ainoa otus maan päällä, joka tajuaa kuolevaisuutensa siinä merkityksessä, että haluaisi elää ikuisesti. Tälläkin idealla on kymmenien vuosituhanten perinteet.
Mutta onko ikuista elämää, jää kohdallani nähtäväksi.
Tästä huolimatta leppoisaa Uutta vuotta
t. Jahve Nainen.