Joka ei ole vielä katsonut, kannattaa katsoa elokuva nimeltä Härmä. On vielä Areenassa näytillä
1 päivän ajan, eli kannattaa katsoa vaikka tänään, huomenna jo myöhäistä.
On vaikuttavan hyvin tehty kotimainen elokuva, ja tosi jännittävä.
http://areena.yle.fi/tv/2226391
Härmä
Valvoja: Moderaattorit
-
YksinäinenSusi
Härmä
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Lothar II
Re: Härmä
Täytyy sanoa, että hieman petyin. Oli kliinisen oloinen toteutus, tietyt näyttelijät eivät oikein sopineet roolituksiin.
Sen ajan talojen pihat eivä kasvaneet nurmikkoa. Vaatteet olivat puhtaita ja prässätyn näköisiä, kuinkahan todellisuudessa. Olisivatko yrittäneet USAN:n markkinoille.?
Kyllä sitä kuitenkin katteli.
Sen ajan talojen pihat eivä kasvaneet nurmikkoa. Vaatteet olivat puhtaita ja prässätyn näköisiä, kuinkahan todellisuudessa. Olisivatko yrittäneet USAN:n markkinoille.?
Kyllä sitä kuitenkin katteli.
- Tony
Epääleksää Lothar II, notta meillä pohojammaalla ei olisi ollu kaunehinta ja suurinta jo ennenku sellaasia oli eres keksittykää? 
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
- Tony
Jotaan hämäläästyneeren entisten härmäläästen luopiovääristelyytä.Lothar II kirjoitti:En epääle, ainakaan jos katsotaan henkirikos- ja juopottelutilastoja 150 vuotta sitten
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
YksinäinenSusi
Minua tuossa elokuvassa harmitti hiukan se kun se hyvis-veli otti aina pataan siltä pahis-veljeltä.
Mutta toisaalta sitten ajattelen että elokuvassa haluttiin tuoda esiin, että jos joku on hyvis, niin hän toimii oikeudenmukaisesti kaikessa, eikä suostu esmes tappamaan edes sitä pahista vaikka olisi tilaisuus.
Pahiksen taas on helppo hallita väkivallalla ja sorrolla, kun hyvikset ei voi mitään asialle.
Mutta sitten kuitenkin lopulta tulee se vallankumous(tosielämässäkin) ja sortaja syrjäytetään vallankahvasta, koska sortaja on saanut hyvikset suuren vihan valtaan, jopa niin suuren että joku hyvis voi sen pahiksen jopa tappaa.
Aina löytyy villeimmällekin hevoselle lopulta se kesyttäjä, kun tarpeeksi reuhaa.
Mutta toisaalta sitten ajattelen että elokuvassa haluttiin tuoda esiin, että jos joku on hyvis, niin hän toimii oikeudenmukaisesti kaikessa, eikä suostu esmes tappamaan edes sitä pahista vaikka olisi tilaisuus.
Pahiksen taas on helppo hallita väkivallalla ja sorrolla, kun hyvikset ei voi mitään asialle.
Mutta sitten kuitenkin lopulta tulee se vallankumous(tosielämässäkin) ja sortaja syrjäytetään vallankahvasta, koska sortaja on saanut hyvikset suuren vihan valtaan, jopa niin suuren että joku hyvis voi sen pahiksen jopa tappaa.
Aina löytyy villeimmällekin hevoselle lopulta se kesyttäjä, kun tarpeeksi reuhaa.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.