Musiikkia
Valvoja: Moderaattorit
-
Jakke
Musiikkia
Tähän ketjuun vois heitellä vaikkapa mielenkiintoisia musalöytöjä tai muuta aiheeseen liittyvää löpinää.
Itse löysin tässä muutama kuukausi sitten mainion ruotsalaisbändin nimeltään Therion. Vanhempaan tuotantoon en ole vielä tutustunut, mutta ainakin heidän uusin tuotoksensa nimeltään Cothic Kabbalah saattaisi upota sellaisille jotka tykkää esim. Nightwishista. Ajoittain melkoista progeilua ja vaatii muutaman kuuntelun avautuakseen, mutta niinhän hyvät levyt yleensäkin tekevät.
Toinen levy, minkä parissa on tullut intoiltua on (ainakin itselleni vähän yllättäen) HIMin Venus Doom. Ville laulaa paremmin kuin koskaan ja vaikka varsinainen megahitti puuttuukin, niin tasainen laatu nostaa levyn HIMin parhaimmaksi tuotokseksi. Hillitty soundimaailman muutos on mielestäni onnistunut ja sävellyskynä on ollut hyvässä vireessä.
Nightwishin uutuus oli taas lievä pettymys. Uusi laulaja on ihan ok, mutta en ole oikein ymmärtänyt levyn saamia suitsutuksia. Mun mielestä Dark Passion Play on "ihan jees", mutta ei todellakaan mitään klassikkoainesta, vaikka niinkin on ulkomaisissa lehdissä kirjoiteltu.
Itse löysin tässä muutama kuukausi sitten mainion ruotsalaisbändin nimeltään Therion. Vanhempaan tuotantoon en ole vielä tutustunut, mutta ainakin heidän uusin tuotoksensa nimeltään Cothic Kabbalah saattaisi upota sellaisille jotka tykkää esim. Nightwishista. Ajoittain melkoista progeilua ja vaatii muutaman kuuntelun avautuakseen, mutta niinhän hyvät levyt yleensäkin tekevät.
Toinen levy, minkä parissa on tullut intoiltua on (ainakin itselleni vähän yllättäen) HIMin Venus Doom. Ville laulaa paremmin kuin koskaan ja vaikka varsinainen megahitti puuttuukin, niin tasainen laatu nostaa levyn HIMin parhaimmaksi tuotokseksi. Hillitty soundimaailman muutos on mielestäni onnistunut ja sävellyskynä on ollut hyvässä vireessä.
Nightwishin uutuus oli taas lievä pettymys. Uusi laulaja on ihan ok, mutta en ole oikein ymmärtänyt levyn saamia suitsutuksia. Mun mielestä Dark Passion Play on "ihan jees", mutta ei todellakaan mitään klassikkoainesta, vaikka niinkin on ulkomaisissa lehdissä kirjoiteltu.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
-
hijt
Re: Musiikkia
Minä olen suuri Waltari-fani. Muita bändejä, jotka iskee ihan täysillä on mm. Incubus, AFI, Paradise Lost, Placebo, Rammstein, PMMP...
Tää on ehkä vähän nolo, mut kävin viime viikolla katsomassa Take Thatin keikan ja pojat veti niin hienon shown että harkitsen nyt vakavasti niiden kokoelmalevyn ostamista...
Tää on ehkä vähän nolo, mut kävin viime viikolla katsomassa Take Thatin keikan ja pojat veti niin hienon shown että harkitsen nyt vakavasti niiden kokoelmalevyn ostamista...
Oon vähän samoilla linjoilla tuon Dark Passion Playn suhteen. Tykkään Anetesta, ja sillä levyllä on todella komeita biisejä, mutta toisaalta aika yhdentekeviäkin. Tai ehkä sitä pitää vaan kuunnella enempi.Jakke kirjoitti:Nightwishin uutuus oli taas lievä pettymys. Uusi laulaja on ihan ok, mutta en ole oikein ymmärtänyt levyn saamia suitsutuksia. Mun mielestä Dark Passion Play on "ihan jees", mutta ei todellakaan mitään klassikkoainesta, vaikka niinkin on ulkomaisissa lehdissä kirjoiteltu.
-
jariotus
Juup. Onhan tuolla levyllä kaksi Yövissyn parasta biisiä omasta mielestäni Master Passion Greed ja Bye bye beautiful. Muuten aikamoista Abbaa loppu. Jotenkin ei koskaan ole napannut Turunen. Ei. Anette Olzon on laulajana enemmän mun makuun, vaikka bändi minun mielestäni kuulostaa aika "norjalaiselta" bändiltä nykyään. Siis tulee väkisinkin mieleen Sirenia ja Tristania ja heidän aiemmat tuotoksensa. Ja molemmat ovat parempia, kuin Yövissy.Nightwishin uutuus oli taas lievä pettymys. Uusi laulaja on ihan ok, mutta en ole oikein ymmärtänyt levyn saamia suitsutuksia. Mun mielestä Dark Passion Play on "ihan jees", mutta ei todellakaan mitään klassikkoainesta, vaikka niinkin on ulkomaisissa lehdissä kirjoiteltu.
Tosin Jyväskylän keikalle ahtaudun.
Therion kuuluu myös omiin suosikkeihini. vanhemmasta päästä kannattaa ehdottomasti tutustua levyihin Vovin, Lemuria/Sirius B ja Theli-nimiseen plättyyn, joka on omasta mielestäni heidän paras.
Itse olen todellinen fanaatikko Skandinaaviseen metalliin.
Pitäskös listata omat "puolijumala"-bändit. kas tässä :
(paremmuusjärjestys koskee vain ykköstä, joka on minulle "uskonto"
1. Opeth
Katatonia, Soilwork, Mercenary, Scar Symmetry, Porcupine Tree, Strapping Young Lad, Tristania, Therion, Sirenia, Dimmu Borgir, Evergrey, Pagan's Mind, Pyramaze, The Cathering, Cathedral, Amon Amarth, Anathema, Candlemass, Draconian, Paradise Lost, Theatre of Tragedy, Tool, Suburban Tribe, Swallow The Sun, Insomnium, Before The Dawn. Alchemist, AU
Oma Personal God on Lon Lord. Ilman hänen vaikuttamistaan en soittaisi kiippareita.
laulajista arvostan todella paljon Ville Tuomea, Jörn Landea, Bruce Dickinsonia, Matt Barlowta, Eric Adamsia, Geoff Tatea, Messiah Marcolinia ja Roy Khania.
Naislaulajista pitää mainita Vibeke Stene, Angela Gossow ja Christina Scabbia.
Olen sitä mieltä myös, että jokaisella "hevarilla", tjsp. pitäisi olla hyllyssään ainakin Queensryche-bändin Operation Mindcrime, Draconianin Burning Halo, Dimmun Puritanical Euphoric Misantropia, Katatonian Viva Emptiness ja Opethin Blackwater Park ja Ghost Reveries, sekä Sirenian Nine Destinies And A Downfall.
Kotimaisista täydellisyyttä hipoo Before The Dawnin Deadlight. Musiikkia suoraan jumalan kädestä. Tuomas Saukkonen : yhden miehen metallitehdas.
Jakke, ihan huumorilla vinkkinä, Therion on joskus maailmassa tehnyt ihan hauskan version Abban Summer Night City- biisistä
Viimeksi muokannut jariotus, 13.11.2007 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Jakke
Jeps kyllä tiedän. TÄÄLTÄ kyseinen tekele on myös kuunneltavissa/katseltavissa.jariotus kirjoitti:
Jakke, ihan huumorilla vinkkinä, Therion on joskus maailmassa tehnyt ihan hauskan version Abban Summer Night City- biisistä
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
-
jariotus
Se, mitä olen itse huomannut tässä vuosien myötä, niin musiikkimaku on ainakin minulla jyrkentynyt ja rankentunut vain vuosien myötä.
Nykyään suhtautuu lähes koomisesti sellaisiin lapsuusajan bändeihin, kuten Nazareth, Uriah Heep, Slade, Mud, Sweet ja mitä kaikkea niitä oli. Hymy nousee naamalle ja sinänsä paljon muistoja. Oi niitä aikoja
Ja monet selkäsaunat tuli saatua. Saatanasta se on sellainen musiikki. Kuulemma.
Nykyään suhtautuu lähes koomisesti sellaisiin lapsuusajan bändeihin, kuten Nazareth, Uriah Heep, Slade, Mud, Sweet ja mitä kaikkea niitä oli. Hymy nousee naamalle ja sinänsä paljon muistoja. Oi niitä aikoja
Ja monet selkäsaunat tuli saatua. Saatanasta se on sellainen musiikki. Kuulemma.
-
wolframium
Waltari on sellainen bändi, johon minäkin olen syystä tai toisesta törmännyt livenä useamman kerran, ja menokin on ollut ihan mukavaa. 90-luvulla näin Waltaria kahteen eri otteeseen GooM-opiskelijaristeilyillä ja pari vuotta sitten paikallisessa ravintelissa.hijt kirjoitti:Minä olen suuri Waltari-fani.
Mikä parasta, Waltari esiintyy nyt perjantaina (16.11.07) jälleen paikallisessa ravinteli WooDoossa, joten saattaa olla todennäköistä, että pikkujoulutontut suuntaavat sinne.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
-
hijt
Joo, Waltari on mainio livebändi. Ne on täällä Saksassakin kohtalaisen suosittuja, tekevät silloin tällöin keikkaakin täälläpäin. Ite näin ne viimeksi 2005 Bochumissa, voisivat pikkuhiljaa tulla taas tännepäin. Olisin toivonut turneeta tuon uusimman levyn tienoilta mutta ei oo ainakaan toistaseks toteutunu.wolframium kirjoitti: Waltari on sellainen bändi, johon minäkin olen syystä tai toisesta törmännyt livenä useamman kerran, ja menokin on ollut ihan mukavaa. 90-luvulla näin Waltaria kahteen eri otteeseen GooM-opiskelijaristeilyillä ja pari vuotta sitten paikallisessa ravintelissa.
-
Aamu
Summer night cityhän löytyy Therionin Secrets of the Runes -levyltä, joka on Therionin paras levy, vaikka poikkeaakin aika paljon yhtyeen muusta tuotannosta. Saattais upota myös NW-faneille, levyllä kun on tuota klassista puolta yhdistelty aika mallikkaasti mättöön.Jakke kirjoitti:Itse löysin tässä muutama kuukausi sitten mainion ruotsalaisbändin nimeltään Therion. Vanhempaan tuotantoon en ole vielä tutustunut, mutta ainakin heidän uusin tuotoksensa nimeltään Cothic Kabbalah saattaisi upota sellaisille jotka tykkää esim. Nightwishista.
Minun mielestä jokaisen levyhyllyssä pitää olla Dimmujen Enthrone Darkness Triumphant, joka on maailmankaikkeuden paras levy ikinä.
Toiseksi paras on Covenantin Nexus Polaris (The Kovenant on täyttä p-skaa) ja kolmantena pitää hyllyissä olla Moonsorrown, Finntrollin ja Turisaksen koko tuotanto ja Ajattaran Itse. Ja kaikkien pitää olla samaa mieltä.
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
-
jariotus
Aamu kirjoitti:Summer night cityhän löytyy Therionin Secrets of the Runes -levyltä, joka on Therionin paras levy, vaikka poikkeaakin aika paljon yhtyeen muusta tuotannosta. Saattais upota myös NW-faneille, levyllä kun on tuota klassista puolta yhdistelty aika mallikkaasti mättöön.Jakke kirjoitti:Itse löysin tässä muutama kuukausi sitten mainion ruotsalaisbändin nimeltään Therion. Vanhempaan tuotantoon en ole vielä tutustunut, mutta ainakin heidän uusin tuotoksensa nimeltään Cothic Kabbalah saattaisi upota sellaisille jotka tykkää esim. Nightwishista.
Minun mielestä jokaisen levyhyllyssä pitää olla Dimmujen Enthrone Darkness Triumphant, joka on maailmankaikkeuden paras levy ikinä.![]()
Toiseksi paras on Covenantin Nexus Polaris (The Kovenant on täyttä p-skaa) ja kolmantena pitää hyllyissä olla Moonsorrown, Finntrollin ja Turisaksen koko tuotanto ja Ajattaran Itse. Ja kaikkien pitää olla samaa mieltä.
The Kovenant ei oo musiikkia. Täyttä tuubaa, juu.
Meillä onpi muuten aikas samanlainen musamaku, heh
Nuo samat plätyt tuossa levyhyllyssä onpi.
-
Nightderanger
Enthrone ei vedä vertoja Spiritual Black Dimeonsionsille. Ja eniten iskee (nolottaa tunnnustaaAamu kirjoitti:Minun mielestä jokaisen levyhyllyssä pitää olla Dimmujen Enthrone Darkness Triumphant, joka on maailmankaikkeuden paras levy ikinä.![]()
Nexus Polaris on kova... mutta Animatronic on miljoona kertaa parempi!!!!
Ja Emperor, Immortal, Mayhem.... Norjan epäpyhä kolminaisuus
Länsinaapurista Watain ja Dissection ovat löytäneet tiensä sydämeeni. Dark Funeral menee puoliksi huumorilla.
-
Jaakob
Joitakin bändejä/artisteja mitä kuuntelen:
Metallica
Megadeth
AC/DC
Aerosmith
Iron Maiden
Helloween
WASP
Twisted Sister
Guns'N Roses
Judas Priest
KISS
Led Zeppelin
Deep Purple
Pink Floyd
Manowar
Rainbow
Dio
Scorpions
Stevie Ray Vaughan
ZZ Top
George Thorogood
jne jne.
Tyylin varmaan ymmärrätte
Metallica
Megadeth
AC/DC
Aerosmith
Iron Maiden
Helloween
WASP
Twisted Sister
Guns'N Roses
Judas Priest
KISS
Led Zeppelin
Deep Purple
Pink Floyd
Manowar
Rainbow
Dio
Scorpions
Stevie Ray Vaughan
ZZ Top
George Thorogood
jne jne.
Tyylin varmaan ymmärrätte
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
-Mark Twain
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
-
Jakke
Mitäs vikaa kasarihevissä on, häh?Lehtiveli kirjoitti:Aika 80-lukulaiselta vaikuttaa
Laitetaas vähä lisää omiakin suosikkeja: YUP ehdoton suosikkini ja eniten levysoittimissani viihtynyt. Lisäks tulee kuunneltua mm. näitä: Iron Maiden, Metallica, Children Of Bodom, Van Halen, Whitesnake, Pearl Jam, Guns n' Roses, Pink Floyd, System Of A Down, AC/DC, Kolmas Nainen, Pauli Hanhiniemen Perunateatteri, Sir Elwoodin Hiljaiset Värit (varhainen tuotanto), Maija Vilkkumaa, 69 Eyes
-
Kirsieveliina
Nooh, jos oikeen aikoo meditatiivisesti rentoutua painovoimaa myötäillen ja villahuopa lämmittää varpaita, niin Sonata Arctica tai untuvikkojen Sturm und Drang. Menen ihan hiljaiseksi Miseriasta, viattomalla ellei naiivilla äänellä menee nuotilleen "take me away, take me back to where life was livable". Yhdistelmä ala-asteen laulukoetta ja paikalle muuten vain pysähtyneitä hevarikitaristeja. Lapsuuden jt-ystäväni Tanja-Tanelin kanssa kuuntelimme varovasti muutamat Bon Jovin ja Whitney Houstonin ulosannit, mutta varsinaisesti venyin pituuteni Pet Shop Boysin ja Dire Straitsin tahdissa. Oli siinä Depeche Modekin vähän aikaa. CCR kestosuosikki kautta aikain, samin Edith Piaf. Viime vuosina merkinneitä Led Zeppelin, Gunnarit, Johny Cash ja Deep Purple. Satunnaisia tutkimusmatkoja Helloween, Rainbow ja Uriah Heep. Tapsa Rautavaaraa kuuntelen joskus junassa, laskee verenpaineen sopivasti. En nyt kehtaisi kertoa, mutta myös Kari Tapion samettisävyt löytyy ipodista. Raikkaita kotimaisia Jonna Tervomaa (Kylmä joki, Varjoenkeli), Egotrippi (Matkustajaaaaa...) ja Liekki (!). Astor Piazzolla ja Nick Cave sopii tummuusasteeltaan punaviinin tasoisiin tunnetiloihin. Etelä-karjalaisen hämyhistorian omaava ukkoni tykkää Doorsista ja Sladesta (?), niinpä minäkin siinä mukana tykkäilen.