Koska tekstini on selvästikin aiheuttanut hämmennystä abstraktiudellaan, niin lupaamastani huolimatta kirjoitan vielä kerran tälle sivustolle.
Minua ihmetyttää se että sivusto, joka pitää itseään vertaistukisivustona sisältää kirjoittajia, jotka ovat kovin hanakkoja mollaamaan sille kirjoittavaa. Jos on asiasta eri mieltä, niin voihan vastata provosoivastikin, mutta kun herkästi pidetään omaa tulkintaa totuutena, joka tietysti on opittu usein jo lapsena kuten minäkin, niin ei jää juuri tilaa vaihtoehtoisten ajattelumallien tarkastelemiselle. Seurauksena on suora tuominta.
Oma tekstini on usein niin tiivistä, että toisten on vaikea pysyä mukana. Tämä koskee myös dokumentteja, joita kirjoitan työni osana. Niitä voin aina muokata, jos toiset pitävät niitä epäselvinä. Minua ei yleensä tuomita idiootiksi, jos tekstini on vaikeaselkoista. Täällä siihen törmää.
Oma vikani oli tietysti se, että lupaukseni takia en kirjoittanut heti tänne selvitystä, vaan lähetin vain muutamille yksityisviestejä. Yritän vasta toimia paremmin.
Tätä sivuavaa on käsitelty aiemmin topikissa
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=2097 "Parantava keskustelu"
Keräsin tähän keskustelun, joka johti omaan kirjoitukseeni, jota ei oikein ymmärretty, ja sen jatkon, joka johti mihin johti - siis pilkkaan ja tuomitsemiseen.
Valitettavasti se on sitten hyvin pitkä, koska en osannut karsia toisten tekstejä muuten kuin redundantteja.
Käyttämäni editori ilmoittaa 182 riviä à n. 122 merkkiä.
---------------------------------------------------------------------
SonOfJesus --> SuurinBabylon
SuurinBabylon kirjoitti:Onpas UUT:n rahoituksesta kyseleminen herättänyt kielteisiä tunteita. Anonyymin kyselyihin on vastattu melkoisen viileästi. Arvioisin UUT:n budjetista suurimman osan menevän henkilöstökuluihin (toiminnanjohtajan palkka), sen jälkeen tulevat varmaankin tapahtumat (esim. viime vuoden seminaari) ja Muutos-lehti.
Ehkä viileydellä halutaan ilmaista paheksunta muiden asioista kysymiselle. UUT ei liity Veljesseuraan muutoin kuin että jotkut täällä kirjoittavat ovat mukana UUT:n toiminnassa. Itse en esimerkiksi tiedä siitä mitään.
Kyselyä voisi verrata siihen, että kysyy Betelistä tietoja Suomen valtion budjetista ja valittaa Beteliin sen esitysmuodosta.
SuurinBabylon --> Veljesseura
Veljesseura == SonOfJesus, koska "Vastauksesi on huono" viittaa SonOfJesuksen vastaukseen
Veljesseura kirjoitti:Ehkä viileydellä halutaan ...tiedä siitä mitään.
Taisin tosiaan unohtaa, että tällä palstalla on sallittu vain Vartiotorniseuran kritisointi. Ehkäpä olisi syytä lukita kaikki ketjut, jotka eivät suoraan liity jehovantodistajien mollaamiseen (jonka he tosin antsaitsevat)? Totta kai täällä pitää pystyä keskustelemaan avoimesti myös UUT:n asioista, joka on merkittävin väylä, jonka kautta Jt-kritiikkiä on mahdollista tuoda julki.
Vertauksesi on kaiken lisäksi huono. Pikemminkin asiaa voisi verrata siihen, että kysyisi Suomen Betelistä jehovantodistajien kansainvälisen järjestön rahoituksesta. Vaikka he eivät asiasta suoraan tiedäkään, ja toimivat periaatteessa suomalaisen yhdistyksen alla, jonka puheenjohtajana on Jukka Ropponen, kysymys olisi silti aiheellinen. Kyllä Veljesseura ja UUT ovat sen verran läheiset toimijat, että keskustelu täällä on myös paikallaan, jos sellaista syntyy.
Nykyisellä tiedollani varustettuna tiedän, että koska UUT liittyy maksumiehenä Veljesseuraan,
niin vertaus on tosiaan huono.
Eipä viitsinyt vain valottaa, että UUT on maksumies. "Läheiset toimijat" == UUT on maksumies.
Miksi hän syyttää minua "yleisestä hengestä"?
SonOfJesus --> SuurinBabylon
SuurinBabylon kirjoitti:Ei minulla ole tietoa UUT:n rahojen käytöstä, mutta esitin arvioni jo aikaisemmin. Kritisoin edellisessä viestissäni palstan henkeä ja asennetta, jonka mukaan täytyy vastata viileästi "toisten asioista" kyselijöille.
Tulkitsit viestiäni väärin. Vastaukseni ei ollut huono.
En esittänyt, että pitäisi esittää viileästi, vaan esitin mahdollisuuden siitä, miksi kommentit olivat viileitä. Voit tarkistaa, että vastaukseni oli ensimmäiseni tähän ketjuun.
Tietysti on mairittelevaa, että yhdistät minun tekstini koko palstan henkeen, mutta se on väärä. Minä en ole koskaan ollut esittämässä pelkkää kritiikkiä.
Itselleni on tärkeätä, että palstan tekstejä ei tulkita UUT:n teksteiksi. Jos tällä palstalla esitetään sekaisin kunkin omaa mielipidettä ja tietoja UUT:stä, niin sellainen tulkinta mahdollistuu. Jos Sinä moderaattorina ajat sellaista linjaa, niin minä en halua enää kirjoittaa tälle foorumille.
Minä en halua olla osallisena minkään rekisteröidyn yhdistyksen toiminnassa enkä halua tulla tulkituksi sellaiseksi. Organisointi pilaa kaikki asiat.
Onko tämä palsta siis sidottu jotenkin UUT:hen?
Tony --> SonOfJesus
SonOfJesus kirjoitti:Onko tämä palsta siis sidottu jotenkin UUT:hen?
Sisällöllisesti ja toiminnallisesti, ei.
SonOfJesus --> Tony
Tony kirjoitti:SonOfJesus kirjoitti:Onko ..?
Sisällöllisesti ...
Vastauksesi muoto jättää arvailujen varaan, onko jotain muita kytköksiä.
Tony --> SonOfJesus
Sen jälkeen kun UUT alkoi saamaan RAY:n tukea, se on hoitanut vs:n vuosittaisen palvelinmaksun.
"Vanhoja sanontoja: "
- "Jonka juomia juot, sen lauluja laulat"
- "Ilmaisia lounaita ei ole".
- "Kun annat pirulle pikkusormesi, niin se vie koko käden".
Ennen vanhaan "alkaa" -verbin yhteydessä piti käyttää I infitiivimuotoa (alkaa) eikä III:ta (alkamaan).

Tämä vain osoittaakseni, että tunnen Suomen kielioppia melko hyvin, tietämys vain on 1960 -luvulta, enkä tuo sitä yleensä julki.
SonOfJesus --> Tony
Tony kirjoitti:Sen jälkeen kun UUT ... palvelinmaksun.
Jaa, sittenhän se on Veljesseuran isäntä. En ole huomannut tällaista informaatiota. En aikanaan tullut UUT:n jäseneksi, koska minulla on oma näkemykseni organisaatioista.
Enkä aio olla UUT:n jäsen vastakaan eli en enää kirjoita tälle palstalle. [\quote]
[\quote]
Koska tämä tekstini jäi ilmeisen monelta ymmärtämättä, niin yritän selittää nyt mitä yritin sanoa:
"Kootut selitykset: "
- "En aikanaan tullut UUT:n jäseneksi, koska ..." = minulla on omat syyni
- "Enkä aio olla UUT:n jäsen vastakaan" = ne pätevät edelleen
- "eli ..." = tästä syystä en kirjoita
Mag Mell --> SonOfJesus
^Miten tälle palstalle kirjoittaminen tekee sinusta UUT:n jäsenen?
Ei mitenkään. En ole tällaista mielestäni sanonutkaan.
Tony --> SonOfJesus
SonOfJesus kirjoitti:Tony kirjoitti:Sen jälkeen kun UUT .. palvelinmaksun.
Jaa, ... ... eli en enää kirjoita tälle palstalle.
Maksu maksettiin vuosia omin avuin ja maksettaisiin jatkossakin jos siitä tulisi jokin kynnyskysymys foorumin toimintaa koskien. UUT osallistuu vain koska sillä on mahdollisuus ja foorumi tukee yhdistyksen toiminta-ajatusta.
Itse en ole koskaan ollut sen jäsen eikä ole tullut mieleenkään että tällä foorumilla kirjoittelu vaikuttaisi asiaan jollain tavalla. Jokainen toki kokee asiat omalla tavallaan.
Veli-Hopea --> SonOfJesus
Rahat tulee RAYltä. Ollaanko me RAYn jäseniä?
Koska ei ymmärrä mitä sanon, hän vittuilee / pilkkaa.
Veli-Hopea --> SonOfJesus
.. Vai ollaanko me sen tahon jäseniä jolle UUT maksaa vuosimaksun?
Jatkaa samaa rataa. Onko aiheellista käyttää foorumia ajatustenvirtatekniikkansa tallentimena?
Mag Mell --> Tony
Tony kirjoitti:Jokainen toki kokee asiat omalla tavallaan.
Kokee miten kokee, mutta nämä jäsenyysasiat tuppaavat kuitenkin olemaan melkoisen kokemusvapaata ns. karua faktaa, jotka viime kädessä määrittelee yhdistyslaki. Pieni kurkistus UUT:n sääntöihin voinee myöskin vapauttaa turhista murheista foorumikeskustelun kautta ilkeän salakavalasti itsekseen tapahtuvan pakkojäseneksiliittämisen mahdollisuudesta.
Tonyn tekstistä lainataan minulle osoitettu viimeinen lause. Häivyttääkö minut tosiaan pois keskustelun keskipisteestä?
Ei mietitä hetkeäkään, mitä alkuperäinen kirjoittaja yritti sanoa, vaan leimataan hänet idiootiksi apinaksi.
sinner74 --> Veli-Hopea
Veli-Hopea kirjoitti:Rahat tulee RAYltä. ...?
Eli käytännössä tätä foorumia rahoitetaan uhkapelillä. Köyhien, kaupassa lasittunein katsein hedelmäpeliin viimeisiä roposiaan maanisesti lapioivien vanhusten kustannuksella
Mielestäni on myönteistä, että UUT:lla on mahdollisuus tukea rahallisesti tämän foorumin toimintaa, muutamilla kympeillä vuodessa. Mitään sisältöön liittyviä vaatimuksia siltä taholta ei kuitenkaan tule, eli foorumi toimii täysin itsenäisesti. Kuten Tony jo totesikin.
Alkuperäinen aihe on unohdettu ja nyt siitä vitsaillaan, joka myös ilmaistaan hymiöllä.
Tony --> Mag Mell
Mag Mell kirjoitti:Tony kirjoitti:Jokainen toki kokee asiat omalla tavallaan.
Kokee miten kokee ... itsekseen tapahtuvan pakkojäseneksiliittämisen mahdollisuudesta.
Näinhän se toki menee kun asiaa tarkastellaan eksaktisti sellaisena kuin se on.
Tony mukautuu MagMellin ajatukseen.
Polyester --> SonOfJesus
SonOfJesus kirjoitti:Enkä aio ... eli ...
Tuo "eli" vähän ihmetyttää. En minä ainakaan koe, että käyttäessäni ilmaisia nettipalveluja mitenkään sitoutuisin niitä tarjoavan tahon toimintaan tai esim. olisin velvoitettu ostamaan sivustolla mainostettavia tuotteita.
Ensimmäinen asiallinen huomio.
IT-alalla olen tottunut käyttämään eri vaihtoehtojen esittelyssä "tai" tai "eli" rinnastamista. Englanninkielisessä tekstissä yleensä "or".
Alalla tämä koskee myös edellisestä seuraavia johtopäätöksi, jolloin tavallinen dokumentoiva teksti ei ole niin väitöskirjamaista, jossa "tästä seuraa että" on pakollinen, jota muotoa siis nyt tarkoitin.
Veli-Hopea
Minä näen se niin että UUT hyvää hyvyyttään kuittaa kulut. Se ei sido taikka liitä ketään UUT:n millään tavalla. Voidaan kai tämäkin muuttaa ja joku muu maksaa. En vain näe siinä mitään järkeä. No jos joku kokee ettei voi kirjoittaa tänne kun UUT on kuitannut vuosimaksun niin minkäs mahtaa, vapaa maa.
Kuten aiemmin sanoin mielestäni ilmaisia lounaita ei ole. Minun kohdallani kirjoittamattomuus liittyy ehdottomaan tarpeeseeni olla itsenäinen.