Itse aion, tietenkin nyt se on taas sallittua
Eduskuntavaalit 2015, aiotko äänestää?
Valvoja: Moderaattorit
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
Eduskuntavaalit 2015, aiotko äänestää?
Aiotko äänestää tulevissa eduskuntavaaleissa 2015?
vaikka ennalta ajattelemani ehdokas ei asetukaan ehdolle.
-
Markku Meilo
Re: Eduskuntavaalit 2015, aiotko äänestää?
Mitääh, eikö meidän kaikkien suosikki Veikko Leinonen asetukaan ehdolle?Verilettu kirjoitti:...vaikka ennalta ajattelemani ehdokas ei asetukaan ehdolle.
-
rippeli
Äänestäminen on kunnia-asia. Eli äänestän kyllä. Myös äänestämättä jättäminen on kannanotto, mutta sitä tuli harrastettua niin monta vuotta, että vaihtelu virkistää varmaan loppuelämäni.
Ehdokas on vielä hakusessa, mutta sen verran voin sanoa, ettei se tule Kansallisesta Kokoomuksesta.
Ehdokas on vielä hakusessa, mutta sen verran voin sanoa, ettei se tule Kansallisesta Kokoomuksesta.
Let me go Master I hate you so
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Olen katsonut velvollisuudekseni äänestää, aina kun siihen tarjotaan mahdollisuus.
Puolueen ja ehdokkaan valinta onkin sitten vaikeaa tulevissa eduskuntavaaleissa. Olen syvästi pettynyt kuluneen nelivuotiskauden munattomaan, toimintakyvyttömään hallitukseen, ja siinä mukana olleisiin puolueisiin. Se on kyennyt tekemään vain nahkapäätöksiä, tai jopa vahingollista politiikkaa.
Oppositiosta ei kyllä lähtökohtaisesti sen parempaa ole luvassa, mikäli muistelee esim. aikoja jolloin Keskusta on ollut hallitusvastuussa. Perussuomalaisista saa irti lähinnä stand-up komiikkaa.
Tekisi mieli äänestää Piraattipuoluetta, tai jotain muuta täysin nykyisen poliittisen kentän ulkopuolelta tulevaa tekijää. Ongelma kyseisessä lähestymiskulmassa on, että eiväthän nuo marginaaliryhmät mihinkään päätöksentekovastuuseen pääse, eli ääni menee osittain hukkaan. Protestin tukemista.
Puolueen ja ehdokkaan valinta onkin sitten vaikeaa tulevissa eduskuntavaaleissa. Olen syvästi pettynyt kuluneen nelivuotiskauden munattomaan, toimintakyvyttömään hallitukseen, ja siinä mukana olleisiin puolueisiin. Se on kyennyt tekemään vain nahkapäätöksiä, tai jopa vahingollista politiikkaa.
Oppositiosta ei kyllä lähtökohtaisesti sen parempaa ole luvassa, mikäli muistelee esim. aikoja jolloin Keskusta on ollut hallitusvastuussa. Perussuomalaisista saa irti lähinnä stand-up komiikkaa.
Tekisi mieli äänestää Piraattipuoluetta, tai jotain muuta täysin nykyisen poliittisen kentän ulkopuolelta tulevaa tekijää. Ongelma kyseisessä lähestymiskulmassa on, että eiväthän nuo marginaaliryhmät mihinkään päätöksentekovastuuseen pääse, eli ääni menee osittain hukkaan. Protestin tukemista.
And Justice For All
-
stigma
Munattomien seasta voit löytää jonkun, jolla on munat sarjoissasinner74 kirjoitti:Olen katsonut velvollisuudekseni äänestää, aina kun siihen tarjotaan mahdollisuus.
-
Veli-Hopea
JT verkkokirjasto kertoo seuraavaa:
Ehdokkailla on lupa "hallita" ja meillä on oikeus vaikuttaa kuka ehdokas hommiin pääsee.
Siispä äänestän ehdottomasti (jos nyt jaksan
)
Jos kerran näillä "hallitsijoilla" on Jehovan lupa, miksi en äänestäisi niitä jotka parhaaksi koen? Eihän siinä väärinkään voi tehdä. Joku ihmishallitus hallitsee riippumatta siitä, äänestääkö vai ei.Maalliset hallitsijat. Maan kansakuntien hallitsijat käyttävät rajallista hallitusvaltaansa Suvereenin Herran Jehovan sallinnalla ja luvalla.
Ehdokkailla on lupa "hallita" ja meillä on oikeus vaikuttaa kuka ehdokas hommiin pääsee.
Siispä äänestän ehdottomasti (jos nyt jaksan
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Näin tokistigma kirjoitti: Munattomien seasta voit löytää jonkun, jolla on munat sarjoissa
And Justice For All
-
Veli-Hopea
Pöh, Stigma vaan ärjyy munattomana kun ei oo saanu tarpeeks munaasinner74 kirjoitti:Näin tokistigma kirjoitti: Munattomien seasta voit löytää jonkun, jolla on munat sarjoissaTähtäimessäni oli lähinnä henkinen munattomuus, johon voi syyllistyä biologisesti munat omaava, tai johon voi hyvinkin jättää syyllistymättä biologisesti munaton.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-
stigma
Tiesin sen, nuoruuteni läppä. Siitä taitaa olla liian kauansinner74 kirjoitti:Näin tokistigma kirjoitti: Munattomien seasta voit löytää jonkun, jolla on munat sarjoissaTähtäimessäni oli lähinnä henkinen munattomuus, johon voi syyllistyä biologisesti munat omaava, tai johon voi hyvinkin jättää syyllistymättä biologisesti munaton.
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
Hienoa että nämä muna jne. jutut otetaan esiin olipa aihe mikä tahansa.
-
stigma
Anteeksi.Pyysin poistamaan kommenttini.Verilettu kirjoitti:Hienoa että nämä muna jne. jutut otetaan esiin olipa aihe mikä tahansa.
-
Polyester
Aion äänestää. Ehdotonta pakkoa tai omantunnonkysymystä en ole asiasta tehnyt, mutta minulla on tapana äänestää kaikissa vaaleissa. Tykkään käydä varsinaisena vaalipäivänä, kun äänestyspaikka on lähellä ja koen varsinaisena vaalipäivänä äänestämisen tietyllä tapaa juhlallisempana kuin ennakkoon äänestämisen, joka toki sekin kävisi, jos käytännön seikat sitä puoltaisivat. Kun äänestää vaalipäivän iltana, saa miettiä viimeiseen asti ja siitä voi suoraan siirtyä vaalivalvojaisia seuraamaan.
Äänestämättä jättäminen on tavallaan kannanotto sekin, mutta aika paljon ihmisiä saisi jättää äänestämättä ennen kuin suomalaisen demokratian toimivuutta ryhdyttäisiin kyseenalaistamaan ja siirryttäisiin edustuksellisesta demokratiasta esim. suoriin kansanäänestyksiin suuremman äänestysprosentin toivossa. Käytännössä siis äänestämättä jättämällä ainoastaan luovuttaa valtaa niille, jotka äänestävät ja joiden äänten perusteella politiikan suuntaa sitten ohjataan. Minua tuo vaihtoehto ei houkuttele, vaan mieluummin käytän sen vallan murusen, mikä minun käsiini on annettu.
Äänestämättä jättäminen on tavallaan kannanotto sekin, mutta aika paljon ihmisiä saisi jättää äänestämättä ennen kuin suomalaisen demokratian toimivuutta ryhdyttäisiin kyseenalaistamaan ja siirryttäisiin edustuksellisesta demokratiasta esim. suoriin kansanäänestyksiin suuremman äänestysprosentin toivossa. Käytännössä siis äänestämättä jättämällä ainoastaan luovuttaa valtaa niille, jotka äänestävät ja joiden äänten perusteella politiikan suuntaa sitten ohjataan. Minua tuo vaihtoehto ei houkuttele, vaan mieluummin käytän sen vallan murusen, mikä minun käsiini on annettu.
-
Polyester
Hallitukset ovat tosiaan olleet heikkoja jo pidemmän aikaa ja käsitykseni mukaan tämä johtuu siitä, että Perussuomalaisten nousu on sotkenut Suomen poliittisen kentän. Tämä ei toki ole PS:n vika, mutta tällä hetkellä uutta tasapainotilaa kumminkin haetaan. Ennen oli kolme suurta puoluetta, joista kaksi oli hallituksessa ja yksi oppositiossa, millä saatiin suhteellisen vahvoja ja toimintakykyisiä hallituksia aikaan. Nyt on neljä suurehkoa puoluetta, joista hallitukseen ei näytä kerrallaan mahtuvan kahta enempää, ja kaveriksi joudutaan ottamaan koko pienpuolueiden kirjo vasemmasta laidasta oikeaan. Hallitustyöskentely on sitten pelkkiä vesitettyjä kompromisseja, joilla juuri ja juuri saadaan päälle kaatuvat asiat hoidettua, jos niitäkään. Saa nähdä, mihin suuntaan Suomen poliittinen kenttä kehittyy. Ei tämä nyt ainakaan kovin hyvin mene.sinner74 kirjoitti:Puolueen ja ehdokkaan valinta onkin sitten vaikeaa tulevissa eduskuntavaaleissa. Olen syvästi pettynyt kuluneen nelivuotiskauden munattomaan, toimintakyvyttömään hallitukseen, ja siinä mukana olleisiin puolueisiin. Se on kyennyt tekemään vain nahkapäätöksiä, tai jopa vahingollista politiikkaa.