voiko jotkut jt:t olla onnellisia?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

stigma

Re: voiko jotkut jt:t olla onnellisia?

Viesti Kirjoittaja stigma »

pahkeinen kirjoitti:
stigma kirjoitti: Mietin vain kuinka tämä esileikki onnistuu esimerkiksi erityislapsen kanssa. Onko lapsi peloiteltu? Uskaltaa kuitenkin uhmata ainakin muissa asioissa, eikä vaikuta pelokkaalta ja aralta. Melkein päinvastoin.
En tiedä mitä tarkoitat erityislapsella. Itse ehkä sovin tuohon kuvaukseen jollain tavalla ja minut hoideltiin "tottelevaiseksi" henkisellä ja fyysisellä väkivallalla. Toimi ainakin osittain siihen saakka, kunnes kasvoin isääni voimakkaammaksi.
Erityislapsi on lapsi, jolla on jokin fyysinen tai älyllinen poikkeavuus.
pahkeinen

Viesti Kirjoittaja pahkeinen »

stigma kirjoitti:
pahkeinen kirjoitti:
stigma kirjoitti: Mietin vain kuinka tämä esileikki onnistuu esimerkiksi erityislapsen kanssa. Onko lapsi peloiteltu? Uskaltaa kuitenkin uhmata ainakin muissa asioissa, eikä vaikuta pelokkaalta ja aralta. Melkein päinvastoin.
En tiedä mitä tarkoitat erityislapsella. Itse ehkä sovin tuohon kuvaukseen jollain tavalla ja minut hoideltiin "tottelevaiseksi" henkisellä ja fyysisellä väkivallalla. Toimi ainakin osittain siihen saakka, kunnes kasvoin isääni voimakkaammaksi.
Poikkeavuudesta en tiedä, mutta tuo uhmakkuus muissa asioissa kuulostaa tutulta. Minun lapsuudessa ei tainnut tuollaisia termejä ollakaan. Heikkolahjaiset pistettiin apukouluun ja kovanaamat tarkkailuluokalle ja sillä selvä. Voi olla, ettei puhuta ihan samasta asiasta :)
stigma

pahkeinen kirjoitti:
stigma kirjoitti:
pahkeinen kirjoitti:
Poikkeavuudesta en tiedä, mutta tuo uhmakkuus muissa asioissa kuulostaa tutulta. Minun lapsuudessa ei tainnut tuollaisia termejä ollakaan. Heikkolahjaiset pistettiin apukouluun ja kovanaamat tarkkailuluokalle ja sillä selvä. Voi olla, ettei puhuta ihan samasta asiasta :)
Sekä apukoulu että tarkkis on erityislapsia :)
pahkeinen

Viesti Kirjoittaja pahkeinen »

stigma kirjoitti: Sekä apukoulu että tarkkis on erityislapsia :)
Kyllä mä siinä tapauksessa taisin olla aika erityinen :) Mutta ei siitä sen enempää. Edellä kuvaamani toimet olivat arkea minulle ja niin taisi olla monelle muullekin. Myös aika paljon nuoremmille tuntemilleni. Ihan nykypäivästä en tiedä, mutta jos joku kertoisi että sama meno jatkuu, en hiukkaakaan hämmästyisi.
stigma

pahkeinen kirjoitti:
stigma kirjoitti: Sekä apukoulu että tarkkis on erityislapsia :)
Kyllä mä siinä tapauksessa taisin olla aika erityinen :) Mutta ei siitä sen enempää. Edellä kuvaamani toimet olivat arkea minulle ja niin taisi olla monelle muullekin. Myös aika paljon nuoremmille tuntemilleni. Ihan nykypäivästä en tiedä, mutta jos joku kertoisi että sama meno jatkuu, en hiukkaakaan hämmästyisi.
Me kaikki ollaan omalla tavallamme aivan erityisiä <3
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Harmus kirjoitti:
SuurinBabylon kirjoitti:Onnellisuus JT-lahkossa on mahdollista vain jos ei ota niin vakavasti niitä kaikkia pikkuohjeita, mutta uskoo kuitenkin vakaasti Jehovaan ja järjestöön.

Henkilö, joka näin pystyy suhtautumaan asioihin, on siinä suhteellistamisen suossa, missä suurin osa muustakin kantaväestöstä. Tämä JT pystyy muuntamaan jatkuvasti tulvivan jt-seuran pikkutarkan ohjeistuksen vain johonkin suhteelliseen asemaan.
Miksi perusjt olisi tekopyhyydessään erilainen kuin muiden uskontojen jäsenet..
Lottopallo

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

Jokunen vuosi takaperin olin Mannerheimintien salin lähellä yhdellä terassilla nautiskelemassa olutta. Oli kokousilta ja edestä kulki seurueita kokoustamineissa. Suoraan sanoen eivät kovinkaan onnellisilta näyttäneet. Pari vanhempaa batua siinä ohikulkiessa tunnistikin minut. Eivät katsoneet :D tämän näköisinä.
Vastaa Viestiin