Erityislapsi on lapsi, jolla on jokin fyysinen tai älyllinen poikkeavuus.pahkeinen kirjoitti:En tiedä mitä tarkoitat erityislapsella. Itse ehkä sovin tuohon kuvaukseen jollain tavalla ja minut hoideltiin "tottelevaiseksi" henkisellä ja fyysisellä väkivallalla. Toimi ainakin osittain siihen saakka, kunnes kasvoin isääni voimakkaammaksi.stigma kirjoitti: Mietin vain kuinka tämä esileikki onnistuu esimerkiksi erityislapsen kanssa. Onko lapsi peloiteltu? Uskaltaa kuitenkin uhmata ainakin muissa asioissa, eikä vaikuta pelokkaalta ja aralta. Melkein päinvastoin.
voiko jotkut jt:t olla onnellisia?
Valvoja: Moderaattorit
-
stigma
Re: voiko jotkut jt:t olla onnellisia?
-
pahkeinen
Poikkeavuudesta en tiedä, mutta tuo uhmakkuus muissa asioissa kuulostaa tutulta. Minun lapsuudessa ei tainnut tuollaisia termejä ollakaan. Heikkolahjaiset pistettiin apukouluun ja kovanaamat tarkkailuluokalle ja sillä selvä. Voi olla, ettei puhuta ihan samasta asiastastigma kirjoitti:Erityislapsi on lapsi, jolla on jokin fyysinen tai älyllinen poikkeavuus.pahkeinen kirjoitti:En tiedä mitä tarkoitat erityislapsella. Itse ehkä sovin tuohon kuvaukseen jollain tavalla ja minut hoideltiin "tottelevaiseksi" henkisellä ja fyysisellä väkivallalla. Toimi ainakin osittain siihen saakka, kunnes kasvoin isääni voimakkaammaksi.stigma kirjoitti: Mietin vain kuinka tämä esileikki onnistuu esimerkiksi erityislapsen kanssa. Onko lapsi peloiteltu? Uskaltaa kuitenkin uhmata ainakin muissa asioissa, eikä vaikuta pelokkaalta ja aralta. Melkein päinvastoin.
-
stigma
Sekä apukoulu että tarkkis on erityislapsiapahkeinen kirjoitti:Poikkeavuudesta en tiedä, mutta tuo uhmakkuus muissa asioissa kuulostaa tutulta. Minun lapsuudessa ei tainnut tuollaisia termejä ollakaan. Heikkolahjaiset pistettiin apukouluun ja kovanaamat tarkkailuluokalle ja sillä selvä. Voi olla, ettei puhuta ihan samasta asiastastigma kirjoitti:Erityislapsi on lapsi, jolla on jokin fyysinen tai älyllinen poikkeavuus.pahkeinen kirjoitti:En tiedä mitä tarkoitat erityislapsella. Itse ehkä sovin tuohon kuvaukseen jollain tavalla ja minut hoideltiin "tottelevaiseksi" henkisellä ja fyysisellä väkivallalla. Toimi ainakin osittain siihen saakka, kunnes kasvoin isääni voimakkaammaksi.stigma kirjoitti: Mietin vain kuinka tämä esileikki onnistuu esimerkiksi erityislapsen kanssa. Onko lapsi peloiteltu? Uskaltaa kuitenkin uhmata ainakin muissa asioissa, eikä vaikuta pelokkaalta ja aralta. Melkein päinvastoin.
-
pahkeinen
Kyllä mä siinä tapauksessa taisin olla aika erityinenstigma kirjoitti: Sekä apukoulu että tarkkis on erityislapsia
-
stigma
Me kaikki ollaan omalla tavallamme aivan erityisiä <3pahkeinen kirjoitti:Kyllä mä siinä tapauksessa taisin olla aika erityinenstigma kirjoitti: Sekä apukoulu että tarkkis on erityislapsiaMutta ei siitä sen enempää. Edellä kuvaamani toimet olivat arkea minulle ja niin taisi olla monelle muullekin. Myös aika paljon nuoremmille tuntemilleni. Ihan nykypäivästä en tiedä, mutta jos joku kertoisi että sama meno jatkuu, en hiukkaakaan hämmästyisi.
-
Vieras
Miksi perusjt olisi tekopyhyydessään erilainen kuin muiden uskontojen jäsenet..Harmus kirjoitti:SuurinBabylon kirjoitti:Onnellisuus JT-lahkossa on mahdollista vain jos ei ota niin vakavasti niitä kaikkia pikkuohjeita, mutta uskoo kuitenkin vakaasti Jehovaan ja järjestöön.
Henkilö, joka näin pystyy suhtautumaan asioihin, on siinä suhteellistamisen suossa, missä suurin osa muustakin kantaväestöstä. Tämä JT pystyy muuntamaan jatkuvasti tulvivan jt-seuran pikkutarkan ohjeistuksen vain johonkin suhteelliseen asemaan.
-
Lottopallo
Jokunen vuosi takaperin olin Mannerheimintien salin lähellä yhdellä terassilla nautiskelemassa olutta. Oli kokousilta ja edestä kulki seurueita kokoustamineissa. Suoraan sanoen eivät kovinkaan onnellisilta näyttäneet. Pari vanhempaa batua siinä ohikulkiessa tunnistikin minut. Eivät katsoneet
tämän näköisinä.