Waltaria en diggaile. Silti muistan ikuisesti kun olimme poikani (silloin aika pienen) kanssa musiikkimessuilla Messukeskuksessa. Nimeltään jo unohtunut rock-trio vetäisi jossain pienessä tilassa aika kovaäänisen näytteen musiikistaan ja poika alkoi itkeä välittömästi. Waltarin Kärtsy toi nopeasti pojalle korvatulpat ja kaikki oli hetken päästä hyvin.wolframium kirjoitti:Waltari on sellainen bändi, johon minäkin olen syystä tai toisesta törmännyt livenä useamman kerran, ja menokin on ollut ihan mukavaa. 90-luvulla näin Waltaria kahteen eri otteeseen GooM-opiskelijaristeilyillä ja pari vuotta sitten paikallisessa ravintelissa.hijt kirjoitti:Minä olen suuri Waltari-fani.
Musiikkia
Valvoja: Moderaattorit
-
Witless
Re: Musiikkia
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
pieni.muutos
- Viesti:
-
Kirsieveliina
-
Aamu
Hauskaa havaita että nimimerkkien taakse piiloutuvilla ihmisillä on jotain muutakin yhteistä kuin todistajuus. No hei, kaikki Dimmun levyt on hyviä, myös se uusi. EDT sisältää kaikki klassikot ja se oli 1. bläkkislevy johon tutustuin joten ehkäpä siksi se mulle iskee koviten. Stormblåst saa myös aina kylmät väreet selkään, biisi siis ja levykin rokkaa. Tai siis mättää
Toi Puritanical... ei oo koskaan oikeen uponnut minuun, ehkä se on vähän progempi. Spiritual.. ja Death Cult Armageddon on minusta ihanan sinfonisia ja aivan ylimelodisia. IhQ!
Stormblåst-levystä tuli mieleen että minua ottaa aivoon tuollaiset uusintajulkaisut, kuten ko. levyn kohdalla, ja toinen hyvä esimerkki on Moonsorrown Suden uni-levy. Ei oo reilua kun itsellä on vanha versio tai työllä ja vaivalla divarista metsästetty lätty ja sitten tuleekin kauppoihin uusi painos lisämateriaalilla. Toisaalta klassikot on klassikoita juurikin alkuperäisinä.
Minä siis kuuntelen norjalaista (Dimmu, Immortal, Covenant, (vanha) Satyricon) ja suomalaista (Finntroll, Moonsorrow, Ensiferum, Turisas, Ajattara, Korpiklaani, Barathrum, Thyrane) musiikkia, ja aiheesta mielelläni keskustelen, analysoin ja vertailen (en riitele). Niin ja yhtä brittiläistä musiikkia myös, nimittäin Bal-Sagothia. Tammikuussa matkustan Nosturiin heitä näkemään aina Ankh-Morporkista asti!
Stormblåst-levystä tuli mieleen että minua ottaa aivoon tuollaiset uusintajulkaisut, kuten ko. levyn kohdalla, ja toinen hyvä esimerkki on Moonsorrown Suden uni-levy. Ei oo reilua kun itsellä on vanha versio tai työllä ja vaivalla divarista metsästetty lätty ja sitten tuleekin kauppoihin uusi painos lisämateriaalilla. Toisaalta klassikot on klassikoita juurikin alkuperäisinä.
Minä siis kuuntelen norjalaista (Dimmu, Immortal, Covenant, (vanha) Satyricon) ja suomalaista (Finntroll, Moonsorrow, Ensiferum, Turisas, Ajattara, Korpiklaani, Barathrum, Thyrane) musiikkia, ja aiheesta mielelläni keskustelen, analysoin ja vertailen (en riitele). Niin ja yhtä brittiläistä musiikkia myös, nimittäin Bal-Sagothia. Tammikuussa matkustan Nosturiin heitä näkemään aina Ankh-Morporkista asti!
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
(Terry Pratchett)
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
-
Jakke
Multapa löytyy Eternal Fleshin uutta vastaavassa kunnossa oleva "While I was committing my social suicide" -LP. Omakustannetta on painettu käsittääkseni vain 500kpl. Niin ja kyseessähän on siis YUP:n nokkamiehen, Jarkko Martikaisen lukioaikainen (?) projekti.
Väittäisin, että aika vaikeasti löydettävä tänä päivänä se levy.
Väittäisin, että aika vaikeasti löydettävä tänä päivänä se levy.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
-
Aamu
Sepä juuri on se juttu, kun nuo uusintajulkaisut aika usein sisältää jotain mullistavaa kuten kokonaan uusia biisejä. Ihan silkkaa rahastusta, prkl! Ja totta helvetissä alkuperäinen suden uni löytyy minultakin, hähää!Lehtiveli kirjoitti:Itse näen asiat niin että hommaan aina alkuperäisen, ja jos uusintajulkaisu tarjoaa jotain oikein mullistavaa, voin myös sen hankkia. Alkuperäinen on alkuperäinen, digipäkit ja muut uudelleenjulkaisuhässäkät eivät koskaan ole sitä samaa.
(mm suden uni löytyy alkuperäisenä, hähää..)
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
(Terry Pratchett)
(Terry Pratchett)
-
gloo
Kiinnostavaa ettei kukaan ainakan vielä maininnut kuuntelevansa räppiä, joka itselläni muodostaa lähes puolet kaikesta kuuntelemastani musiikista, loput alternativea ja muuta.
En viitsi luetella bändejä, mutta mainitsen Slipknotin joka on todella hyvää konventtien yms. jälkeen ja muutenkin, purkaa jehnu-angstin todella tehokkaasti. En ole kovin hevipainotteinen muuten, mutta Slipknotin popmaiset koukut saa kuuntelemaan.
En viitsi luetella bändejä, mutta mainitsen Slipknotin joka on todella hyvää konventtien yms. jälkeen ja muutenkin, purkaa jehnu-angstin todella tehokkaasti. En ole kovin hevipainotteinen muuten, mutta Slipknotin popmaiset koukut saa kuuntelemaan.
"Suppose we've chosen the wrong god. Every time we go to church we're just making him madder and madder"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
-
Jakke
Räppi ei oikein iske, johtuen suomenkielisen räpin myötähäpeää aiheuttavista sanoituksista ja siitä, että minä kaipaan musiikilta taitavaa soittoa ja hyviä melodioita. Jenkkiräppi taas menee ohi, kun en oikein osaa samaistua yönmustien Bronxin jengiläisten ongelmiin (Brooklynin jengi taas on jo liian pimeetä
) .
Mutta poikkeuksia on... Esim. Eminemin "Mockingbird" on varsin koskettava laulu, varsinkin kun sitä näin isän ominaisuudessa kuuntelee. Ja Eminemin biiseissä on monesti hyviä melodioita. Toisaalta Eminemin musa ei taida tarkkaan ottaen mitään perusmallin räppiä ollakaan?
Mutta poikkeuksia on... Esim. Eminemin "Mockingbird" on varsin koskettava laulu, varsinkin kun sitä näin isän ominaisuudessa kuuntelee. Ja Eminemin biiseissä on monesti hyviä melodioita. Toisaalta Eminemin musa ei taida tarkkaan ottaen mitään perusmallin räppiä ollakaan?
Viimeksi muokannut Jakke, 15.11.2007 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
Slipknottiin tutustuinitse tarkemmin vasta hieman myöhemmin, ihan mukavaa pauketta. Alkutaipaleen levyt ovat jollain tapaa hieman "hiphop henkisiä"gloo kirjoitti: En viitsi luetella bändejä, mutta mainitsen Slipknotin joka on todella hyvää konventtien yms. jälkeen ja muutenkin, purkaa jehnu-angstin todella tehokkaasti. En ole kovin hevipainotteinen muuten, mutta Slipknotin popmaiset koukut saa kuuntelemaan.
Livenäkin tullut todistettua kyseinen orkesteri, ihan hieno esiintyminen.
- Tony
Eksyppä joskus Don Johnson Big Bandin keikalle, niin saat hoppia jossa soitetaan taitavasti ja josta löytyy melodioita yllin kyllin.Jakke kirjoitti:Räppi ei oikein iske, johtuen suomenkielisen räpin myötähäpeää aiheuttavista sanoituksista ja siitä, että minä kaipaan musiikilta taitavaa soittoa ja hyviä melodioita.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Jakke
Katoin YLE Teemalta (vai Extralta) niitten keikan ja livemeininki vaikutti tosiaan erittäin mainiolta. Mutta en silti ehkä kuuntelis levyjänsä...Tony Syrjänen kirjoitti:Eksyppä joskus Don Johnson Big Bandin keikalle, niin saat hoppia jossa soitetaan taitavasti ja josta löytyy melodioita yllin kyllin.Jakke kirjoitti:Räppi ei oikein iske, johtuen suomenkielisen räpin myötähäpeää aiheuttavista sanoituksista ja siitä, että minä kaipaan musiikilta taitavaa soittoa ja hyviä melodioita.Ehkä parhaat live-musafiilikset on kyseinen poppoo meikäläiselle suonut. Noh, ei tietenkään ole pahitteeksi tutustua orkesteriin ennen livekokemusta, ettei ole 'ihan pihalla'.
-
Bergerac
Kuunteluaktiviteetti on vaihteleva.
Tällä hetkellä fin-puolelta ehkä eniten soivat:
- Leevi and the Leevings
- Sir Elwood
- Hurriganes
Ulkomaiselta puolelta:
- Rainbow
- E-type
- ZZ Top
Fossiili tällä hetkellä

Tällä hetkellä fin-puolelta ehkä eniten soivat:
- Leevi and the Leevings
- Sir Elwood
- Hurriganes
Ulkomaiselta puolelta:
- Rainbow
- E-type
- ZZ Top
Fossiili tällä hetkellä
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
wolframium
Re: Musiikkia
Kylläpä oli Kärtsy muuten kasvattanut hirvittävän ison parran (kun tuossa keikalla kitaroineen keikaroivat). Jopa minä jäin toiseksi, mutta ajankin parran aina centtimetrisellä "ulokkeella" varustettuna. <- Iho pysyy paremmassa kunnossa kuin jeppuloilla.Witless kirjoitti:Waltarin Kärtsy toi nopeasti pojalle korvatulpat ja kaikki oli hetken päästä hyvin.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.