On se muuttunut tuo seuran käytäntö avun hakemiseen mielenterveysongelmissa. Ennen paheksuttiin kovastikin maailmasta apua hakevia seurakuntalaisia, mutta nyt ainakin minua oikein patistetaan hakemaan lääkkeitä ja apua maailman mielenterveysasiantuntijoilta, vaikka ei edes ole pahemmin tarvetta, mutta siihen riittää jo se kun joku seurakunnassa vähänkin mainitsee, että on jotain ongelmia tai masennusta.
En edes ole kastettu enkä käy kokouksissa, mutta se riittää jo veli vanhimman antamaan asiantuntevia neuvoja mihin minun pitää mennä ja mitä tehdä. Veli vanhin ei ole edes nähnyt minua eikä käynyt täällä juttelemassa kanssani, mutta näin se silti menee.
Vartiotorniseura ja mielenterveyden hoito
Valvoja: Moderaattorit
-
Veli-Hopea
Re: Vartiotorniseura ja mielenterveyden hoito
Voipi olla ettei seuran käytäntö ainakaan virallisesti ole muuttunut vaan ylipäätänsä ihmiset ovat "kehittyneet"niin että ymmärtävät paremmin avun hakemisen tärkeyden. Jos näin, on siitä pakko alkaa kirjoittaa suotuisammin myös vartiotorniin ym ja se alkaa olemaan jo nähtävissä.On se muuttunut tuo seuran käytäntö avun hakemiseen mielenterveysongelmissa
Kontrollointia kontrollointia. Raukka on erehtynyt, että olet jo alistunut vanhinten kontrolloimaksi orjaksi. Jännä tuo asiantuntevuus..mutta se riittää jo veli vanhimman antamaan asiantuntevia neuvoja
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
- Tony
Re: Vartiotorniseura ja mielenterveyden hoito
Vastikään julkisuuteen vuotaneessa vanhinten opetusvideossa käsiteltiin itsemurhaa hautovan lesken tapausta. Videossa vanhimmat kertoivat leskelle, että Jehova auttaa vanhinten kautta ja että väärien ajatusten takana on Saatana. Hoitokeinoiksi tarjottiin mm. raamatunjakeiden ulkoa opettelemista ja myönteisen lauseen hokemista. Missään vaiheessa ei otettu esille ammattiapua vaihtoehtona.
Järjestön kanta on todella muuttunut sitten tukkoisempien aikojen, mutta parantamisen varaa vielä mitä ilmeisemmin on reippaasti. Alueellisia ja yksilöllisiä erojakin on varmasti paljon. Jollakin vanhimmalla saattaa olla tasapainoisempi näkemys ammattiavusta kuin toisella.
Järjestön kanta on todella muuttunut sitten tukkoisempien aikojen, mutta parantamisen varaa vielä mitä ilmeisemmin on reippaasti. Alueellisia ja yksilöllisiä erojakin on varmasti paljon. Jollakin vanhimmalla saattaa olla tasapainoisempi näkemys ammattiavusta kuin toisella.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja