Lapsityövoiman käyttö saa yhä erikoisempia piirteitä Jehovan todistajien saarnaamistyössä. Uusin lapsille tarkoitettu video kertoo, kuinka he voivat saarnata ovelta ovelle vieraalla kielellä. Se tapahtuu käytännössä niin, että lapsille hankitaan tablet-laite, jossa on JW.ORG:n tekemä ohjelma JW Language. Se on käännösohjelma, jolla voi viestiä vieraskielisten ihmisten kanssa.
Lasten käyttäminen lahkotyössä on markkinoinnillisesti laskelmoitu veto. Sehän vetoaa kivasti ovenavaajan tunteisiin. Vieraille lapsille on myös vaikeampi sanoa ei (ja tuntea aiheuttavansa heille pettymyksen).
Tämä tietenkin vain korostuu jos vieras lapsi yrittää mongertaa ovenavaajan äidinkieltä.
Onneksi lahkotyö ei ole lapsille jo sellaisenaan vaikeaa ja jopa pelottavaa. Lisätään siihen vielä vieraat kielet etteivät vain pääse turhaan löysäilemään.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Minkä hemmetin takia sinne oville ei voi vaan tunkea samankielistä saarnaajaa? Tuskin on mahdottomuus kun "he tulevat kaikista kansoista ja kaikista kielistä."
Uskon että Tony on oikeilla jäljillä + kaikki tällainen työ ja painostus sitouttaa lapsia entisestään vtseuraan, että kun kehitys ja kasvu tapahtuu teinielämän kautta aikuisuuteen, on paljon vaikeampi päästä hommasta irti. Pahaan setään rakastuu
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Jotkut varmaan muistavat, kuinka Malawin presidentille kirjoiteltiin kirjeitä joskus 80-luvulla ( ? ).
Itse olin tuolloin melko nuori, enkä ymmärtänyt sanaakaan niistä kirjeistä, joita me lapset kirjoitimme todistukseksi Malawiin.
Mutta kova usko oli kuitenkin ja jäätelöä saatiin kunhan ensin jaksettiin kirjoittaa pari kirjettä valmiista mallista.
Lapset ovat halpaa työvoimaa, eivätkä kysele turhia.
rippeli kirjoitti:Jotkut varmaan muistavat, kuinka Malawin presidentille kirjoiteltiin kirjeitä joskus 80-luvulla ( ? ).
Itse olin tuolloin melko nuori, enkä ymmärtänyt sanaakaan niistä kirjeistä, joita me lapset kirjoitimme todistukseksi Malawiin.
Mutta kova usko oli kuitenkin ja jäätelöä saatiin kunhan ensin jaksettiin kirjoittaa pari kirjettä valmiista mallista.
Lapset ovat halpaa työvoimaa, eivätkä kysele turhia.
Tämä on hyväksikäyttöä. Törkeää
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Olen pidemmän aikaa ihmetellyt näitä uusia ja yllättäviä vetoja, viimeisimpänä edellä kerrottu.
Voisko kukaan exä "ennustaa", mitä seuraavaksi ? Itse en kykene enkä pysty.
Minunkaan mielestäni tuo video ei itsessään vaadi tekemään mitään, mutta antaa mahdollisuuden siihen. Jokunen perhe voi toki ottaa tuon ohjeen vaatimuksena, kuten tiukkapipoisimmat tekevät muidenkin ohjeiden kanssa.
Kieliohjelma voi olla itsessään ihan toimiva, mutta kyllähän tuollaisen käyttö pitäisi olla aikuisen vastuualuetta saarnaamistyössä. Huhhuh, onneksi en ole enää Jt-lapsi. Sääli että aika monta muuta ihmistä siinä tilanteessa vielä on.
Aiemminhan oli käytössä (eli kotona laatikossa) se vihkonen missä oli monella kielellä yhden sivun mittainen teksti jossa oli jotain liibalaabaa "hyvästä uutisesta". Toki painettu teksti ei ole niin kiinnostava kuin lapsi joka sopertaa kieltä muutaman sanan.
Ihan off-topic, mutta miksi tuo tyttö videolla näyttää niin anorektiselta?