10k€ kuulostaa aika paljolta kuluilta per konventti,
JWC forumilla oli jokin aika sitten keskustelu ketju, jossa joku ex-sisäpiiriläinen totesi, että konventin kulut eivät mitenkään liity konventin todellisiin kuluihin!
Homma lasketaan jonkun yhätälön kautta tyyllin 10 egee/dollarii per naama.
Kaiken lisäksi koko juttu alkaa miinuksella, kun edellisen konventin fyrkat on lahjoitettu maailmanlaajuiseen työhön ja Betelin puhujat saapuvat kuluineen paikalle.
Ko. ketjusta jäi sellainen fiilis, että konventit ovat vain rahankeräys tapahatumia. Yllättävää, eikö totta?
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
En myöskään muista että aikaisemmin olisi annettu tarkkoja euromääriä siitä paljonko kassasta (muka) puuttuu.
Minä muistan. Väliajan jälkeen tulevissa ilmoituksissa (iltapäivän välilaulun jälkeen) on ilmoitettu aika useinkin vajemäärä
Joka ikinen kerta joka helvetin konventissa jossa istuin.
Festus kirjoitti:JWC forumilla oli jokin aika sitten keskustelu ketju, jossa joku ex-sisäpiiriläinen totesi, että konventin kulut eivät mitenkään liity konventin todellisiin kuluihin!
En myöskään muista että aikaisemmin olisi annettu tarkkoja euromääriä siitä paljonko kassasta (muka) puuttuu.
Minä muistan. Väliajan jälkeen tulevissa ilmoituksissa (iltapäivän välilaulun jälkeen) on ilmoitettu aika useinkin vajemäärä, ja luettu joku ontuva raamatunjae tukemaan sitä että lahjoitukset on hyvä juttu josta Jumala tykkää. Eli ilmeisesti väliajan jälkeen lahjoitukset lasketaan mahd. nopeasti jotta saadaan ilmoituksiin maininta.
Oho. Muistini selvästi petti minut. Hämmentävää, ei se yleensä.
Sen muistan kyllä että lahjoituksia uupui aina.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
10k€ kuulostaa aika paljolta kuluilta per konventti,
JWC forumilla oli jokin aika sitten keskustelu ketju, jossa joku ex-sisäpiiriläinen totesi, että konventin kulut eivät mitenkään liity konventin todellisiin kuluihin!
Homma lasketaan jonkun yhätälön kautta tyyllin 10 egee/dollarii per naama.
Kaiken lisäksi koko juttu alkaa miinuksella, kun edellisen konventin fyrkat on lahjoitettu maailmanlaajuiseen työhön ja Betelin puhujat saapuvat kuluineen paikalle.
Ko. ketjusta jäi sellainen fiilis, että konventit ovat vain rahankeräys tapahatumia. Yllättävää, eikö totta?
Olen myös kuullut tuosta kulut per naama -käytännöstä ja ihan täältä meiltä Suomesta, eli pitää varmuudella paikkansa.
Mielenkiintoinen kaava sinänsä, että konventin kuluthan eivät todellisuudessa eroa käytännössä kovinkaan paljoa, oli paikalla 100 tai 600 henkeä. Kaava näyttää tosiaan hyvin vahvasti siltä, että tarkoitus on kerätä ylimääräistä kyhnyä - ei ainoastaan peittää konventin kuluja, kuten lavalta annetaan valheellisesti ymmärtää.
"Konventtisalien ja kokouspaikkojen hallinnointiin tulleet muutokset ja niistä johtuva lahjoitussuositusten nostaminen" saattaa tarkoittaa kaikessa yksinkertaisuudessaan sitä, että kulut per naama -oletusta on vain nostettu.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Festus kirjoitti:jäi sellainen fiilis, että konventit ovat vain rahankeräys tapahatumia. Yllättävää, eikö totta?
Mitäpä muuta amerikkalaiselta rahankeräyslahkolta voisi odottaa. Kulut on muka kovat, vaikka tilat olisi omatkin ja suurinosa henkilöstön toimista sujuisi vapaaehtoisvoimin.
Sekin on naurettavaa, että jos seura lainaa jollekin seurakunnalle rahaa vaikkapa remonttia varten, siitä peritään korkoa. Ja sitten koko komeus kuitenkin päätyy seuran omistukseen.
Business miehiä siellä amerikoissa.
Viimeksi muokannut Verilettu, 10.03.2015 08:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jonkunlaisella katetasollahan sitä on bisnesmaailmassa pysyttävä , että homma on kannattavaa. Kyllä mä lähden siitä oletuksesta että hyvin tarkkaan on laskettu ennuste, paljonko yksi henkilö keskimäärin tuottaa ja siihenhän sitten voipi eri keinoilla vaikuttaa.
Tuo 1600€ ( tai summa mikä tahansa) vaje tuskin on tappiota vaan 1600€ on jääty tavoitteesta,spekulointi kun on niin hurjan kivaa
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Hengellistä ruokaa sentään. Tosin niistäkin on parasta ennen päivämäärä tainnut mennä jo vuosia sitten umpeen.
Kohta varmaan ilmoittavat, että jokainen julistaja tuo mukanaan omat kahvit termospullossa, samoin kuin juomavedet. Ja wc-paperit. Kun ollaan niin jäljessä vapaaehtoislahjoituksissa.
Verilettu kirjoitti:
Kohta varmaan ilmoittavat, että jokainen julistaja tuo mukanaan omat kahvit termospullossa, samoin kuin juomavedet. Ja wc-paperit. Kun ollaan niin jäljessä vapaaehtoislahjoituksissa.
Nauran räkänä lattialla kieriskellen jos tähän päädytään. Jos näen konventtiin menijöitä huudan et onks vessapaperii tarpeeks mukana?
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Verilettu kirjoitti:Sekin on naurettavaa, että jos seura lainaa jollekin seurakunnalle rahaa vaikkapa remonttia varten, siitä peritään korkoa. Ja sitten koko komeus kuitenkin päätyy seuran omistukseen.
Aikaisemmin oli näin. Nykyään salilainat on korottomia.
Toki voidaanhan sekin ymmärtää eräänlaisena korkona, että vaikka laina on maksettu, järjestö omistaa silti salin.
Hämeenlinnan konventissa tuli koettua ne kaikkein puuduttavimmat istumasessiot. Pikkuskidinä 80-luvulla oli kivaa, kun sai sentään karkkia. Melkoisessa sokerihuppelissa siellä tuli monena talvena oltua. Siellä oli myös ihan orkesteri kapellimestareineen soittamassa, joka sekin loppui ja rallit tulivat sittemmin kasetilta.
Tuolla pidin lapsena ja teininä feikkirukouksia ennen ruokaa. Laskinkohan kymmeneen vai viiteentoista kädet päällekkäin ennen haarukan tyrkkäämistä.