terveisiä kierroskonventista!
Valvoja: Moderaattorit
-
ulkopuolinen
Re: terveisiä kierroskonventista!
Olisi joskus ihan mielenkiintoista käydä tutustumasa konventtiin. En ole koskaan käynyt salilla. Sinne olisi mukava mennä jonkun ex todistajan kanssa. Voisi ennen käyntiä keskustella mihin kannattaa kiinnittää huomiota ja homman jälkeen käydä keskustelu miten mikäkin toimi.
Mulla kävi kymmenisen vuotta sitten säänöllisesti "kotijehova" mutta ikinä en lähtenyt Tampereen konventtiin vaikka pyydettiin useampaan otteeseen. Juttuni löytyy tältä foorumilta tuolla kotijehova hakusanalla.
Vieläköhän sama mies kiertelee pitkin Hervantaa ja tutkiskelee raamattua.
Mulla kävi kymmenisen vuotta sitten säänöllisesti "kotijehova" mutta ikinä en lähtenyt Tampereen konventtiin vaikka pyydettiin useampaan otteeseen. Juttuni löytyy tältä foorumilta tuolla kotijehova hakusanalla.
Vieläköhän sama mies kiertelee pitkin Hervantaa ja tutkiskelee raamattua.
-
Vieras
Moikka.
Tälläinen lisä nyanssi että nykyään voi "kätevästi" lahjoittaa maksupäätteen välityksellä.
Löytyy eteisestä ainaki Hämeenlinnassa ....
Tälläinen lisä nyanssi että nykyään voi "kätevästi" lahjoittaa maksupäätteen välityksellä.
Löytyy eteisestä ainaki Hämeenlinnassa ....
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
Joo, tuo pakollinen rukoileminen pienenkin välipalan ohessa oli naurettavaa. Tietenkin siis riippui siitä kuinka syvällä olevia kiihkoilijoita oli lähettyvillä.Kaarmis kirjoitti:Itse asiassa ruokailun lopettamisessa konventeista oli jotakin hyvääkin. Pääsi eroon feikkirukouksista! (itse en laskenu ku kolmeen tai viiteen)
Uskon monen juuri laskeneen johonkin, tai muuten vain hetken istunut pää painuksissa ja miettinyt että mitähän illalla tekisi.
-
Polyester
Riippuu varmaan siitä, miten puutteessa JT on kenttätuntien suhteen, mutta käsittääkseni yhteydenpito tuppaa harvenemaan ja loppumaan, jos kiinnostunut ei houkutteluista huolimatta suostu kokoukseen tulemaan. Käsikirjoitushan on aika selvä, eli ensin tutkistelua, sitten houkutellaan kokouksiin tutustumaan, sitten niissä pitäisi alkaa käydä säännöllisesti, minkä jälkeen kenttäpalvelus kastamattomana julistajana sekä mahdollisesti osallistuminen teokraattiseen palveluskouluun, ja lopulta kasteelle täysivaltaiseksi työmuurahaiseksi. Osittain nämä vaiheet ovat tietysti limittäisiä, mutta tuossa järjestyksessä se suunnilleen menee.ulkopuolinen kirjoitti:Mulla kävi kymmenisen vuotta sitten säänöllisesti "kotijehova" mutta ikinä en lähtenyt Tampereen konventtiin vaikka pyydettiin useampaan otteeseen.
-
ulkopuolinen
Todistaja oli säännöllinen vieras muistaakseni joka kuukauden ensimmäinen maanantai kello 13. Tulijan tunnisti varovaisesta ovikellon soitosta. Tätä kesti varmaan kymmenen vuotta ja homma alkoi 90-luvun alkupuolella. Yhden ainoan kerran muistan että vakisaarnaajalla olisi ollut sama henkilö seuranaan, mootoin "oppi-isän" "koulutettava" vaihtui. Me emme koskaan päässeet raamatun ensimmäistä sivua pidemmälle, toki pompimme raamattua hänen johdollaan sieltä tältä mutta järjestelmällinen tutkiminen pysähtyi ensimmäisiin jakeisiin.Polyester kirjoitti: Riippuu varmaan siitä, miten puutteessa JT on kenttätuntien suhteen, mutta käsittääkseni yhteydenpito tuppaa harvenemaan ja loppumaan, jos kiinnostunut ei houkutteluista huolimatta suostu kokoukseen tulemaan. Käsikirjoitushan on aika selvä, eli ensin tutkistelua, sitten houkutellaan kokouksiin tutustumaan, sitten niissä pitäisi alkaa käydä säännöllisesti, minkä jälkeen kenttäpalvelus kastamattomana julistajana sekä mahdollisesti osallistuminen teokraattiseen palveluskouluun, ja lopulta kasteelle täysivaltaiseksi työmuurahaiseksi. Osittain nämä vaiheet ovat tietysti limittäisiä, mutta tuossa järjestyksessä se suunnilleen menee.
Homma katkesi pariin juttuun. Taloon tuli sähkölukko ja parina vuonna kämppikseni avasi oven ja kertoi että se on lapissa. Ja toisena peräkkäisenä syksynä olin todella lapissa mutta kämppiksen pokka ei pitänyt kun hän muisti että sanoi ihan samoin vuotta aiemminkin.
Nyt kun olen tätä palstaa pidempään lukenut niin olen tullut johtopäätökseen että olin helppoa kenttää. Olin ystävällinen, avasin oven ja kutsuin istumaan. Sitten olin pitkä projekti eli varmaan kuitenkin hyvää meriittiä eli minulla oli varmaan todistajan silmissä toivoa.
-
Markku Meilo
Jt:lle kentän helppous on suoraan sidoksissa siihen millaista näkemyksellistä vastarintaa hän saa. Kolminaisuus, sielun kuolemattomuus, helvetti ja vastaavat ovat mieluisampia aiheita kuin vaikka 607+2510=1914 -opetus, jonka sudenkuoppia eivät tunnu oikein itsekään mieltävän, vaikka kyseinen opetus on liikkeen omaksuman auktoriteetin sekä raamattunumerologian yli vuosisatainen perusta.ulkopuolinen kirjoitti:Nyt kun olen tätä palstaa pidempään lukenut niin olen tullut johtopäätökseen että olin helppoa kenttää.
Näitä vuosienkin kestopaikkoja tunnutaan vaalittavan, onhan se helpompaa jutustella tutussa asetelmassa kuin toistella samaa avausta ovelta toiselle.Olin ystävällinen, avasin oven ja kutsuin istumaan. Sitten olin pitkä projekti eli varmaan kuitenkin hyvää meriittiä eli minulla oli varmaan todistajan silmissä toivoa.
-
Lothar II
Luokittelen itsenikin myös "helpoksi kentäksi".Tietyt JT-sukulaiset vielä avittivat.ulkopuolinen kirjoitti:Me emme koskaan päässeet raamatun ensimmäistä sivua pidemmälle, toki pompimme raamattua hänen johdollaan sieltä tältä mutta järjestelmällinen tutkiminen pysähtyi ensimmäisiin jakeisiin.
Yritin ensin pysytellä pelkästään Raamatussa, kun tutkin kahden veljen kanssa.
Se oli menoa sitten, kun saivat ehdotuksensa läpi, että ruvetaan tutkimaan VT-kirjallisuutta.(ollaanhan me kavereita, tehdäänhän me niin)
Onhan se huomattu ennenkin, että pelkästään Raamatun avulla ei käännytetä, tai on erittäin vaikeaa.
-
Markku Meilo
Kyllä se on selvää jehovantodistajillekin, siksi jalka yritetään saada ovenrakoon selittämällä hämäyksen vuoksi, että "olemme tällä alueella keskustelemassa ihmisten kanssa Raamatusta". Jos sitten on vastakaikua, niin Raamattu jää lähinnä sidesanaksi esiin otetaan kulloinen Vt-hittituote tutkailtavaksi.Lothar II kirjoitti:Onhan se huomattu ennenkin, että pelkästään Raamatun avulla ei käännytetä...
Onnistunee ainoastaan lähinnä niin kritiikittömän henkilön kohdalla, jolle mikä tahansa menee täydestä. Tosin sellainen henkilö sopeutuu paremmin kuin helposti kaltaistensa seuraan....tai on erittäin vaikeaa.
-
Freedom
Ajattelukaava on varmaankin jo pitkään mennyt näin. Nimittäin sukulaiseni olivat ostaneet 1940- luvulla maatilan, jossa oli pidetty Jehovantodistajien kokouksia. Jt-myyjä oli jälkikäteen väittänyt, että kauppahintaa ei oltu maksettu ja yrittänyt periä sen kahteen kertaan. Tuolloin kaupoista oli kuitti vain paperilla. Jt-järjestö ilmeisesti oletti, että sukulaiseni on hävittänyt kuitin, vaan eipä onneksi ollut! Jt-lahko pyörii edelleenkin tuon maatilan kimpusssa, käyvät "tervehtimässä" 80-vuotiasta maailmallista omistajaa, miksiköhänTony kirjoitti:Toki voidaanhan sekin ymmärtää eräänlaisena korkona, että vaikka laina on maksettu, järjestö omistaa silti salin.
Däm.., että kuulin tämänkin asian liian myöhään omalta kannaltani