Tuossa Veli-Hopean allekirjoituksessa kai närästi se, että ohje liittyi Harmagedonin aikaan eikä tähän hetkeen. Ei tuo mielestäni silti kovin väärin mennyt, kun katsotaan mitä Jehovan todistajien odotetaan nykyäänkin tekevän järjestön opin eteen. Ongelman voisi korjata lainaamalla vähän pidemmin, jolloin asiayhteys säilyisi
Kun ”assyrialainen” hyökkää, vanhinten täytyy olla ehdottoman vakuuttuneita siitä, että Jehova pelastaa meidät. Elämää pelastava ohjaus, jota silloin saamme Jehovan järjestöltä, ei ehkä näytä omasta mielestämme viisaalta. Meidän kaikkien täytyy olla valmiita tottelemaan mitä tahansa saamiamme ohjeita, vaikka ne eivät kenties näyttäisikään inhimilliseltä kannalta katsottuna tai strategisesti järkeviltä.
Se on aivan totta että tuossa asiayhteydessä tuo sääntö totella kaikessa liittyy johonkin tulevaisuuden hetkeen, mutta minun on hirveän vaikea ymmärtää että joku haluaisi sitoa sen pelkästään siihen hetkeen. Minä todistajana ja entisenä sellaisena tulkitsen tuon samalla sen muodosta huolimatta kokonaisuus mukaan lukien tarkoittamaan myös nykyhetkeä varsinkin kun lainaamani jatkuu näin :
Kaikkien, jotka panevat luottamuksensa maalliseen koulutukseen, aineelliseen omaisuuteen tai ihmisten järjestöihin, on nyt aika korjata ajatteluaan.
Tulkitsijasta varmasti kiinni mutta minä sen tulkitsen niin että se todellakin on laitettava palikat ja asenne jo NYT oikeaan järjestykseen ja tehtävä mukisematta mitä käsketään, eikä sitten tulevaisuudessa.
No joo, menee vähän monimutkaiseksi. Minusta Veli-Hopean kannattaisi palauttaa alkuperäinen teksti jos vielä haluaa. Ei siinä mitään vikaa ollut.
Jos halutaan nähdä, ettei tämä sääntö ole vielä voimassa niin senkun sitten. Siinä tapauksessa uskon ettei vastaanvänkääjä ole päivääkään jt ollut, eikä ihan täysin perillä siitä miten rivijäsenet asioita tulkitsevat.
En enään viitsi palauttaa tekstiä, ehkä se on aika vaihtaa, kuten vuositekstikin

Omassa mielessäni olen edelleen sitä mieltä, että tuo pätee jo tähän hetkeenkin, olen sitten väärässä tai en.