Occamin partaveitsi kirjoitti:[Kommenttini....
Näinhän Jehovantodistajat todellakin asiaa ilmaisevat, että jopa 99,9 % on joukkotuhon alaisena tulevassa mahdolisessa harmarissa.
Tämä jos mikään tekee Jehovan hirmuolennoksi.
Jos ajatuksissasi Raamatun hirmuolento-nimityksen ansaitsee jo tappamalla 99,9 %, niin jään ajattelemaan mikä mahdollinen lisänimi tarvittaisiin jo vedenpaisumuksen ajalle. Sille hirmuolento-nimitykselle kun 99,9 % edellyttäisi maapallon tuolloiseksi asukasluvuksi 8000, mutta wikin arvio asukasluvusta on tuolle ajalle 27 miljoonaa. Tällöin jumalan järjettömän tappamisen tehokkuusluku olisi vedenpaisumustarussa peräti noin 99,999970371 % .
Olen jo aikaisemmin kirjoitellut tästä uskomuksesta poikkeavan kantani ja olen edelleen sitä mieltä, että esim. länsimaiden kohdalla on "ratkaisutaistelut" käyty, ja että elämme nyt jo "uutta asianjärjestelmää.
En nyt viitsi hakea sitä kirjoitusta tähän, mutta jokainen joka haluaa, niin kyllä sen löytää.
Siihen hakuun ei liene tälle Jehovan todistajat -osiolle tarvetta, koska tuolle ajatuksellesi ei ole vähintäkään raamatullista tukea, kuten ei Vt-opillistakaan.
Eli, olen edelleen sitä mieltä, että Jehova ei ole ainakaan minun mielestäni mikään "verenhimoinen hirmuolento", vaan Hän on antanut ihmisille mahdollisuuden itse rakennella parempaa maailmaa tänne, ja siltä se näyttää, että se pikkuhiljaa jopa onnistuu.
Onneksenne molemmilla on tässä valinnan vapaus. Wikistä ja Raamatusta voimme johtaa, että menneenä aikana jumala tappoi enemmän ja vähemmän sokeasti noin 30 miljoonaa ja tappaa samassa sokeassa verenhimoisessa raivossa pian maailmanlopussa noin 8 miljardia, ajatuksissani tuollainen olento ei vähimmässäkään määrin ansaitse rakkaudellinen-lisänimeä. Ja tuossa siis ainoastaan tapetut ihmiset, lisämausteena tulevat eläimet sekä ihmisiin kohdistunut järjetön väkivalta.
Tuon maininnan ihmisille annettusta mahdollisuudesta käsitän lähinnä huumorina siihen asti kunnes joku edes yrittäisi esittää, että Raamattu olisi todellisuutemme kuvauksen suhteen jotenkin ylivertainen teos.