Polyester kirjoitti:Veli-Hopea kirjoitti:Kivikko kirjoitti:Minä ja mun 3 tuttavaani ollaan ainakin viimeiset 5 vuotta kaikki oltu ihan muualla kuin kokouksissa, ja silti kirjoilla. Ei ketään kiinnosta enää potkia pois kirjoilta, vaikka syitäkin saattaisi kaikilla meillä olla.
Itse laskin lähemmäksi kymmentä omalla kohdalla näitä tuttavia. Kirjoilla ovat vaikka ei paskaakaan kiinnosta. Yksi näistä käy näemmä äänestämässäkin. Elävät kaikki ihan omaa elämäänsä , mihin ei jt rutiinit kuulu.
Toisaalta Isaac Witherspone potkittiin pois, kun kyseli hankalia mm. vuoteen 1914 liittyen, vaikka oli muuten suhteellisen myötämielinen ja käsittääkseni halusi jatkaa JT:nä. Kyseessä oli vielä maahanmuuttaja ja diplomi-insinööri, komeaakos sellaisella veljellä olisi kehuskella, että meidän seurakunnassa semmoinenkin on.
Asiaan varmasti vaikutti se että hän toi epäilyksensä julkiseksi. Vai muistanko väärin, että hänen pohdiskelunsa oli Youtubessa ennen kuin häntä oltiin potkimassa pois, vai tuliko ne julki vasta potkujen jälkeen. Ainakin videossa
"Jehova Todistajat, onko karttaminen Ramattullista" hän on vielä Jehovan todistaja, käy kokouksissa jne.
Tottakai tällainen julkinen pohdiskelu on lahkolle liian vaikea asia purtavaksi, ja siinä yksi todistaja ei luvuissa paljon paina. Sitä paitsi, kaveri oli liian fiksu todistajaksi
*, sieltä olisi tullut varmaan muutama muukin vaikea kysymys esille ja kenties vielä julkisesti. Joten parempi pistää pois vaan. Mutta hiljaiset roikkujat pidetään mielellään mukana luvuissa.
* Aikuisena mukaan tulleeksi
Voi voi, Jehovan todistajat ja Pohjois-Korea; Molemmat kiristävät horjuvan talonsa ruuveja ennen kuin koko rakennelma romahtaa.