Kotimaa24: Konventtipuheiden esitutkinta lopetettu

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Voimantorni

Re: Kotimaa24: Konventtipuheiden esitutkinta lopetettu

Viesti Kirjoittaja Voimantorni »

Polyester kirjoitti:Luopiot ovat katkeria ja mustasukkaisia
Luopiot ovat osa "käärmeen siementä"
Luopiot puhuvat vääristeltyjä asioita
Luopioiden mieltä myrkyttää kriittinen asenne vanhimpia ja hallintoelintä vastaan
Luopiot valehtelevat viranomaisille yrittäen näin saada JT-järjestön työn kielletyksi
Luopiot yrittävät mustamaalata Jehovan kansan median välityksellä
Luopiot ovat "tappavan epidemian" tartuttamia
Luopiot ovat "taudin kantajia", joita pitää karttaa
Luopioiden puhe ei ole vilpitöntä
Luopiot pyrkivät ohjailemaan toisten mieltä ja jäytämään heidän uskoaan
Luopiot ovat osa antikristusta
Luopiot levittävät valheita

Voisihan tuohon listaan luopioiden tilalle vaihtaa esim. juutalaiset, homot tai maahanmuuttajat ja katsoa mitä tapahtuu, jos lähtee julkisesti tuollaista julistamaan.
Heh, tämä se vasta paljastava koe olisikin! Olisi viranomaisilla taatusti aivan eri ääni kellossa. Ja vielä kun jakelisimme ihmisille oikein ovelta ovelle kutsuja, joissa kutsutaan kuuntelemaan tuollaista julkista ja leimaavaa puhetta, niin en voi välttyä ajatukselta, että syytteessä oltaisiin.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Voimantorni kirjoitti:
Luopioiden mieltä myrkyttää kriittinen asenne vanhimpia ja hallintoelintä vastaan
Luopiot valehtelevat viranomaisille yrittäen näin saada JT-järjestön työn kielletyksi

Voisihan tuohon listaan luopioiden tilalle vaihtaa esim. juutalaiset, homot tai maahanmuuttajat ja katsoa mitä tapahtuu, jos lähtee julkisesti tuollaista julistamaan.
Heh, tämä se vasta paljastava koe olisikin! Olisi viranomaisilla taatusti aivan eri ääni kellossa. Ja vielä kun jakelisimme ihmisille oikein ovelta ovelle kutsuja, joissa kutsutaan kuuntelemaan tuollaista julkista ja leimaavaa puhetta, niin en voi välttyä ajatukselta, että syytteessä oltaisiin.
Todellakin. Vaihdetaan tilalle " mamut " niin eiköhän alkaisi rasistihuudot ja räyhäys kuulumaan. Miksei samalla joku tietty puolue, vaikka kokoomus. Ei haittaa, on kuitenkin niin helvetin epäselvää ketä sanalla "luopio" konventin puheissa tarkoitetaan.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Veli-Hopea

Veli-Hopea kirjoitti:
Kaikki erotetut tai itse eronneet eivät ole luopioita eikä tarkkaa määritelmää luopiolle ole kuten tiedetään.

Nimeä nyt alkuun vaikka yksi (1) itse eronnut jehovantodistaja, joka ei ole luopio.
Rohkeesti nyt vain Pec.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Kletos

Viesti Kirjoittaja Kletos »

Minä puolestani toivoisin todistajien esittävän edes yhden henkilön nimen, joka luetaan tuon koko listan mukaan luopioksi eikä ole ollut milloinkaan kastettu tai kastamaton Jehovan todistaja.

Sitä odotellessa ....
Veli-Hopea

Me kun tiedämme ketä tuo lista koskee, otan sen henkilökohtaisesti näin :

Veli-Hopea on katkera ja mustasukkainen
Veli-Hopea on osa "käärmeen siementä"
Veli-Hopea puhuu vääristeltyjä asioita
Veli-Hopean mieltä myrkyttää kriittinen asenne vanhimpia ja hallintoelintä vastaan
Veli-Hopea valehtelee viranomaisille yrittäen näin saada JT-järjestön työn kielletyksi
Veli-Hopea yrittävää mustamaalata Jehovan kansan median välityksellä
Veli-Hopea on "tappavan epidemian" tartuttama
Veli-Hopea on "taudin kantaja", jota pitää karttaa
Veli-Hopean puhe ei ole vilpitöntä
Veli-Hopea pyrkii ohjailemaan toisten mieltä ja jäytämään heidän uskoaan
Veli-Hopea on osa antikristusta
Veli-Hopea levittää valheita

Näinhän se menee ja koskettaa meitä jokaista koska jehovantodistajien mielestä me kaikki olemme luopioita. Onhan se aika erikoista että viranomaiset eivät puutu mihinkään.

Voiko tällainen toisten ihmisten haukkuminen olla mitenkään oikein?

Veli-Hopea

Voisihan tuohon listaan luopioiden tilalle vaihtaa esim. juutalaiset, homot tai maahanmuuttajat ja katsoa mitä tapahtuu

Niin tai vaikka Räsänen kun ei tiedetä yhtään kenestä Räsäsestä puhutaan.

Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Matti Korhonen sopisi mainiosti, sillä Matti on Suomen yleisin etunimi ja Korhonen sukunimi.
Veli-Hopea

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Matti Korhonen sopisi mainiosti, sillä Matti on Suomen yleisin etunimi ja Korhonen sukunimi.

No korhoset on kyllä ihan pellejä :D

( Ei tämäkään haittaa kun ei tiedetä ketä tarkoitetaan. Ei kuitenkaan ainakaan Korhosia)

mirjam123

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

Omalla kohdallani ajattelen että vaikka olen sekä erotettu että henkisesti ja "hengellisesti" eronnut en ole kuitenkaan luopio. Olen luopunut jehovalaisuudesta täysin mutten ole luopunut kristillisyydestä vaikka usko onkin kriisissä. Luopio on sellainen joka on luopunut kristillisyydestä ja hyökkää kristillisyyttä vastaan.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

mirjam123 kirjoitti:Omalla kohdallani ajattelen että vaikka olen sekä erotettu että henkisesti ja "hengellisesti" eronnut en ole kuitenkaan luopio.
Hieno asia tämä vapaus määrittää itse mitä sanat itselle merkitsevät, mutta Vt-lyriikassa olet luopio, siitä et pääse mihinkään.
Olen luopunut jehovalaisuudesta täysin mutten ole luopunut kristillisyydestä vaikka usko onkin kriisissä.
Lievä ongelma on jo heti se kun ei ole tahoa, joka voisi riidattomasti määrittää kristillisyyden. Siihen asti kunnes kristillisyysdirektiivi kehitetään on kuka tahansa kristitty, joka itseään sellaiseksi väittää. Aivan samalla tavalla kuin kaikki mitä taiteilija taiteeksi väittää on taidetta ainakin tuolle taiteilijalle. Mutta annetaan kristillisyyden olla ja katsotaan itse aihetta:
Luopio on sellainen joka on luopunut kristillisyydestä ja hyökkää kristillisyyttä vastaan.
Suomen kielenhuollon ammatilaiset ovat kanssasi eri linjoilla, mutta toki väärässä kannaltasi katsoen, minkäänlaista hyökkäämistä ei kielenhuollon ammattipiireissä edellytetä luopioviittaan. Hyökkäämisen edellyttäminen johtaa ongelmiin jo siksi, että luopio-sana ei ole yksinomaisesti sidottu uskontoon. Otetaan esimerkiksi kuuliaisuutta vaatineesta rikollisjengistä luopunut, millä ajatteletko hänestä tulevan tuomittava (kyseiseen kuuliaisuuteen liittyen) vasta kun/jos hän alkaa toimia tuon jengin saattamiseksi edesvastuuseen teoistaan?
mirjam123

MM, itselleni on yhdentekevää mitä jt:t ja heidän sairas hallintoelin tai kielenhuollon ammattilaiset määrittelevät. Olen luopunut vääristä opetuksista, mutta siitä mitä kristillisyys itselleni merkitsee en ole luopunut. Myös jt:t saavat siis kutsua minua miksi haluavat, no problem. Hauskaa vappua :) .
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

mirjam123 kirjoitti:MM, itselleni on yhdentekevää mitä jt:t ja heidän sairas hallintoelin tai kielenhuollon ammattilaiset määrittelevät. Olen luopunut vääristä opetuksista, mutta siitä mitä kristillisyys itselleni merkitsee en ole luopunut. Myös jt:t saavat siis kutsua minua miksi haluavat, no problem.
Joo, tähän asti ymmärtääkseni ymmärsin kyllä kaiken oikein hyvin, mutta kommenttisi kirvoitti mielessäni myös kysymyksen (jota alkuperäistä retusoin sanan verran):
Otetaan esimerkiksi kuuliaisuutta vaatineesta rikollisjengistä luopunut, ajatteletko hänestä tulevan tuomittava (kyseiseen kuuliaisuuteen liittyen) vasta kun/jos hän alkaa toimia tuon jengin saattamiseksi edesvastuuseen teoistaan?
Toki kriittisiin kysymyksiin ei ole pakko vastailla ja olenkin siihen jo uskisten taholta tottunut, joten kunhan kysyin.
Hauskaa vappua :) .
Kuin myös vapunjälkeistä elämää.
mirjam123

Markku hyvä. En tiedä millä tavalla vaikka moottoripyörä-jengiläisten ryhmästä lähtijää kutsutaan, ei kaiketi luopio-nimityksellä, itse yhdistän sen raamatun termistöön. Mutta pointtiin, Jehovan todistajat elimineen pilkkaa jumalan sanaa mennen tullen, heillä ei ole oikeutta nimitellä eikä tuomaroida yhtään ketään. Kannatan toki että Jehovan todistajat saataisiin vastuuseen teoistaan, sitä päivää tässä nyt eletään, saattaa tuntua tuhannelta vuodelta.
Hengellisyys on kuitenkin muuta kun mitä mikään lahko, kultti, uskonto voi antaa tai ottaa keneltäkään pois, eikä se ole kaikkien syntymälahja eikä sen etsiminen kaikkien intressi.
Veli-Hopea

Olen luopunut vääristä opetuksista, mutta siitä mitä kristillisyys itselleni merkitsee en ole luopunut.
Hieno asia. Tuskin tähän on kenelläkään nokan koputtamista.

Myös jt:t saavat siis kutsua minua miksi haluavat, no problem.
Tästä en ole samaa mieltä. Miksi ihmeessä he saisivat kutsua (sinua tai muita ) miksi haluavat saati haukkua?(luopioksi ja mitä luopio on)

Eiköhän tällaista opeteta jo lastentarhatasolla ettei muita ihmisiä/ryhmiä pitäisi haukkua?
Eihän tässä toki kukaan täydellinen ole yksilönä mutta luulisi nyt tuon porukan osaavan hommat niin ettei muita haukuta varsinkaan sellaisiksi mitä eivät ole.

mirjam123

Veli-Hopea, olet kyllä täysin oikeassa.
Vastaa Viestiin