Oi, minä odotan joulua innokkaasti, kun en ole sitä viettänyt vissiin viiteen vuoteen!
Olen ollut koko aikuisiän melkoinen joulufriikki, en uskonnollisessa mielessä vaan lähinnä sen tunnelman ym. takia. Joulunvietto jäi luonnollisesti/luonnottomasti pois, kun minulle perusteltiin sen olevan pakanallista alkuperää. Alusta asti pohdin salaa mielessäni, miksi joulu, synttärit ym. on kielletty, mutta hyväksyin minulle esitetyt "perusteet".
Synttäreiden vieton epäkristillisyyttä perusteltiin sillä, että raamatussa on maininta kaksista syntymäpäivistä ja molemmissa tapahtui murha. Toinen oli johannes Kastajan kaulan katkaiseminen, toista en kyllä millään muista (haperopää kun olen).
Voisiko joku palstalaisista virkistää muistiani?
Olen hukannut pois kaikki joulukoristeet, joten aloitan kohtapuoliin koristeiden tekemisen, kun olen hiukan askarteluihmisiä.
Ja viime sunnuntaina vietimme pojantyttäreni ristiäisiä kirkossa ja niin paukuttelin menemään uskontunnustuksenkin ilman syyllisyydentuntoa
Kaiken kaikkiaan koen, että jättämällä lahkon olen vapautunut elämään nykyhetkeä ja nauttimaan siitä. Edelleenkin olen suuresti huojentunut, etten kerinnyt mennä kasteelle

"We are borg. You will be assimilated. Resistance is futile"
(Star Trek)