Hallintoelin haluaa lasten jäätelörahat

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: Hallintoelin haluaa lasten jäätelörahat

Viesti Kirjoittaja Vieras »

sinner74 kirjoitti:Kuinka alas VT-seura voi vajota? Tuolla menetelmällä, osasta jäätelöstäkieltäytyjistä saattaa kasvaa sangen vihaisia aikuisia.
Menetelmällä? Kerran nähdyllä 1min videolla ei kasvateta jäätelöstäkieltäytyjiä.

Itse en koskaan jt-lapsena lahjoittanut järjestölle tai seurakunnalle, vaikka vartiotornissa siihen toisinaan rivien välistä kannustettiin lapsiakin kertomalla esimerkkitapauksia lapsilahjoittajista. Työrahoista laitoin jotain pientä lahjalaatikkoon, silloin kun vielä olin jt-touhussa mukana.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Polyester kirjoitti:
sinner74 kirjoitti:Kun peilaa omaan jt-lapsen ajattelumaailmaan, kuinka vastuuntuntoinen ja kuuliainen tuossa jätskistäunelmointi-iässä oli, niin onhan tuo pätkä aivan käsittämättömän härski.
Kyllä, kohderyhmä on aina otetava huomioon. Ja videohan on tarkoitettu Vartiotornin mielenhallinnassa oleville ihmisille: lapsille ja heidän vanhemmilleen. Tällaiset ihmiset ilman muuta ottavat vakavasti kaikki järjestöltä (= Jehovalta) tulevat neuvot, myös suosituksen luonteisesti annetut.
Niin pitää huomioida mitä muuta Jehovasta ja järjestön asemasta on jo tuputettu pikkuisten pieniin mieliin jo kauan niin ymmärrän kyllä että videon katsottua ei ole vaikea ymmärtää mihin raha kuuluu laittaa.

Kurjaa kun manipuloidaan lapsiakin rahoittamaan,ei voi mitään.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vieras

Polyester kirjoitti:
sinner74 kirjoitti:Kun peilaa omaan jt-lapsen ajattelumaailmaan, kuinka vastuuntuntoinen ja kuuliainen tuossa jätskistäunelmointi-iässä oli, niin onhan tuo pätkä aivan käsittämättömän härski.
Kyllä, kohderyhmä on aina otetava huomioon. Ja videohan on tarkoitettu Vartiotornin mielenhallinnassa oleville ihmisille: lapsille ja heidän vanhemmilleen. Tällaiset ihmiset ilman muuta ottavat vakavasti kaikki järjestöltä (= Jehovalta) tulevat neuvot, myös suosituksen luonteisesti annetut.
Niin, omassa ja kavereideni seurakunnissa kokopäivätyötä tekevät vanhimmat saarnasivat seurakunnalle tienraivauksen "iloista" ja suosittivat sitä elämäntavaksi. Emme ottaneet tekopyhien miesten juttuja turhan vakavasti. Ja "unohdettiin" "jokunen" muukin lahkon suositus ja sääntö...
Veli-Hopea

Emme ottaneet tekopyhien miesten juttuja turhan vakavasti. Ja "unohdettiin" "jokunen" muukin lahkon suositus ja sääntö...
Surullisempaa onkin se kun löytyy niitä jotka seuraa pilkulleen orjallisesti sama mitä sanotaan ja muutellaan. Ihmisten orjia :(

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vieras

Veli-Hopea kirjoitti:
Emme ottaneet tekopyhien miesten juttuja turhan vakavasti. Ja "unohdettiin" "jokunen" muukin lahkon suositus ja sääntö...
Surullisempaa onkin se kun löytyy niitä jotka seuraa pilkulleen orjallisesti sama mitä sanotaan ja muutellaan. Ihmisten orjia :(
Sellaiset oli epäsuosittuja kaveripiirissäni..
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Vieras kirjoitti:Niin, omassa ja kavereideni seurakunnissa kokopäivätyötä tekevät vanhimmat saarnasivat seurakunnalle tienraivauksen "iloista" ja suosittivat sitä elämäntavaksi. Emme ottaneet tekopyhien miesten juttuja turhan vakavasti. Ja "unohdettiin" "jokunen" muukin lahkon suositus ja sääntö...
Tämä on ollut teidän onnenne. Jehovan todistajissa on tietysti monen tasoisesti mukana olevia ihmisiä: muodon vuoksi mukana roikkujan ja lasittuneella katseella varustetun robotin väliin mahtuu monenlaista viheltäjää. Ihmisten tunnollisuudessa ja pikkutarkkuudessa on ihan persoonallisuuteen perustuviakin eroja, vaikka asiaan sinänsä uskoisivatkin.

Tämä tietynlainen kirjavuus ei kuitenkaan tee videota moraalisesti yhtään oikeutetummaksi, sillä videon tarkoitus on selvä, ja se myös oikeasti vaikuttaa yleisöönsä.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Vieras kirjoitti:
Veli-Hopea kirjoitti:
Sellaiset oli epäsuosittuja kaveripiirissäni..
Elikkä olet siis syntynyt jt-vanhempien lapseksi ja olet kyennyt tasapainoilemaan hyvin vaatimusten kanssa.

Nämä pilkuntarkasti touhuilevat ovatkin useinmiten maailmasta mukaan tulleita, joilla ei ole vanhemmat mukana ja ottavat siksi kaiken aivan liian tosissaan ... kunnes väsyneinä jossain vaiheessa joutuvat erotetuksi tai eroavat kun ei pälli enää kestä täydellisyyttä.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vieras

Ne tunnontarkat nuoret olivat minun ja kavereideni seurakunnissa vähemmistö, epäsuosittu vähemmistö. Kuviteltiin itsekin olevamme hienoja uskovia tekopyhyydestämme huolimatta..
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Polyester kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Niin, omassa ja kavereideni seurakunnissa kokopäivätyötä tekevät vanhimmat saarnasivat seurakunnalle tienraivauksen "iloista" ja suosittivat sitä elämäntavaksi. Emme ottaneet tekopyhien miesten juttuja turhan vakavasti. Ja "unohdettiin" "jokunen" muukin lahkon suositus ja sääntö...
Tämä on ollut teidän onnenne. Jehovan todistajissa on tietysti monen tasoisesti mukana olevia ihmisiä: muodon vuoksi mukana roikkujan ja lasittuneella katseella varustetun robotin väliin mahtuu monenlaista viheltäjää. Ihmisten tunnollisuudessa ja pikkutarkkuudessa on ihan persoonallisuuteen perustuviakin eroja, vaikka asiaan sinänsä uskoisivatkin.

Tämä tietynlainen kirjavuus ei kuitenkaan tee videota moraalisesti yhtään oikeutetummaksi, sillä videon tarkoitus on selvä, ja se myös oikeasti vaikuttaa yleisöönsä.
Sepä se. Enkä oikein muutenkaan ymmärrä, mihin tällaisella asioiden loiventelulla pyritään. Järjestön tarkoitus on näissä videoissa täysin selvä. -> Myös lapsilta rahaa, kiitos. Ei se siitä selittelyllä miksikään muutu.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Tony

Vieras kirjoitti:Ne tunnontarkat nuoret olivat minun ja kavereideni seurakunnissa vähemmistö, epäsuosittu vähemmistö. Kuviteltiin itsekin olevamme hienoja uskovia tekopyhyydestämme huolimatta..
En minäkään ollut kaikessa ns. tunnontarkka, mutta kyllä minä varsin hyvin tiesin jos tein jotain - järjestön näkökulmasta - vähemmän toivottua ja podin siitä huonoa omaatuntoa. Ja aivan erityisesti lapsena.

Tässä vidoeossa vedotaan herranjumala lapsiin. Ei edes nuoriin vaan täysin syyntakeettomiin ihmisen alkuihin. Itse tankkasin lapsena Kirjani Raamatun Kertomuksista -kirjan tuhanteen kertaan. Jos olisin Jt-lapsi tässä ajassa, tankkaisin animaatioita jw.orgista vieläkin antaumuksellisemmin.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieras

Tony kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Ne tunnontarkat nuoret olivat minun ja kavereideni seurakunnissa vähemmistö, epäsuosittu vähemmistö. Kuviteltiin itsekin olevamme hienoja uskovia tekopyhyydestämme huolimatta..
Itse tankkasin lapsena Kirjani Raamatun Kertomuksista -kirjan tuhanteen kertaan.
Harmi ettei mielenkiintoisempaa lukemista löytynyt..

Ikävää jos jäi masturbaatiokokeilut vähiin lapsena, koska _kirja kielsi_..
Veljenne

Viesti Kirjoittaja Veljenne »

Kuva
Tony

Erinomaista sarjakuvataidetta. :P
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Pro et contra kirjoitti:Mutta eikö raamatun neuvot riitä tähän tarpeeseen...
Terve aikuinen ei kaiva jäätelönosto-opastusta Raamatusta.
...olen mäkin jo lapsena kuuluessani luterilaiseen kirkkoon oppinut antamaan kolikon taikka pari kolehtiin...
Juu, ei Vt-seura ole lainkaan ainoa jumala-avusteinen lahjoitusten kerääjä, tosin Luterilainen kirkkomme hakkaa Vt-seuran mennen tullen ihmisten auttamisessa rahallisestikin.
Veli-Hopea

Harmi ettei mielenkiintoisempaa lukemista löytynyt..

Ikävää jos jäi masturbaatiokokeilut vähiin lapsena, koska _kirja kielsi_..

Joissakin JT perheissä kyse ei ole mielenkiinnosta vaan rajoituksista lukuvalinnoissa. Vielä faijani nuoruudessa vaihtoehdot pyörivät kirjallisuusen lisäksi kutakuin vartiotornin ja herätkään välillä pääsääntöisesti ,joskin koulukirjallisuus ja Kalle Anka pääsivät joskus esille.

Masturbaatiokokeiluja yritetään rajoittaa monin tarvoin ja vaikka sitä kuitenkin masturboidaan, kalvaa se omatuntoa vielä aikuisenakin.

Yksi jt sukulaiseni vaivasi tällä omaatuntoaan vielä kuolinvuoteellaan ja oli huolissaan ylösnousemuksesta, koska oli runkannut. Tätä vartiotornihommat saa ihmiselle aikaan.

Samoin jäätelövalinnoissa, ehkäpä viimeistään kuolinvuoteella pelätään paratiisilipun puolesta, kun tuli ostettua jäätelöä järjestön rahoituksen sijaan.
Aika utopistinen ajatus ehkä, mutta silleen snadisti siihen suuntaan.

Vastaa Viestiin