Mukana olemattomat sukulaiset

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Love_is_a_lie

Mukana olemattomat sukulaiset

Viesti Kirjoittaja Love_is_a_lie »

Oti kyseisen asian äidin kanssa puheeksi tovi sitten (muutaman viinilasillisen rohkaisemana, mutta kuitenkin).
Minulla on siis setä joka ei koskaan käynyt kasteella ja teini-ikäisenä lähti kokonaan järjestöstä.
Isällä oli veljeensä hyvin huonot välit, mutta onneksi välimatkaa oli mukavasti.
Meillä oli aina sellainen ilmapiiri että tämä setäni ja hänen perheensä ovat huonoja ihmisiä joihin ei saa edes kunnolla tutustua. Vaikka karttamisperustetta varsinaisesti ei ollutkaan.
Eikä meidänkään perhe sieltä seurakunnan "parhaasta" päästä ollut. Mutta kuitenkin.

Äiti kiisti väitteeni tästä, tietenkin. Enhän minä näin ole voinut (saanut?) tuntea.

Sittemmin olen tutustunut serkkuihini ja setäni vaimoon sosiaalisen median kautta. Setä itse ei siellä vaikuta, mutta kuulumisia kuulen sieltä mukavasti.
Hän on mukava ihminen, ja kaikesta päätellen hyvä isä. Sekä omille että avioliiton kautta saaduille lapsilleen.
I'm not Jesus
I will not forgive
Tony

Re: Mukana olemattomat sukulaiset

Viesti Kirjoittaja Tony »

Yksi lahkon saatanallisimmista ilmiöistä onkin juuri tuo ulkopuolisten ja kaiken sortin lähtijöiden demonisointi. "Sekin valitsi maailman" -tyyppiset lausahdukset pitävät sisällään käsittämättömän määrän negatiivista latautuneisuutta. Käytännössä tällaiset ihmiset luokitellaan maailmallisia alempaan kastiin, vaikka eivät siis käyneet koskaan edes kasteella.

Narsistiselle uskonnolle reaktio on tietenkin varsin luonnollinen. Ne jotka kehtaavat jättää uskonnon, saavat siitä myös maksaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin