Onko täällä muita nuorempia eksiä? (Gallup ikäjakaumasta)

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Olen ikäluokassa

15-17
3
3%
18-20
2
2%
21-24
10
10%
25-30
18
17%
31-40
27
26%
41-50
28
27%
51-60
10
10%
61-70
5
5%
71+
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 103

jext

Onko täällä muita nuorempia eksiä? (Gallup ikäjakaumasta)

Viesti Kirjoittaja jext »

Olen saanut sen käsityksen, että suurin osa täällä kirjoittelevista olisi jo pitkälti kolmenkympin vanhemmalla puolen niin onko täällä muita alle kolmekymppisiä kuin minä?
Viimeksi muokannut Tony, 18.06.2015 20:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Gallup lisätty
Älä suostu olosuhteiden uhriksi.
SuurinBabylon

Re: Onko täällä muita nuorempia eksiä? (Gallup ikäjakaumasta

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

On.
Love_is_a_lie

Viesti Kirjoittaja Love_is_a_lie »

jext kirjoitti:Olen saanut sen käsityksen, että suurin osa täällä kirjoittelevista olisi jo pitkälti kolmenkympin vanhemmalla puolen niin onko täällä muita alle kolmekymppisiä kuin minä?
Virallisesti vielä kirjoilla, mutta henkisesti eronnut.
Reippahasti alle 30.
I'm not Jesus
I will not forgive
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Miten ei oo enempää ikäluokasta 18-20?!? Tehdäänkö me jotain väärin?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Tuon ikäiset vielä katsastelevat että löytyisikö se siippa seurakunnasta, eikä maailman meno ja uutiset vielä kiinnosta niin, että tajuaisi elävänsä kuplassa josta kannattaisi lähteä ASAP? Että elämää on oikeasti lahkon ulkopuolella.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Harvalta 18-20 vuotiaalta löytyy vielä tarvittava rohkeus ym että tuosta touhusta eroon pääsee. Siinä kun aina häviää kaikki kaverit ja suku. Ja omaa perhettäkään ei oo tukena

Itse olin vielä tuossa iässä aika alistuvainen eikä sitä pukusedille uskaltanut oikein pistää hanttiin.

Nyt ne pukusedätkin on tajunnut ettei minulle voi tulla enään höpäjämään mitä sattuun huuhaata
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Veli-Hopea kirjoitti:Harvalta 18-20 vuotiaalta löytyy vielä tarvittava rohkeus ym että tuosta touhusta eroon pääsee.
Taidat projisoida.

Redditin exjw-ryhmässä on useita nuoria ympäri maailmaa https://www.reddit.com/r/exjw/
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kaarmis kirjoitti:Miten ei oo enempää ikäluokasta 18-20?!? Tehdäänkö me jotain väärin?
Ehkäpä näillä nuorilla on muutakin elämää kuin menneisyyden uskonnon epäkohtien tonkiminen paskakasasta...
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Nii, Miehet eroo jepuista 15-19v ja sit yli kolmekymppisinä. Mistäköhän johtuu...? :D
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
jext

Viesti Kirjoittaja jext »

Itse olin 18 lähtiessäni. Se oli looginen ikä sinänsä, kun ymmärsi, että elämässä on mahdollisuuksia tehdä vaikka ja mitä.
Älä suostu olosuhteiden uhriksi.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Vieras kirjoitti:
Kaarmis kirjoitti:Miten ei oo enempää ikäluokasta 18-20?!? Tehdäänkö me jotain väärin?
Ehkäpä näillä nuorilla on muutakin elämää kuin menneisyyden uskonnon epäkohtien tonkiminen paskakasasta...
Irtautuminen alkaa joskus vasta myöhemmällä iällä. Sille ei välttämättä voi varsinaisesti tehdä mitään. Erityisesti Suomessa nuorten miesten lähteminen on vaikeaa, koska asevelvollisuus ja siihen liittyvät koukerot. Lisäksi ko. ikään kuuluu vahvasti aikomukset avioliitosta, joka saa yrittämään teokraattisella saralla.

Mitä tulee "menneisyyden uskonnon epäkohtien tonkimiseen", niin sen aika tulee useimmiten vastaan ennemmin tai myöhemmin. Koska jehovantodistajuus pureutuu osaksi ihmisen identiteettiä, sitä on vaikea sivuuttaa kokonaan ja olla kuin ko. elämänvaihetta ei olisi ollutkaan. Puhumattakaan siitä jos muu perhe jäi lahkoon.

Parikymppisillä on tavallisesti elämässä toimintaa omasta takaa, eikä "menneisyyden uskonto" välttämättä vaivaa, mutta aika tekee usein tehtävänsä ja asiat alkavat kiinnostamaan jossain vaiheessa. Joko jehofiilistelyn tai asioiden objektiivisen tarkastelun muodossa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Henekka83

Viesti Kirjoittaja Henekka83 »

Selittäiskö armeija ja seurakunnalta saatava lykkäyslappunen asiaa :?:
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Tony kirjoitti:Mitä tulee "menneisyyden uskonnon epäkohtien tonkimiseen", niin sen aika tulee useimmiten vastaan ennemmin tai myöhemmin. Koska jehovantodistajuus pureutuu osaksi ihmisen identiteettiä, sitä on vaikea sivuuttaa kokonaan ja olla kuin ko. elämänvaihetta ei olisi ollutkaan. Puhumattakaan siitä jos muu perhe jäi lahkoon.
Aivan, Tony, perheellä on merkitystä tässä tapauksessa, ellei muuten, niin esimerkkinä.
January

Viesti Kirjoittaja January »

Olen 25-30. Erotessani olin 18. Kesti kauan, ennen kuin uskalsin edes ajatella tulevani tämänlaiselle sivustolle. Joten en usko, että tämä gallup kertoo eroamisiästä mitään.
Elämästä ei selviä hengissä.
Kivikko

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Joten en usko, että tämä gallup kertoo eroamisiästä mitään.
Eroamisikä ei liene gallupin pointti, minäkin olen alle 30v, roikkunut täällä jo kirjautuneena viidettä vuotta, sitä ennen pari vuotta vain lukemassa juttuja, enkä vieläkään ole eronnut muutoin kuin henkisesti. Vastasin kyllä gallupiinkin vaikken teknisesti olekaan vielä ex, mutta lasken jo itse itseni siihen kategoriaan.
Vastaa Viestiin