ensimmäinen todella mielenkiintoinen tapa osoittaa mieltä, espanjalaiset sen osaavat
http://yle.fi/uutiset/pamplonan_harkaju ... la/8130197
kiintoisa mielenilmaus
Valvoja: Moderaattorit
-
YksinäinenSusi
kiintoisa mielenilmaus
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Markku Meilo
Re: kiintoisa mielenilmaus
Noilla leveyksillä on tota julmuutta riittämiin, härkätaistelu yksi tunnetuimmista. Vähemmän tunnettu perinne on pudottaa elävä (muistaakseni) pässi jostain kirkon- tai muusta tornista tantereeseen. Näillä meidän leveyksillä on ollut tyytyminen sääskentapon maailmanmestaruuskisoihin, niin kauan kun kisoja riitti.
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
Vtun sairasta tuollaiset härkäjuoksut. Tappakoon ihmiset toisiaan huvin vuoksi niin paljon kuin haluavat, mutta antaisivat syyttömien eläinten olla. Sama näiden metsien sankareiden kanssa kun hirvenmetsästys alkaa. Olen varmaan jotenkin vinoutunut, mutta tunnen lievää iloa siitä kun hirvimies ampuu itseään jalkaan tai toisensa.
Kauhealta kuulostaa tuo Meilon mainitsema eläimen pudotus korkeuksista maahan. Voi hvetin hvetti, miksi ihmeessä?
Toivottavasti ihminen tuhoaa itsensä ennen kuin maapallo on ihan pilattu. Sen jälkeen eläimet saisivat olla toivon mukaan rauhassa. No joo joo, tietenkään näin ei käy, kyllähän ihminen ne eläimetkin on tuossa vaiheessa saanut jo tapettua. Joka päivä sukupuuttoon kuolee arvion mukaan 100–150 eläinlajia päivässä (tuntuu kyllä hieman liioiteltulta lukemalta, mutta tuollainen tuli vastaan). Ihminen on kyllä hieno eläin.
Joo, ja syön lihaa. Asioilla kun sattuu olemaan täysin mustan ja valkoisen välissä harmaan kaikki sävyt.
Kauhealta kuulostaa tuo Meilon mainitsema eläimen pudotus korkeuksista maahan. Voi hvetin hvetti, miksi ihmeessä?
Toivottavasti ihminen tuhoaa itsensä ennen kuin maapallo on ihan pilattu. Sen jälkeen eläimet saisivat olla toivon mukaan rauhassa. No joo joo, tietenkään näin ei käy, kyllähän ihminen ne eläimetkin on tuossa vaiheessa saanut jo tapettua. Joka päivä sukupuuttoon kuolee arvion mukaan 100–150 eläinlajia päivässä (tuntuu kyllä hieman liioiteltulta lukemalta, mutta tuollainen tuli vastaan). Ihminen on kyllä hieno eläin.
Joo, ja syön lihaa. Asioilla kun sattuu olemaan täysin mustan ja valkoisen välissä harmaan kaikki sävyt.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Minäkään en ymmärrä yhtään tuota Espanjalaisten härkätaisteluperinnettä. Käsittääkseni se on kuitenkin pikku hiljaa hiipumassa juurikin eläinten oikeuksiin liittyvän keskustelun ansiosta, ja hyvä niin.Verilettu kirjoitti:Tappakoon ihmiset toisiaan huvin vuoksi niin paljon kuin haluavat, mutta antaisivat syyttömien eläinten olla. Sama näiden metsien sankareiden kanssa kun hirvenmetsästys alkaa. Olen varmaan jotenkin vinoutunut, mutta tunnen lievää iloa siitä kun hirvimies ampuu itseään jalkaan tai toisensa.
Mutta hirvenmetsästys. Se on minun nähdäkseni perusteltua monestakin syystä, tässä eräs perusteluskenaario.
Jos lihantuotannon kannalta ajattelee, kumpi mahtaa olla lopulta eettisempää: Kasvatetaan karjaa vankeudessa, päämääränä mahdollisimman tuottoisa elinkaari (esim. maidontuotanto) ja maksimaalinen lahtikunto. Vaiko se, että ammutaan vapaan ja mahdollisimman "hirveän" elämän metsässä elänyt elukka nätillä päälaukauksella?
Hirvenpyynti on työlästä ja rankkaa hommaa, esimerkiksi minun hyönteisenkaltainen kärsivällisyyteni ei riitä siihen alkuunkaan. Arvostan kuitenkin suuresti kyseistä perinnettä, ja väkeä, joka sitä jaksaa ylläpitää. Toivon, että myös nuoremmista sukupolvista löytyy innokkaita hirvimetsälle lähtijöitä.
And Justice For All
- Verilettu
- Moderaattori
- Viesti:
Mun täytyy myöntää, että tässä olen kuin pahin JT-vanhin. Mieleni ei käänny vaikka kuinka perusteltaisiin, vaikka yleensä nimenomaan olen valmis kuuntelemaan hyvät perustelut. En siis arvosta puupennin vertaa näitä kännipäissään (ei kaikki) heiluvia "sankareita". Pahoittelut jos pahoitin jonkun mielen. Enkä keskustele asiasta enempää, vaan työnnän sormet korviin ja puhun päälle.
Pakko mainita turkistarhaus (jolle sillekin löytyy vallan mainiot puolustukset, että sitten ne kaikki eläisi vielä huonommin Kiinassa). Toivon todella että kyseinen elinkeino lopahtaisi vaikka huomenna.
Edit. Pahoittelut vielä kaikille. Eläimet ovat heikko kohtani, enkä välttämättä ajattele järkevästi kun ne ovat kyseessä, jos muutenkaan.
Pakko mainita turkistarhaus (jolle sillekin löytyy vallan mainiot puolustukset, että sitten ne kaikki eläisi vielä huonommin Kiinassa). Toivon todella että kyseinen elinkeino lopahtaisi vaikka huomenna.
Edit. Pahoittelut vielä kaikille. Eläimet ovat heikko kohtani, enkä välttämättä ajattele järkevästi kun ne ovat kyseessä, jos muutenkaan.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Noo, minulla ei ole penniäkään kiinni hirvenmetsästyksessä, että ainakaan et minun mieltäni pahoittanut, jos nyt kenenkään muunkaanVerilettu kirjoitti: Edit. Pahoittelut vielä kaikille. Eläimet ovat heikko kohtani, enkä välttämättä ajattele järkevästi kun ne ovat kyseessä, jos muutenkaan.
And Justice For All